روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۱۶ بهمن - شماره 4542

به مناسبت ایام الله دهه فجر و به منظور تکریم مؤدیان مالیاتی صورت می گیرد؛

بخشودگی صد درصدی جرایم مالیاتی تا پایان بهمن ماه


 آذربایجان شرقی - لیلا پاشائی : مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی از امکان بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض و جرایم عدم انجام تکالیف حسب مورد با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم به مناسبت دهه مبارک فجر و به منظور تکریم مؤدیان مالیاتی خبر داد.
عیسی اورج زاده، با اعلام این خبر گفت: سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت ایام الله دهه فجر جریمه فعالان اقتصادی را که به دلیل تاخیر در پرداخت مالیات متعلقه مشمول جریمه می شوند، در راستای حمایت از رونق تولید و اشتغال و دوام و بقای واحدهای کسب کار، به ویژه بدهی مودیان خوش حساب را مشمول بخشودگی اعلام کرد.‌
وی، بخشودگی تا صد درصد جرایم مالیاتی را در راستای تکریم مودیان مالیاتی دانست و افزود: مهلت این بخشودگی تا پایان بهمن ماه سال جاری و برای اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بوده و مودیان محترم فرصت دارند نسبت به بخشودگی جرائم به اداره امور مالیاتی مربوطه مراجعه و اقدام نمایند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه بخشودگی جرایم موضوع این بند فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال یا دوره است، گفت: پرداخت بدهی قبل از ابلاغ این تفویض اختیار، مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نیست.
اورج زاده، خاطرنشان کرد: تمام یا قسمتی از تفویض اختیار مذکور در چارچوب تعیین شده به معاونین مدیرکل و روسای ادارات امور مالیاتی مرکز استان و شهرستان ها تفویض گردیده است.

پروژه خط ویژه اتوبوس تندرو
 با سرعت خوبی در حال اجرا است
 کرج - محمد رنجبرکهن:  شهردار کرج گفت: مجموعه مدیریت شهری برای رفاه شهروندان از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نمی‌کند.
به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی شهردار کرج در نخستین روزهای ایام مبارکه دهه فجر از پروژه خط‌ ویژه اتوبوس بازدید کرد.
پروژه خط ‌ویژه اتوبوس به طول تقریبی ۳۰ کیلومتر از میدان حصارک آغاز و تا پل فردیس (پایانه شهید سلطانی) ادامه دارد.
شهردار کرج با اشاره به اینکه تلاش مجموعه مدیریت شهری کم‌کردن مشکلات و ساختن شهری توسعه ‌یافته است، اظهار داشت: ایجاد خط‌ ویژه تندرو یکی از موضوعاتی است که می‌تواند از حجم مشکل ترافیک کلانشهر کرج به ویژه در هسته مرکزی بکاهد.
مهرداد کیانی خاطرنشان کرد: علاوه بر ترافیک، توسعه خطوط می‌تواند نگاه مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی را نیز تغییر دهد.
وی ادامه داد:ما باید به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی گام برداریم که لازمه این‌کار تقویت و نوسازی ناوگان و ایجاد خطوط ویژه برای تردد آسان‌تر شهروندان است.
کیانی افزود: خوشبختانه پروژه خط ویژه اتوبوس تندرو با سرعت خوبی در حال پیشرفت می باشد و اکنون عملیات اجرایی احداث و نصب ایستگاه‌های این پروژه حدفاصل میدان خوارزمی تا میدان سپاه به طول ۷/۵ کیلومتر در حال انجام است.

انتصاب مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
 به عنوان دبیر شورای اطلاع ‌رسانی استان خوزستان
 رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حکمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را به عنوان دبیر شورای اطلاع‌ رسانی استان خوزستان منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حکمی مجید منادی را به عنوان “دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان خوزستان” منصوب کرد.
 در حکم انتصاب وی آمده است:
 به استناد ماده (7) آیین‌نامه چگونگی تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت موضوع تصویب‌نامه شماره 151478/ت 60364 هـ مورخ 1401/08/22هیئت‌وزیران به موجب این حکم به عنوان “دبیر شورای اطلاع‌ رسانی استان خوزستان” منصوب می‌شوید.
 فعال کردن ظرفیت این شورا به عنوان ستاد سیاست‌ گذاری، برنامه‌ریزی، انسجام‌ بخشی و رصد حوزه اطلاع ‌رسانی استان، علاوه بر هماهنگی و هم‌افزایی هم‌دلانه و مسئولانه اعضای محترم، نتیجه پیگیری و اهتمام دبیرخانه شورا خواهد بود.
 انتظار است شورای اطلاع‌رسانی استان با برگزاری منظم جلسات و مصوبات، منجر به تحول در حوزه اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی هنرمندانه در سطح استان شود.
 توفیق روزافزونتان را در جهاد تبیین و حضور فعال در این عرصه خطیر از خداوند متعال مسألت دارم.

در راستای تبیین دستاوردهای دولت مردمی؛
حضور مدیران دستگاه های اجرایی
در اتاق خبر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان
   اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جهت اقناع افکار عمومی و تبیین دستاوردهای دولت مردمی اقدام به برگزاری نشست های خبری با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برای مدیران کل دستگاه های اجرایی کرده است.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پیرو مصوبه جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در استان خوزستان و مصوبه آن مبنی بر حضور مدیران دستگاهی در اتاق خبر این اداره کل جهت اقناع افکار عمومی و تبیین دستاوردهای دولت مردمی اقدام به برگزاری نشست های خبری با حضور عبدالله افرازه شهاوند، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برای مدیران کل دستگاه های اجرایی کرده است.
دستگاه های اجرایی پیشنهادی این اداره کل برای حضور در اتاق خبر شامل شهرداری اهواز، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز، اداره کل تأمین اجتماعی استان خوزستان، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان، اداره کل بیمه سلامت استان خوزستان، شرکت توزیع نیروی برق اهواز، اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، اداره کل تعزیرات استان خوزستان و اداره کل امور مالیاتی استان خوزستان است.

نخبگان کشاورزی استان گیلان
 با رییس سازمان جهاد کشاورزی دیدار کردند
  زینب قلیپور : به گزارش روابط عمومی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در این نشست هم‌اندیشی گفت: باید از روش‌های جدید برای شناسایی نخبگان و از فکر تحول‌آفرین ایشان استفاده کنیم.
صالح محمدی افزود: باید فعالیت‌ها بر مبنای دانش و خرد تنظیم شود تا بتوانیم در مسیر تحول و توسعه قرار بگیریم و در رده‌بندی‌های جهانی جایگاه‌های خوبی کسب کنیم.وی به شرایط کشورهای مختلف به خصوص کشورهای منطقه در ایجاد مراکز علمی و تجهیز مراکز به لابراتوارهای پیشرفته و تمایل نخبگان به خروج از کشور اشاره کرد و اهمیت نگه‌داشت سرمایه انسانی و نخبگان در داخل کشور را لازم و واجب دانست و یادآور شد: جهاد کشاورزی باید در دانش محور بودن فعالیت‌ها ورود کند و از این طریق ایجاد درآمد، اشتغال و توانایی حل مسائل جامعه را برنامه‌ریزی کند.وی از حمایت از پارک‌های علم و فناوری، موسسات و مراکز تولیدات فناورانه و تنها کارگزار دانش‌بنیان استان گیلان خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم در بخش کشاورزی و همه زیربخش‌های آن نگاه علمی، فناورانه و دانش بنیان داشته باشیم به ایده و تغییر روش نیاز داریم تا پرچم دانش و نخبه‌گرایی را در همه حوزه‌ها بالا نگه داریم و مصادیق آن را نمایان کنیم و شاهد اتفاقات خوب در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی باشیم.رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: یکی از معضلات و مشکلات حوزه‌های مختلف تولید، کار کردن با روش‌های قدیمی است و این روش‌ها در گذشته جواب می‌داد ولی امروز این‌طور نیست و ۱۵۰ سال در کشور ما سابقه فعالیت ماهیان خاویاری وجود داشته ولی اکنون برخی کشورها گوی سبقت را از ما ربودند چون چاشنی دانش با روش‌های علمی و فناورانه را به آن اضافه کردند و انتظار داریم نخبگان کشور این روش‌ها را پرورش دهند. وی تاکید کرد: حوزه‌های آبزی‌پروری، دام، طیور و  باغبانی بستر بسیار مناسبی برای فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان است و اخیراً در حوزه باغبانی با معرفی سه رقم کیوی زودرس در استان گیلان شاهد ورود دانش و علم به عرصه تولید و تاثیرات آن بودیم.وی با اشاره به استقرار ۱۵ شرکت دانش‌بنیان کشاورزی در گیلان گفت: دانش‌بنیان‌ها می‌تواند بن‌بست بسیاری از موضوعات را بشکنند. گفتنی است در ادامه این نشست نخبگان، نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان و نماینده تنها کارگزار دانش‌بنیان استان گیلان به ارائه نظرات خود پرداختند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه