روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۲ شنبه ۱۴ بهمن - شماره 4540

اعلام همبستگی ۳ هزار ۵۰۰ خبرنگار ایرانی با خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای فلسطینی


  ۳ هزار و ۵۷۴ نفر از خبرنگاران کشور با امضای بیانیه‌ای ضمن ابراز همدلی و همدردی با خبرنگاران فلسطینی اعلام کردند: همکاران شما در رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پا به ‌پای شما از روز نخست جنگ کنونی، اخبار مظلومیت‌‌های مردم بی‌گناه غزه را منعکس کردند و از هیچ تلاشی در حمایت از ملت مظلوم اما مقتدر فلسطین فروگذار نکرده و نخواهند کرد. به‌گزارش روابط‌عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متن کامل بیانیه و فهرست خبرنگاران امضاء کننده آن به‌شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ (سوره مبارک آل عمران آیه ۱۶۹)
هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.
با سلام و احترام؛
درود ما بر شما فعالان سلحشور رسانه و عزت نگار فلسطینی که با شجاعت و قدرت، خواری و ذلالت دشمن صهیونیستی در مقابل مردم مظلوم، مقتدر و مقاوم فلسطین را به گوش جهانیان رساندید. شما که قابی بودید برای انعکاس رشادت ها و حماسه هایی که دلیرمردان مقاومت فلسطین در صحنه غزه خلق کردند.
جهان در کنار آرمان مقاومت و ملت فلسطین تمام قد ایستاده‌ است و این شاید شیرین ترین حقیقتِ این روزهای تلخ است که رژیم صهیونیستی برای فرار از شکست، هر لحظه بر دامنه جنایات و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین در غزه قهرمان می‌افزاید. این شیرینی تاریخی حاصل نمی شد جز در سایه رشادت‌ها و شهادت طلبی‌های شما غیورمردان عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه‌. شما که با مجاهدت شبانه روزی و با نثار خون خود، مظلومیت مردم مقاوم و سلحشور سرزمین تان را به گوش جهانیان رساندید. سلاح شما در مبارزه با ظلم، اطلاع رسانی است و چه غیورانه و هوشمندانه از سلاح خود علیه دشمن کودک کش صهیونیستی بهره جستید.
ای سفیران اطلاع رسانی، چه زیباست هنگامی که خود جان‌پناهی ندارید، در هر صحنه ای حاضر می‌شوید و حقایق جنگ و جنایات رژیم نسل‌کش صهیونیستی و حماسهِ ایثار و ایمان مردم رشید و مقاوم غزه را از لابه‌لای آتش و خون گزارش می کنید. باید اذعان کرد یکی از شاخصه های پیروزی جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی، حضور گسترده و فعالیت بی نظیر شما فعالان رسانه های فلسطینی بود. این مسئله به خوبی اهمیت جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها  و نیز اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و سریع را تایید می‌کند و شاید اگر نبود مجاهدت شما خون‌نگاران در روایت حوادث جنگ غزه، روایتگری صهیونیسم از جنگ، موفق می‌شد جای ظالم و مظلوم را عوض کند و ما شاهد این بیداری جهانی در حمایت از فلسطین و مخالفت با اسرائیل نباشیم. با تاسف باید گفت طی سه ماه گذشته و تا لحظه نگارش این نامه، حدود ۱۲۰ همکار خبرنگار و فعال رسانه‌ای شما در غزه به شهادت رسیده‌اند و بی‌تردید خون پاک آنان، آخرین روایتِ حقیقی از جنگی ناجوانمردانه بود. ما خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ در جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک و تسلیت شهادت همکاران فلسطینی خود در غزه، با  خانواده‌های آنها و همچنین شما صاحبان قلم و فعالان رسانه‌ای ابراز هم‌دردی می‌کنیم و جنایات رژیم صهیونیستی را در این نبرد ناجوانمردانه که دشمن در آن پایبند به هیچ قانون و مقررات اخلاقی و بین المللی نیست، محکوم می‌کنیم. همکاران شما در رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پا به ‌پای شما از روز نخست جنگ کنونی، اخبار مظلومیت‌‌های مردم بی‌گناه غزه را منعکس کردند و از هیچ تلاشی در حمایت از ملت مظلوم اما مقتدر فلسطین فروگذار نکرده و نخواهند کرد.
در انتها باید گفت تا شما نورنگاران هستید، خورشید حقیقت در پشت پرده جهالت‌فروشی رسانه‌های صهیونیستی نخواهد ماند.
جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه جمهوری اسلامی ایران


رئیس‌جمهور پنج هزار میلیارد ریال
به بشاگردی‌ها هدیه داد
  وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور برای حل دغدغه‌های مردم بشاگرد در بخش آب، راه، آبخیزداری و بهداشت و درمان پنج هزار میلیارد ریال درنظر گرفته است، گفت: «این اعتبار هدیه دهه مبارک فجر از طرف سیدابراهیم رئیسی برای پیشرفت این منطقه است.» رضامراد صحرایی که در دور دوم سفر استانی هرمزگان رئیس‌جمهور را همراهی می‌کرد، روز جمعه در جمع مردم بشاگرد با اشاره به اینکه پرواز رئیس‌جمهور به این منطقه امکان‌پذیر نبود، افزود: «رئیس‌جمهور سلام ویژه خدمت شما رساندند و گفتند من بر آن عهدی که با شما مردم بشاگرد بستم هستم و در نخستین فرصت که امکانپذیر باشد به جمع شما خواهیم آمد. دل رئیس‌جمهور اکنون اینجاست، چون برنامه افتتاح یک‌هزار مدرسه کشور را از این منطقه طراحی کردیم تا بگوییم بشاگرد مرکز تصمیم و فرمان رئیسی است. ۲ هنرستان فنی و حرفه‌ای شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه در این شهرستان ساخته خواهد شد. تجهیز هنرستان‌های این منطقه بسیار دارای اهمیت است و متأسفانه این مدارس در سالیان گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند. چند دبیرستان فرسوده در این شهرستان وجود دارد، البته مقاوم‌سازی مربوط به فصل تابستان است و در طرح “شهید عجمیان” همه این مدارس را زیر پوشش قرار خواهیم داد.» صحرایی با اشاره به اینکه این دولت مصمم است که پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کند، بیان کرد: «۲۰ درصد مدارس جدیدی که امروز افتتاح می‌شود مربوط به استان هرمزگان است.»

مخبر در دیدار خانواده شهدای هسته‌ای:
نباید اجازه دهیم فرهنگ شهادت
به هیچ عنوان تضعیف شود
  معاون اول رئیس‌جمهور گفت: «فرهنگ شهادت مهم‌ترین اسلحه انقلاب اسلامی و کشور در برابر دسیسه‌های نظام سلطه در طول تاریخ انقلاب بوده است و نباید اجازه دهیم این فرهنگ به هیچ عنوان تضعیف شود.»
محمد مخبر در نخستین روز گرامیداشت دهه فجر، در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای، با بیان اینکه بازدارندگی دفاعی، اقتدار نظامی و توانایی و دستاوردهای علمی کشور به‌ویژه در حوزه هسته‌ای مدیون خون شهدا و صبر خانواده این عزیزان است، گفت: «همسران و خانواده شهدا کانون اصلی فرهنگ ایستادگی و مقاومت هستند و وظیفه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به دغدغه‌های ایشان است.» وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس، جبهه مقاومت و شهدای هسته‌ای تأکید کرد: «فرهنگ شهادت مهم‌ترین اسلحه انقلاب اسلامی و کشور در برابر دسیسه‌های نظام سلطه در طول تاریخ انقلاب بوده است و نباید اجازه دهیم این فرهنگ به هیچ عنوان تضعیف شود. نقش همسران و خانواده شهدا در ارتباط با فرهنگ عمومی پایداری و مقاومت بی‌بدیل است.» مخبر با تأکید بر اینکه شهدای هسته‌ای جزو برجسته‌ترین و مؤثرترین شهدای راه انقلاب و حق هستند، افزود: «امروز شهدای هسته‌ای چراغ راه علمی کشور بوده و اقتدار کنونی هسته‌ای و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی هسته‌ای نظام سلطه در برابر جمهوری اسلامی ایران با مجاهدت‌ها و تلاش‌های شهدای هسته‌ای امکان‌پذیر شده است.» وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند و در حیات دنیوی نیز همواره آثار وجودی آنان در پیشبرد امور و کشور قابل لمس است، گفت: «دشمنان به‌خوبی می‌دانند که روحیه و شجاعت فرزندان ایران و انقلاب اسلامی قابل تقابل نیست.»

کنعانی:
استفاده آمریکا از ابزار تحریم‌ها مغایر با حقوق بشر است
  سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تهدیدات آمریکا برای ازسرگیری تحریم‌ها علیه ونزوئلا گفت: «استفاده آمریکا از ابزار تحریم‌ها به‌عنوان یک سلاح علیه سایر کشورها مغایر با حقوق دولت‌ها و ملت‌ها، حقوق بشر و موازین حقوق بین‌الملل است.» کنعانی گفت: «توسل به این قبیل اقدامات، به‌منزله مداخله مستقیم در امور داخلی کشورها و نقض منشور ملل متحد است و تداوم آن، بر اراده و همکاری کشورهای مستقل جهت مقاومت در برابر این‌گونه سیاست‌های مداخله‌جویانه خواهد افزود.»
دولت آمریکا حکم دیوان‌عالی عدالت ونزوئلا در خصوص رد صلاحیت نامزدهای اپوزیسیون برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را نگران‌کننده خوانده و از اعمال تحریم‌های جدید علیه کاراکاس خبر داده است.

سخنگوی دولت:
پروژه سفیدشویی پهلوی
 با تعطیلی یک شبکه ضدایرانی شکست خورد
  سخنگوی دولت گفت: «۱۴ سال در یک شبکه ماهواره‌ای ضد‌ایرانی تلاش کردند که در پوشش سرگرمی، دیکتاتور خائن و فراری را سفیدشویی کنند، اما نهایتاً در آستانه دهه فجر تعطیل شد. یعنی هزینه می‌کنند و تلاش دارند، اما در نهایت شکست می‌خورند و مانند منافقین در آلبانی برای خود دنبال جای خواب هستند. باید بدانیم گرد و خاک بلندشده در هوا، متفاوت از جنگ‌های رسانه‌ای است. در جبهه‌های مختلف دشمن تلاش کرده، هزینه داشته و... اما موفق نشدند. ایران اگر اقتدار و موفقیت داشته در گرو حضور مردم در صحنه‌های مهم است.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه