روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ بهمن - شماره 4541

ضرورت مقابله با سیاه‌نمایی


  رشید علوی - بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی می تواند مطلع مناسبی برای این یادداشت باشد:
بعضی‌ها خیال میکنند امیدآفرینی پنهان کردن ضعفها است، خودفریبی است؛ نه، ضعفها هم باید بیان بشود، اشکالی ندارد؛ امّا در کنار بیان ضعفها بایستی امیدآفرینی هم بشود، آینده و افق روشن در مقابل چشم قرار بگیرد و نشان داده بشود. وضع ما بحمداللّه وضع خوبی است. ما امروز باید این آیه‌ی شریفه را در نظر بگیریم: «وَ لا تَهِنوا»، سست نشوید، «وَ لا تَحزَنوا»، اندوهگین نشوید، «وَ اَنتُمُ الاَعلَون»، شما برترین هستید، «اِن کُنتُم مُؤمِنین»؛ ایمان شما موجب علوّ شما است، موجب برتری شما است.۱۴۰۲/۰۱/۰۱
یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی نسبت به آینده است تا از این طریق پشتوانه‌های مردمی نظام را از بین‌ ببرند.
دشمن با قدرت رسانه‌ای خود تلاش می‌کند تا با راه‌اندازی جنگ روایت‌ها، روایت‌های غیرواقع و کاذب را جایگزین روایت‌های صحیح نماید و از این طریق با سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی؛ جلوی درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی را بگیرد.
در چنین شرایطی، اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک وظیفه و به‌ویژه برای نسل جوان، آشکار می‌شود.
باید موفقیت‏‌هاى به عمل آمده، پیشرفت‌های حاصل شده، تلاش‏‌هاى به ثمر رسیده، موانع رفع‏ شده و توطئه‌های خنثی شده؛ به عنوان دستاوردهای انقلاب اسلامی، خوب برجسته و تدوین شود، تا با تصویرسازى صحیح از انقلاب اسلامى؛ از تحریف حقایق انقلاب اسلامی جلوگیری کرد تا نظام سلطه با کمک راویان خائن و تحلیلگران مغرض، نتوانند با تصویرسازى كاذب، افکار عمومی و افکار نسل‌های بعدی را فریب دهند، تا صحت راه، درستی مسیر مشخص شود و الا ملتی که به صحت راه، درستی مسیرش اعتقاد نداشته باشد یا به آن شک کند مأیوس می‌شود و شکست خواهد خورد.
انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها و در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی دستاوردهای اعجاب‌انگیز داشته است به صورتی که عقول همه اندیشمندان را متحیر ساخته و انسان‌های آزاده دنیا را به تحسین انقلاب واداشته است.
برای درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی، تبیین وضعیت ایران و جهان قبل از انقلاب از نظر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، و مقایسه آن با امروز بسیار ضروری است چرا که بدون توجه به شرایط داخلی و خارجی ایران در دوران قبل از انقلاب، نمی‌توان به اهمیت و عظمت دستاوردهای انقلاب اسلامی پی‌برد. این روزها و سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری، دشمن به دنبال سیاه‌نمایی عملکرد جمهوری اسلامی است چراکه در جنگ‌های مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی و... از ایران اسلامی شکست خورده و روز به روز در حال افول است بنابراین دنبال سیاه نمایی و وارونه جلوه دادن حقیقت جمهوری اسلامی است که به فرمایش مقام معظم رهبری راهکار مقابله با آن روشنگری و جهاد تبیین است. اگر آمارها و شاخص‌های قبل و بعد انقلاب را نگاه کنیم به وضوح دستاوردهای نظام به ویژه در مورد عمران و آبادانی دیده می‌شود، این هم به برکت نظام اسلامی و زحمات شما در بسیج سازندگی است .

 

سردار حسینی:
مرکز آزمون تصادفات افتتاح می‌شود
 رئیس پلیس راهور فراجا گفت: اگر خودرویی نتواند در هنگام وقوع تصادف از جان راننده و سرنشینان آن حفاظت کند، نشان دهنده کیفیت پایین خودرو بوده و نمی‌توان نام یک خودروی ایمن را بر روی آن گذاشت.
سردار سیدتیمور حسینی در جریان بازدید از پنجمین نمایشگاه خودروی تهران گفت: ایمنی خودروها یکی از دغدغه‌های جدی پلیس راهور است و ما معتقدیم که ایمنی خودرو باید به گونه‌ای باشد که اگر فرضا راننده‌ای هم خطا یا غفلت کرد و دچار حادثه شد، شرایط ایمنی راه و خودرو طوری باشد که از شدت حادثه و خسارات جانی جلوگیری کند.
وی از تلاش برای ایجاد مرکز آزمون تصادف از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه های پلیس راهور مبحث ایمنی خودرو و به خصوص استحکام بدنه است، اگر خودرویی نتواند در هنگام وقوع تصادف از جان راننده و سرنشینان آن حفاظت کند، نشان دهنده کیفیت پایین خودرو بوده و نمی‌توان نام یک خودروی ایمن را بر  روی آن گذاشت.
رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با اشاره به نقش پر اهمیت استحکام بدنه یک خودرو در کاهش آمار جانباختگان و مصدومان یک تصادف افزود: در همین خصوص تنها شرکتی که این امکان را دارد تا با انجام صحیح تست‌های سنجشی، استحکام بدنه یک خودرو را مشخص کند و به آن خودرو نمره قبولی بدهد مرکز آزمون تصادف یا کراش تست است که بنابر گفته شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مقرر شده تا در پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه