روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۲ يکشنبه ۱۵ بهمن - شماره 4541

در نشست خبری استانداری تهران اعلام‌ شد؛

در ساخت و سازهای غیر مجاز استان تهران دور زدن قانون شکل می‌گیرد


  استاندار تهران گفت: تا زمانی که در کشور و استان تهران اتباع حضور دارند خدمت آنها خواهیم بود؛ اما بخشی غیرمجازها هستند که به محض شناسایی رد مرز می‌شوند و میزان آنها نسبت به اتباع مجاز آنقدری نیست که تاثیرگذار باشند.
علیرضا فخاری در نشست خبری روز گذشته (شنبه) در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد اتباع خارجی در استان تهران گفت: اتباع مهمانان موقت ما هستند و در سال‌های گذشته آنها زندگی خوبی در کنار شهروندان ایرانی داشته و دارند. امروز نیز یک میلیون و ۶۹۰ هزار نفر اتباع مجاز در استان تهران ثبت‌نام و شناسایی شده‌اند که در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی مشغول فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: در برخی شهرها با توجه به ویژگی‌ شهرها حضور اتباع در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی موثر بوده و شاهد فعالیت آنها هستیم. تا زمانی که در کشور و استان تهران اتباع حضور دارند خدمت آنها خواهیم بود؛ اما بخشی غیرمجازها هستند که به محض شناسایی رد مرز می‌شوند و میزان آنها نسبت به اتباع مجاز آنقدری نیست که تاثیرگذار باشند.
وی تأکید کرد: بی‌تردید اتباع غیرمجاز جایی برای ماندن نخواهند داشت و رد مرز آنها قاطع انجام خواهد شد.
علی‌مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران نیز در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موضوع نان در استان تهران و انتشار اخبار ضد و نقیض درباره سهمیه‌بندی نان در نانوایی‌های تهران، اظهار کرد: ظرف سه هفته اخیر سوء تفاهمی برای نانوایان استان تهران به وجود آمده بود به شکلی که نانوایی‌ها سقفی برای فروش در نظر گرفته بودند این در حالی است که هیچ محدودیتی در این حوزه نداریم و تنها کارنامه‌ای برای مقایسه نسبت فروش نانوایان با سایر نانوایی‌های اطراف خود در اختیارشان قرار گرفته بود که موجب ایجاد سوء تفاهم برای آنها شده بود، به شکلی که تصور می‌کردند در عرصه نان باید سقفی را در نظر بگیرند.
وی اضافه کرد: کسب سهمیه‌ برخی نانوایی‌ها به دلیل تخلفات در کم‌فروشی و گران‌فروشی آنها اعمال شده بود که البته کمتر از ۱۰ درصد نانوایان استان تهران در این حوزه قرار گرفته بودند.
علیرضا فخاری در ادامه نشست خبری امروز خود به برنامه‌های استانداری تهران به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و گفت: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که با اراده امام راحل در چهل و پنج سال گذشته با همراهی امت دلداده امام شاهد تحولات اساسی و بنیادین در موضوعات مختلف کشور هستیم. شهدای عزیز با انقلاب و امام همراهی کردند و این انقلاب را در مسیری قرار دادند که امروز توفیقات آن را شاهدیم و امیدواریم در آینده نیز شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش آن باشیم.
به گفته وی، قطعا وجود سرمایه بزرگ و قابل اتکاء برای ادامه مسیر انقلاب، مشارکت مردم است که در حقیقت این مشارکت دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. امروز وجود ظرفیت جوانان زمینه رشد و بالندگی را فراهم کرده و اتکاء به نسل سوم انقلاب و توجه به توانمندی‌های داخلی از جهت گیری‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
استاندار تهران افزود: انقلاب اسلامی به عنوان گسلی میان شرق و غرب موضوعی را در دستور کار دارد که یقینا تحول زاست و نقش جمهوری اسلامی ایران را در میان کشورهای مختلف به عنوان کشوری قدرتمند و تعیین کننده مورد توجه بیش از پیش قرار می‌دهد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه