روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ سه شنبه ۱۷ بهمن - شماره 4543

کنعانی:

حملات آمریکا نقض حاکمیت ملی سوریه، عراق و یمن است


  سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «اقدامات آمریکا دلیل واضحی است که دولت آمریکا مایل است دست رژیم برای ادامه جنایت را باز بگذارد؛ حمله به دیگر کشورها نقض حاکمیت ملی سوریه، عراق و یمن است.»
ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد.
سخنگوی وزارت خارجه درخصوص حملات نظامی آمریکا به عراق و سوریه و راه‌حل کاهش تنش‌ها گفت: «اقدامات آمریکا دلیل واضحی است که دولت آمریکا مایل است دست رژیم برای ادامه جنایت را باز بگذارد. حمله به دیگر کشورها نقض حاکمیت ملی سوریه، عراق و یمن بوده و تلاش ناشیانه برای انحراف اذهان عمومی از نقطه کانونی بحران فلسطین به دیگر سمت‌ها است. کانون بحران همچنان در فلسطین است و راه‌حل پایان دادن به نسل‌کشی است.» وی درباره روادید و لغو روادیدهای ایران با کشورهای دیگر گفت: «ایران به‌طور یکطرفه لغو روادید جهانگردی را برای اتباع 28کشور اعلام کرده و از 15بهمن این عملا اجرایی شده است. این در چارچوب سیاست‌های دولت ایران برای گسترش مناسبات و ارتباطات، به‌ویژه تقویت ارتباطات مردمی با کشورهای مختلف جهان، صورت گرفته و انتظار می‌رود در همین چارچوب و رویکرد شاهد اقدامات مشابهی هم از سوی آن دسته کشورهایی باشیم که چنین تسهیلاتی را برای شهروندان ایران اجرا نکردند.»
وی درباره سفر شهروند آمریکایی به ایران گفت: «هیچ اطلاعی درخصوص سفر شهروندان دیگر کشورها ندارم. شهروندان آمریکایی منعی برای سفر به ایران ندارند.»
کنعانی درخصوص ادعاهای سناتورهای آمریکایی گفت: «مخالفت با سیاست‌های واشنگتن در حمایت از رژیم اسرائیل در آمریکا بالا گرفته است. سیاست‌های آمریکا مخالف جدی در داخل دارد، رویکردی که بعد از گذشت چهار ماه برای آمریکایی‌ها اثبات شده است. نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده ضدیت نگاه به سیاست‌های آمریکا حکایت دارد.»
کنعانی درباره حضور نیروهای آمریکایی در منطقه و اقدامات عراق برای اخراج آنان گفت: «موضع ایران روشن است. حضور نیروهای آمریکایی مخل امنیت است. رویکرد آمریکا نشان داده به جای سرمایه‌گذاری بر امنیت، بر ناامنی سرمایه‌گذاری کردند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه