روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ دوشنبه ۱۶ بهمن - شماره 4542

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با کائنات

ترقی: مردم فلسطین حق انتخاب حاکمیت خود را دارند نه دیگران


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: تنها راهکاری که برای ترسیم آینده بهتر فلسطین متصور است یعنی قبل از نابودی اسرائیل این است که مردم فلسطین که متعلق به این سرزمین هستند و حق زمین و ملک دارند براساس روند دموکراسی و آزادنه زیر نظر سازمان ملل  تصمیم بگیرند چه حکومتی بر کشورشان حاکم باشد.
 حمید رضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت وگو با کائنات در خصوص راهکار حل مناقشات منطقه ای با محور فلسطین گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که درخصوص مساله فلسطین و رسیدن منطقه به ثبات با توجه به ناامنی ها و تنش هایی که دراین منطقه وجود دارد مساله نوع حاکمیت در فلسطین است که چگونه باشد و با چه راهکاری می توان آرامش را به این منطقه و مردم فلسطین را به حق واقعی خود رساند است.
وی در این باره خاطر نشان شد:  رژیم خبیث صهیونیستی به دلیل ذات غاصبی که دارد زیر بار راهکارهای کارشناسان حتی کارشناسان غربی نمی رود، به این خاطر متاسفانه همچنان حق سرزمینی و حاکمیت فلسطینیان بر خود به رسمیت شناخته نشده به این خاطر جنگ و درگیری بین مردم فلسطین و محور مقاومت با رژیم غاصب اسرائیل ادامه دارد.
حمید رضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه معتقد است: تنها راهکار درست سیاسی که حتی کارشناسان غربی آن را تایید می کنند این است که حکومت آینده فلسطین به دست مردم غیر مهاجر اما ساکن فلسطین اشغالی تعیین شود، یعنی این مردم واقعی فلسطین هستند که حق دارند به حکومت دلخواه خود رای دهند.
وی در این باره بیان داشت: مردم فلسطین باید مشخص کنند که خواهان استقرار کدام نظام سیاسی در سرزمین مادری خود هستند، بنابراین به گفته بسیاری از کارشناسان غیر معاند تنها راه حل کاهش تنش ها در منطقه حاکمیت فلسطینی بر فلسطین است بنابراین از نظر سیاسی این موضوع تنها راه حل است و سایر راهکارها مثل دو دولت فلسطینی - اسرائیلی منجر به تغییرات خوشایندی نمی شود.
وی در این باره تصریح نمود: برخی راهکارها مثل دو دولت بیشتر به دنبال پاک کردن صورت مساله هستند در حالی که مساله اصلی رفتن اسرائیل و پایان این حکومت غاصب بر اراضی اشغالی است.
ترقی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: تنها راهکاری که برای ترسیم آینده بهتر فلسطین متصور است یعنی قبل از نابودی اسرائیل این است که مردم فلسطین که متعلق به این سرزمین هستند و حق زمین و ملک دارند براساس روند دموکراسی و آزادنه زیر نظر سازمان ملل  تصمیم بگیرند چه حکومتی بر کشورشان حاکم باشد تا با انتخاب درست به سمتی پیش بروند که دیگر اثری از حکومت غاصب رژیم صهیونیستی و تاثیرگذاری بر سرنوشت آنها باقی نماند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه