روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ بهمن - شماره 4541

بررسی خوردگی زیر عایق در كارخانه1500 كرنج آغاز شد


 برای اولین بار در شرکت نفت و گاز آغاجاری بررسی خوردگی زیر عایق در کارخانه1500 کرنج آغاز شد. پروژه بررسي خوردگي زيرعايق كارخانه گاز و گازمايع 1500 با استفاده از روش غير مخرب جريان گردابي پالسي در شرکت آغاجاری آغاز شد.
فریدون سروی رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت نفت و گاز آغاجاری در این خصوص بیان کرد: كارخانه گاز و گاز مايع 1500 در حال حاضر با 50 % درصد ظرفيت اسمي در سرويس مي‌باشد که با تولید گاز مایع و گاز سبک تامين كننده 3 ميليون مترمكعب سوخت مورد نياز كشور, 20 % خوراك پتروشيمي بندر امام مي‌باشد و در كمتر از يك سال ديگر نيز %20 خوراك پتروشيمي مارون را تامين خواهد كرد.
 رئیس بازرسی فنی شرکت آغاجاری با تشریح اقدامات انجام شده در خصوص تعمیرات اساسی این کارخانه در سال های گذشته اظهارکرد: به دليل نقش موثر اين واحد عملياتي در تامين سوخت کشور در زمستان و همچنین خوراك پتروشيمي بندر امام و به منظور كاهش زمان توقف توليد و جلوگيري از برداشتن همه عايق ها، عمليات عيب يابي نقاط معيوب با استفاده از روش “ترموگرافي” پيشنهاد گرديد ولی بدليل شرايط محيطي در اجراي كار، نتايج قابل اطميناني از اين روش بدست نيامد. فریدون سروی افزود: بدین منظور با پيگيري و مطالعه روش هاي نوين غير مخرب با همكاري شركت هاي مشاور، اقدام به تست ميداني با استفاده از روش “جريان گردابي پالسي” جهت بررسي خوردگي زيرعايق شد كه نتايج صحت سنجي آن مورد تاييد واقع گرديد و پروژه بررسي خوردگي زيرعايق كارخانه گاز و گازمايع 1500 با استفاده از روش غير مخرب جريان گردابي پالسي” با همکاری شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران آغاز و در حال حاضر مشغول داده برداري از خطوط لوله و تجهيزات فرآيندي عايق دار كارخانه گاز و گازمايع 1500 مي باشد. وی در پایان گفت: پس از اتمام فعاليت داده برداري، آزمون هاي تكميلي در نقاط داراي عيب انجام و سپس با استفاده از استانداردهاي مربوطه ازجمله API 579/ASME FFS ارزيابي مناسب بودن جهت سرويس دهي خطوط لوله و تجهيزات زيرعايق كارخانه انجام مي گردد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه