روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ بهمن - شماره 4541

‎بهره برداری و آغاز ۱۶۰ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای‌‎ بوشهر در دهه فجر


 بوشهر -رضا حیدری :  عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ ای استان بوشهر از افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۱۶۰ پروژه با اعتبار بیش از دو هزار ۱۰۰ میلیارد تومان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.
اخترشناس گفت: این پروژه ‎ها در زمینه احداث، بهسازی و آسفالت راه‏‎های روستایی و شریانی، حذف نقاط حادثه ‎خیز، ابنیه فنی راه، روکش آسفالت محورهای مواصلاتی و سامانه های مدیریت راه‎های استان می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح ۷۴ پروژه راهداری خواهیم بود، یادآور شد: آسفالت محور «باغان- سرچشمه» شهرستان دشتی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان، پل بزرگ «ذکریایی» دشتستان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، بهسازی و تعریض جاده «عسلویه به هاله» با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، واریانت (تغییر مسیر) محور «اهرم- فراشنبد» با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان، قطعه اول محور ساحلی «بردخون- دیر» با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان،  لکه گیری گردنه «عامری» دیلم با اعتبار ۸/۵ میلیارد تومان و روشنایی طولی محور «کلل به آبپخش» دشتستان با اعتبار ۴ میلیارد تومان از مهمترین پروژ‎ های قابل بهره‎ برداری راهداری استان هستند.
اخترشناس همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۸۶ پروژه راهداری در دهه مبارک فجر خبر داد و درخصوص شاخص ‎ترین آنها بیان کرد: احداث پل بزرگ «گشویی» گناوه با مبلغ اولیه ۳۲۰ میلیارد تومان، بهسازی و اصلاح نشست‎ های محور «جم- فیروزآباد و عسلویه- جم» با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان، بهسازی محور «تنگ ارم- نمازگاه» دشتستان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان، تکمیل قطعه اول «ریز- دژگاه» با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان و بهسازی محور «آبدان- دوراهک» با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان همزمان با این ایام کلنگ‎ زنی خواهند شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‎ای بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین ۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی با سرمایه ‎گذاری ۶۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به بهره ‎برداری می‌‎رسد

آغاز فرآیند گزینش پذیرفته شدگان
آزمون استخدامی وزارت نفت در کرمانشاه
 تکمیل فرم اطلاعات فردی اولین گروه از پذیرفته شدگان آزمون شرکت ملی پخش و پالایش در کرمانشاه انجام گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران جلسه توجیهی تکمیل فرم اطلاعات فردی اولین گروه از پذیرفته شدگان آزمون کتبی 29 / 02 / 1402 شرکت ملی پخش و پالایش با حضور علی هاشمی نیا مشاور دستیار نماینده وزیر و دبیر هیات مرکزی گزینش و محمد مهدی عزیزی مسئول دفتر نمایندگی گزینش در غرب کشور برگزار شد.
در این جلسه تعداد 42 نفر از پذیرفته شدگان ضمن آشنایی با مراحل گزینش فرم اطلاعات فردی خود را تکمیل نمودند. بر اساس این گزارش سایر مراحل گزینش متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
لازم به ذکر است دفتر نمایندگی گزینش غرب کشور از سال 1401 در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب مستقر شده و امور مربوط به گزینش کلیه افراد استخدام شده در وزارت نفت و همچنین تبدیل وضعیت کارکنان را با هماهنگی هیات مرکزی گزینش وزارت نفت انجام می دهد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه:
بهره برداری از ۵۶ پروژه آموزرشی و ورزشی در دهه  فجر
  مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: ۵۶ پروژه در حوزه نوسازی مدارس استان در ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه؛ مهندس نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان، در خصوص برنامه‌های این اداره در ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: در دهه مبارک فجر امسال تعداد ۵۶ پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۲۳ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۳۸۹ کلاس درس در دست اجرا می باشد.
مهندس نظری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح گرمایشی (۱۳۹۲) تاکنون ۲۱۶۰ مدرسه با ۶۴۵۰ کلاس درس انجام شده و هم اکنون تمامی مدارس سطح استان از جمله مدارس روستایی و و پیش ساخته به وسایل گرمایشی ایمن مجهز هستند. همچنین از ابتدای طرح تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون تفاهم نامه ساخت ۷۹ پروژه خیری در حوزه مدرسه سازی با ۱۵۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان منعقد گردیده است. همچنین تعداد خیرین استان ۴۲۶ خیر حقیقی و حقوقی می باشد.

افتتاح ۳۴ پروژه مرمتی و گردشگری در آذربایجان غربی
 مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی گفت: برای افتتاح این طرح ها 2580 میلیارد ريال هزینه شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی درجلسه ای که به مناسبت دهه فجر در هتل جهانگردی ارومیه برگزار شددر جمع خبرنگاران گفت: این ۳۴ پروژه مرمتی و زیرساختی آماده افتتاح در دهه فجر  هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، دفاتر مسافرتی، سفره‌خانه‌های سنتی و مسجد جامع ارومیه را شامل می‌شوند.
مرتضی صفری ادامه داد: مدرسه هدایت ارومیه نیز تبدیل به نخستین خانه صنایع دستی استان شده و در آن رشته‌های مختلف صنایع دستی آموزش داده می‌شود؛ خانه انصاری که به موزه مدرسه تبدیل می‌شود و مدرسه ۲۲ بهمن که در محوطه آن بازارصنایع دستی راه اندازی خواهد شد؛ از جمله پروژه‌های مرمتی به شمار می‌روند.
وی از جذب ۲ سرمایه گذار توانمند برای اجرای پروژه تله کابین ارومیه خبر داد و  مسائل حقوقی را از جمله دلایل پیچیدگی این پروژه بزرگ عنوان کرد و گفت: به زودی در  خصوص این پروژه عظیم تصمیم گیری خواهدشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد:  امسال اعتبارات عمرانی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته و تا به امروز بیش از ۳۵ درصد تخصیص داده شده است که این اتفاق خوبی به شمار می‌رود هرچند نیاز حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بالاتر از این رقم است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه۸ اثر میراثی آذربایجان غربی ثبت ملی شد و با این ثبت تعداد آثار ثبت ملی شده استان به یک‌هزار و ۷۹۶ اثر رسید افزود: همچنین ۱۰۰ پرونده برای ثبت  آثار ملی در دست مطالعه است.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی دارای ۴ اثر ثبت جهانی بود که امسال با جهانی شدن کاروانسرای شاه عباسی خوی آثار ثبت جهانی شده استان به پنج اثر رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲ پرونده تپه تاریخی حسنلوی نقده و دژ بسطام چایپاره برای قرار گرفتن در فهرست جهانی یونسکو در دست مطالعه و بررسی و همچنین در فهرست ثبت موقت قرار گرفته است افزود: پیش از این  آثار قره کلیسای چالدران، آیین مذهبی باداراک در قره کلیسای چالدران، کاروانسرای شاه عباسی خوی، تخت سلیمان تکاب و کلیسای زور زوردر فهرست جهانی یونسکو ثبت شده اند.

۱۹ واحد صنعتی در ۷ شهرستان استان گلستان
به بهره‌برداری می‌رسد
  درویشعلی حسن زاده ، رییس کمیته اصناف و صنعت در گروه نشست خبری فجر گلستان ابراز کرد : گلستان رشد ۲۱ برابری در تعداد واحدهای صنعتی و رشد ۲۷۷ برابری در حوزه سرمایه‌گذاری را پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه کرده است.وی افزود : در اوایل انقلاب در منطقه استان گلستان ۵۶ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۴ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان وجود داشت که این تعداد واحد صنعتی در سال جاری به یک‌هزار و ۱۷۳ واحد صنعتی با ۹ هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۲۳ هزار و ۶۳۳ نفر رسیده است.حسن زاده متذکر شد : در حوزه معدن نیز در ابتدای انقلاب ۹ واحد بهره‌برداری معدن با استخراج ۲۵۰ تن داشتیم که هم اکنون ۶۷ فقره واحد بهره‌برداری داریم که از این معادن سالیان ۲٫۹ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود و یک‌هزار و ۸۰۰ نفر نیز در این معادن مشغول فعالیت هستند.رییس کمیته اصناف و صنعت گفت : از نظر میزان پروانه بهره‌برداری رشد ۷٫۵ برابری و از نظر میزان استخراج ۱۱٫۶ برابری و از نظر اشتغال در بخش معدن نیز رشد ۳٫۶ درصدی را شاهد هستیم.وی یادآور شد : در ایام دهه فجر نیز ۱۹ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۳۴ میلیارد تومان و اشتغال ۲۶۶ نفر در ۷ شهرستان استان به بهره‌برداری می‌رسد.حسن زاده اضافه کرد : در ۲۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم ۳۱۱ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۸۱۴ و اشتغالزایی هفت هزار نفر صادر شده است.وی بیان کرد : ۸۸ واحد راکد در ۲۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم فعال کردیم که منجر به اشتغال ۱۰۰۵ شده و ۲۲۲۴ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری است که در این واحد صنعتی اتفاق افتاده است که از این میزان ۳۳ واحد صنعتی در ۱۰ ماه اخیر احیا شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه