روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ سه شنبه ۱۷ بهمن - شماره 4543

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت وگو با کائنات

اردن تکیه گاه شکست سنگین آمریکا در منطقه است


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: امروز  جریان مقاومت متوجه شده که کلید پیروزی ‌و نجات منطقه از شر آمریکا و  اسرائیل اردن است، موضوعی که هیچگاه آمریکا، اسرائیل و انگلیس خواهان آن نبودند چرا که این حرکت  ضربه ای است به پاشنه آشیل آمریکا در معادلات منطقه.
ابوالفضل ظهره وند کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات در خصوص حواشی مرتبط با حمله آمریکا به پایگاه های محور مقاومت در عراق و سوریه گفت: حمله اخیر آمریکا به سوریه و عراق با پنج روز تعلل و به بهانه‌های مختلف گویای استیصال آمریکا در پاسخ به حمله محور مقاومت عراق به پایگاه آمریکا  در داخل مرز اردن است، حمله ای که توانست معادلات را به نفع محور مقاومت و به زیان آمریکا بر هم زند.  
وی در این باره خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برخی مسائل مهم به سطح اخبار کشیده نمی شود و اصولا از آن خبری منتشر نمی شود باید گفت آمریکایی ها به خوبی بدین موضوع واقفند که در برابر محور مقاومت ناتوان هستند و نمی توانند آنگونه که ادعا می کنند محور مقاومت را از سر راه خود و رژیم صهیونیستی بردارند.
ظهره وند در این باره توضیح داد و گفت: با اینکه بیش از چهار ماه یعنی بیش از ۱۲۰ روز از جنگ در غزه می گذرد اوضاع نشان دهنده شرایط بد آمریکا در منطقه است چرا که آمریکا درگیر جنگ در محور یمن شده ضمن اینکه پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه نیز به کرات مورد هدف قرارگرفته اند اما آمریکایی ها غیر از حملاتی آن هم با صدور هشدار به کشورهای هدف برای پایین نگاه داشتن سطح تنش ها و عدم گسترش درگیری در منطقه کاری از پیش نبرده اند. وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: نیروهای مقاومت روی نقطه حساسی یعنی اردن دست گذاشته اند. امروز  جریان مقاومت متوجه شده که کلید پیروزی ‌و نجات منطقه از شر آمریکا و  اسرائیل اردن است، موضوعی که هیچگاه آمریکا، اسرائیل و انگلیس خواهان آن نبودند چرا که این حرکت  ضربه ای است به پاشنه آشیل آمریکا در معادلات منطقه ‌. ابوالفضل ظهره وند کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: به این دلیل آمریکایی ها مجبور شدند هواپیمای بمب افکن بلند کنند و یک حرکت‌ بسیار ضعیف و نمادین را در دستور کار قرار دهند، ضمن اینکه حاکمیت عراق را نقض کنند موضوعی که می تواند منجر به تشدید خروج آمریکا از پایگاه های عراق ‌ و سوریه شود.
ابوالفضل ظهره وند خاطر نشان کرد:آمریکا خواهان گسترش جنگ در منطقه نیست لذا آنچه به عنوان حمله به پایگاه های نظامی محور مقاومت درمنطقه انجام داده یا عنوان می کند حملات ادامه دارد، ناشی از تلاش برای اقناع افکار عمومی خود است نه اینکه آمریکا به این نتیجه رسیده باشد که در پی چندین حمله می تواند محور مقاومت را به زعم خود از بین ببرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه