روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۸ بهمن - شماره 4544

دستاوردهای انقلاب اسلامی

 حمید قویدل- انقلاب اسلامى که در سپیده دم 22 بهمن ماه سال 1357 در سرزمین ایران به رهبرى پیامبر گونه امام خمینى(ره) طلوع کرد و «اعجاز بزرگ قرن»را رقم زد، دستاوردهاى فراوان و بى سابقه اى را در حوزه هاى گوناگون به ارمغان آورد.
هر چه از بهمن ۵۷ فاصله می‌گیریم، اهمیت بررسی موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت بیان پیشرفت‌ها در تمام حوزه بیشتر می‌شود. از به‌دست آوردن استقلال سیاسی و آزادی، افزایش آگاهی‌های مردم و مشارکت سیاسی آن‌ها و پایداری در هشت سال دفاع مقدس که بگذریم، در عرصه‌های مختلف نیز قله‌هایی را فتح کرده‌ایم که بیش از همه بیانگر تفکری انقلابی است چراکه جوانان ایران اسلامی توانسته‌اند با وجود ۴ دهه تحریم ظالمانه، تهدید را به فرصت تبدیل کنند تا ایران در بسیاری از عرصه‌های علم و فناوری در رتبه‌های نخست جهانی بایستد.
از روزهای نخست پیروزی انقلاب، دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به دنبال فروپاشی نظام و انقلاب اسلامی بوده و هستند و دریافته‌اندکه از طریق جنگ سخت نمی‌توانند به انقلاب و نظام ضربه بزنند لذا با جنگ نرم به دنبال مخدوش کردن ذهنیت مردم نسبت به انقلاب و نظام هستند.
همواره در طول این ۴۵ سال راهبرد دشمن این بوده که مردم را از طریق سیاه نمایی، بزرگنمایی مشکلات و کوچک جلوه دادن دستاوردهای انقلاب مأیوس و ناامید کرده و انقلاب و حکومت اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد. آن‌ها با بهره‌گیری از شبکه‌های فارسی‌زبان پروژه سیاه نمایی را اجرا می‌کنند تا بدین وسیله نظام طاغوت را تطهیر کنند.
در سال‌های اخیر با کمترین بهانه‌ها مردم را به کف خیابان آوردند تا با هنجارشکنی و شعارهای ساختارشکنانه در کشور بحران ایجاد کنند و چون جوانان امروز اوج خفقان در دوران پهلوی را درک نکرده‌اند، گاهاً اسیر این سیاه‌نمایی‌ها شده و ناخواسته به بازی دشمن وارد می‌شوند.
در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی ساختار قدرت در دنیا را به هم ریخت، نظام سلطه را فروپاشید و نشان داد که می‌توان سلطه گر نبود و زیر بار سلطه هم نرفت. اکنون ایران، قدرتمندتر از گذشته میان ۲۰ کشور نخست دنیا قرار گرفته و این موضوع ثابت می‌کند که در این سال‌ها انقلاب اسلامی کارآمد بوده است. دهه فجر امسال این انقلاب، ۴۵ ساله می‌شود؛ انقلابی که همه این دستاوردها را در سایه خودباوری، اعتماد به نفس و جرأت انقلابی به یک ملت هدیه کرد.
بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در ابتدای سال جاری در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی می تواند در این میان راهگشا باشد:
«ما پیشرفتهایی پیدا کرده‌ایم که من حالا گذرا به بعضی اشاره میکنم، و همه‌ی این پیشرفتها در دوران تحریم بود، در دوران محاصره‌ی اقتصادی بود، در دوران شدیدترین فشارهای اقتصادی‌‌‌‌ای بود که تا آن زمان اتّفاق افتاده بود؛ این را خود آمریکایی گفتند؛ آمریکایی‌‌ها گفتند که فشار اقتصادی‌‌‌‌ای که روی ایران گذاشتیم، در طول تاریخ‌‌‌‌ بی‌سابقه است؛ راست میگویند، با همه‌ی دروغ‌گویی‌شان این حرف را راست گفتند؛‌‌‌‌ بی‌سابقه‌ترین فشار اقتصادی بود. در چنین شرایطی ملّت ایران پیشرفت پیدا کرد. در حوزه‌ی علم پیشرفت پیدا کرد، در حوزه‌ی فنّاوری پیشرفت پیدا کرد، در بعضی از حوزه‌‌ها‌‌‌ی علمی در ردیفهای اوّل دنیا قرار گرفت؛ یک جا جزو پنج کشور اوّل دنیا، یک جا جزو ده کشور اوّل دنیا، یک جا جزو سه کشور اوّل دنیا؛ در بین دویست کشور. پیشرفتهای علمی ما، پیشرفتهای فنّاوری ما این‌جوری است؛ در نانو، در زیست‌فنّاوری، در بخشهای مختلف؛ در بخش سلامت، پیشرفتهای ایران از بسیاری از کشورهای پیشرفته‌ی دنیا بهتر بوده؛ در قضیّه‌ کرونا این قضیّه خودش را نشان داد؛ در بخش هسته‌ای، در بخش هوافضا، در بخش دفاعی؛ که این [پیشرفت] بخش دفاعی را همه‌ی آنها دارند میگویند و اعتراف میکنند؛ برای اینکه بتوانند یک آتویی علیه جمهوری اسلامی درست کنند، اعتراف میکنند که ایران از لحاظ دفاعی، از لحاظ تسلیحات جلو رفته. در بخش زیست‌فنّاوری، پیشرفت فراوان [داشته‌ایم]. دنیا ما را تحسین کرد، دانشمندانِ دنیا دانشمندانِ ما را تحسین کردند، دانشمندان جوان ما را تحسین کردند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه