روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ دوشنبه ۱۶ بهمن - شماره 4542

بازرس ویژه رییس‌جمهور:

ترک فعل مدیران در قانون جوانی جمعیت پیگیری می‌شود


  بازرس ویژه رییس‌جمهور با اشاره به تاکیدهای مجدانه رییس جمهور بر اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: ترک فعل مدیران در اجرای این قانون پیگیری می‌شود.
حجت الاسلام حسن درویشیان روز یکشنبه در آیین واگذاری ۱۹۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در زرند استان کرمان، قانون جوانی جمعیت را از بهترین قوانین برشمرد و افزود: در این زمینه دستور جدی رییس جمهور را در مجلس پیگیری کردیم تا در نهایت این قانون بسیار ضروری با همراهی مجلس شورای اسلامی مصوب و ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه این قانون هفت سال به صورت آزمایشی اجرا می شود اظهار داشت: دلیل انتخاب هفت سال این است که ما در چالش جمعیتی هستیم و اگر طی هفت سال آن را جبران نکنیم دیگر امکان جبران نیست، لذا همه باید به این قانون اهتمام داشته باشند. بازرس ویژه رییس جمهور با بیان اینکه ۲ سال از اجرای قانون جوانی جمعیت گذشته است افزود: رییس جمهور در چندین جلسه شورای عالی مسکن و بانک ها بر پرداخت تسهیلات ضروری از جمله اشتغال، ازدواج و فرزندآوری به صورت مکرر تاکید کرده و تکالیف بانک ها باید با اهتمام ویژه انجام شود.
وی یادآور شد: یکی از موضوعات مهم که انگیزه افزایش جمعیت را به دنبال دارد واگذاری زمین و مسکن است؛ سهم هزینه مسکن در سبد خانوار بسیار بالاست و در شهرها از ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ها را تشکیل می دهد.
تخلف بانک ها پیگیری می شود
درویشیان ادامه داد: بانک ها برای پرداخت تسهیلات فرزندآوری براساس قانون تکلیف دارند که بیش از یک ضامن طلب نکنند و اگر موردی از تخلف بانکی در این حوزه استان مشاهده شود، در هماهنگی با دستگاه های نظارتی پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه بانک ها طبق قانون در پرداخت تسهیلات فرزندآوری فقط حق دریافت یک ضامن را دارند افزود: حتی یارانه می‌تواند ضمانت تسهیلات باشد تا امور این حوزه تسهیل شود.
جزییات واگذاری ۱۹۰ قطعه زمین در زرند
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه مسکن بخش عمده هزینه های خانواده را تشکیل می دهد گفت: ۱۲۸ هزار و ۱۸۰ واحد از برنامه ساخت چهار میلیون مسکن کشور مربوط به استان کرمان است.
رضا حافظی افزود: برنامه شهر زرند چهار هزار و ۴۸۳ واحد بوده که ۹ هزار نفر ثبت نامی داشتیم و ۳۹۸ پروژه را آغاز کردیم.
وی یادآور شد: در همکاری با شهرداری ۲۲۸ هکتار زمین به شهر زرند الحاق می شود که این فرایند در حال دریافت مجوز است. حافظی گفت: ۱۹۰ قطعه از یکهزار و ۵۰۰ مورد ثبت‌نامی برای طرح جوانی جمعیت و فرزند آوری در شهرستان زرند واگذار می شود که از این میزان ۱۱۰ قطعه برای شهر زرند قرار دارد و کل نیاز طرح جوانی جمعیت را نیز در ریحان‌شهر این شهرستان پاسخ دادیم.
وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی در زمان تعیین شده و همکاری برای تامین زیرساخت در تحقق طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن از اهمیت بالایی برخوردار است تا مردم از این طرح بهره مند شوند. نخستین واگذاری طرح جوانی جمعیت شهرستان زرند در قالب ۱۹۰ قطعه زمین با حضور بازرس ویژه رییس جمهور و نیز استاندار کرمان امروز به متقاضیان انجام شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه