روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۱ بهمن - شماره 4539

جمهوری اسلامی به اتکای مردم ایستاده است

  رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: جمهوری اسلامی به اتکای اراده و ظرفیت مردمی مقتدرانه در مقابل جبهه مجهز رسانه ای دشمن ایستاده که با پول و نفوذ از هر اقدامی علیه ما دریغ نمی کند.
“ سپهر خلجی “ روز سه شنبه در نشست تبیین تحول در اطلاع رسانی دولت استان البرز افزود: جمهوری اسلامی در این شرایط و در منطقه پرآشوبی که قرار دارد با اقتدار یازدهمین پرتاب فضایی را انجام می دهد. وی بیان کرد: در کل پرتاب های فضایی به برکت نخبگان، جوانان و متخصصان اقدامات دولت سیزدهم در این ۲ سال اخیر بیش از ۱۲ سال گذشته بوده و امروز کشور در بسیاری از حوزه های فناوری موفق عمل کرده است .
رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: باید این دستاوردها را درست روایت کنیم چرا که در یک نبرد نفس گیر در حوزه مدیریت پیام هستیم، بنابراین باید درست تصویرسازی کنیم.
خلجی با تاکید بر حضور موثر رسانه ها در جنگ ترکیبی دشمن تاکید کرد: تصویر القایی دشمن را باید شکست زیرا هدف دشمن از این تصویرسازی القای ناکارآمدی نظام اسلامی است اما آیا این نظام ناتوان است؟ بنابراین روایتگری را باید درست انجام دهیم.
وی با اشاره به اقدامات دولت مردمی اضافه کرد: این در حالی است که دولت سیزدهم در شرایط بدهی ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی ، مشکلات تامین کالای اساسی، اوج بحران کرونا، اوج ناامیدی کشور فعالیت خود را آغاز کرد . خلجی بیان کرد: در شرایط و زمان شیوع بیماری کرونا روزانه یک میلیون تزریق واکسن داشتیم و انواع واکسن ها در دولت سیزدهم تولید شد، بطوریکه در آن شرایط بدهی های دولت حل شد و تورم ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد رسید .
رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه اکنون رشد اقتصادی نزدیک چهار درصد است و دریک برهه از چهار درصد هم عبور کردیم، گفت: در بحث فروش نفت و رفع بسیاری از خاموشی های برق و ارتباطات خارجی پیشرفت داشتیم و می طلبد که این ها توفیقات را درست اطلاع رسانی کنیم. وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان دولت، بزرگترین تولید کننده خبر در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه دستاوردهای کشاورزی ، سلامت، فضایی صحبت می کنیم این به معنی دولت است، بنابراین باید بتوانیم این خبرها و دستاوردها را درست روایت و به مخاطب ارایه کنیم. خلجی با تاکید بر اینکه عده ای به دنبال تخریب تصویر دولت و نظام هستند که باید با امید و اعتماد آفرینی و تقویت حوزه اطلاع رسانی با این موضوع مقابله کرد. وی اضافه کرد: بر این اساس اقدامات موثر دولت در حوزه اتباع، زیرساخت های درمانی که ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی در این دولت ایجاد شده، رایگان کردن بیمه سلامت برای ماردان، تقبل هزینه زوج های نابارور، پرداخت هزینه سمپاد برای افراد دهک های پایین که ۲۰ درصد رشد برای تحصیل افراد داشتیم، رتبه بندی معلمان که پس از ۱۵ سال دولت سیزدهم زیر بار اجرای آن رفت را باید تبیین کرد.
انتخابات وظیفه تمام دستگاه ها است
رییس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اهمیت انتخابات و تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه گفت: انتخابات علاوه بر تکلیف یک حق است و مهمترین دستور کار نظام در انتخابات پیش رو است و این انتخابات وظیفه وزارت کشور یا استانداری نبوده بلکه وظیفه همه دستگاه ها است . خلجی تاکید کرد: انتخابات نیاز است با حضور پرشور مردم در چهار راهبرد ، مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برگزار شود. وی افزود: بنابراین وظیفه داریم کمک کنیم این سیاست و هدفگذاری تحقق یابد و همه را باید پای کار بیاوریم .
خلجی گفت: هرجا حضور مردم بوده توفیق حاصل شد چرا که نظام مردم پایه است بطوریکه فتنه های بزرگی را از سرگذراندیم. وی با اشاره به اینکه به برکت حضور مردم از جنگ تحمیلی و بسیاری فتنه ها از جمله فتنه ۸۸ بر توطئه دشمنان فائق آمدیم، اظهار کرد: در تمام این سالها حضور مردم امنیت ساز بوده است و این مهم مورد تاکید باید قرار گیرد.
بحث روایت مساله مهمی است
وی روایتگری درست را در جنگ رسانه دشمن مهم خواند و افزود: هر جا نتوانستیم روایت کنیم دیگران غلبه می کنند. رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: رژیم صهیونیستی سالها تلاش کرد تا روایتی از این رژیم جعلی داشته باشد، اما دیدیم با اقدام یک گروه کوچک از جبهه مقاومت، ظرف ۲ ساعت به باد هوا رفت . وی افزود: دیدیم تظاهرات بی شماری که در قلب اروپا به حمایت فلسطین صورت گرفت و چهره واقعی رژیم جنایتکار اسراییل نمایان شد.
خلجی یادآورشد: امروز رژیم غاصب در دادگاه های بین المللی در معرض مواخذه قرار می گیرد و این به برکت خون شهدا صورت گرفت و این روایت اصلی از رژیم جنایتکار است.


نامه ایران به شورای امنیت:
‌ مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد و گروهی
در منطقه نداریم
  نمایندگی ایران در نامه‌ای به شورای امنیت با رد اتهامات آمریکا نوشت: هیچ گروهی وابسته به نیروهای مسلح ایران که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل ایران یا از طرف آن عمل کنند، وجود ندارد.
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، در پاسخ به نامه مورخ 26 ژانویه 2024 (S/2024/101) نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد در خصوص اتهامات آمریکا علیه ایران در نامه‌ای به شورای امنیت نوشت: نامه ایالات متحده آمریکا حاوی ارجاعات غیرقابل توجیهی و بی‌پایه‌واساسی است که مدعی شده گروه‌های شبه نظامی وابسته به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقداماتی علیه پرسنل و تأسیسات آمریکایی در عراق و سوریه دخیل هستند. در این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران چنین ادعاهای بی‌اساسی را قاطعانه رد می‌کند. همانطور که قبلاً در مکاتبات ما از جمله نامه‌های مورخ 4 دسامبر 2023 و 2 ژانویه 2024 تاکید شده بود، هیچ گروهی وابسته به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خواه در عراق، سوریه یا هر جای دیگری که به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل جمهوری اسلامی ایران یا از طرف آن عمل کنند، وجود ندارد.
نمایندگی ایران تصریح کرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد. در این نامه همچنین نوشته شده: علاوه بر این، اقدامات انجام شده توسط ایالات متحده در سوریه و عراق هم غیرقانونی بوده و هم ناقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، به ویژه ماده 2 (4) منشور می‌باشد. در نتیجه، مطالب ایالات متحده که در نامه فوق‌الذکر به شورای امنیت ذیل ماده 51 منشور ملل متحد ارائه شده است، فاقد مبنای قانونی است و نمی‌تواند چنین اقداماتی را مشروعیت بخشد.

سخنگوی قوه قضاییه تشریح کرد
آخرین وضعیت پنج پرونده مهم در دستگاه قضایی
  سخنگوی قوه قضاییه درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده بابک زنجانی، میلاد حاتمی، رائفی‌پور و پرونده شهید عجمیان و جمعه زاهدان توضیحاتی ارائه کرد.
مسعود ستایشی، در چهل‌ و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، درخصوص آخرین وضعیت پرونده عوامل حادثه جمعه زاهدان، گفت: «در این پرونده از ناحیه بازپرسی اقدامات اولیه صورت گرفته و تحقیقات اولیه به همراه تصمیم به دادگاه ارسال شده است. دادگاه صالح در رسیدگی به پرونده مبادرت به تشخیص نقص در پرونده کرده، شرح نقص به شعبه بازپرسی اعاده شده و بازپرس اقدامات سریع و متناسب را انجام داده است. اکنون پرونده به دادگاه صالح اعاده شده و روند به‌گونه‌ای خواهد بود که در دهه دوم بهمن‌ماه شاهد برگزاری دادگاه این پرونده باشیم.»
اتهام میلاد حاتمی افساد فی‌الارض از طریق اشاعه فساد است
ستایشی درخصوص آخرین پرونده میلاد حاتمی گفت: «اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری قوه قضاییه صورت پذیرفته، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی مورد رسیدگی قرار گرفته و منجر به صدور رأی شد. ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲، پس از اعمال تشریفات قانونی، فرجام‌خواهی این پرونده متضمن رأی به دیوان عالی کشور ارسال و به یکی از شعب دیوان ارجاع می‌شود. ازجمله اتهام ایشان افساد فی‌الارض از طریق اشاعه فساد به‌صورت گسترده و اخلال در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی و دایر کردن مرکز قمار و تشویق به فساد است.»
اسناد اخذشده از رائفی‌پور در حال بررسی است
وی در درخصوص پرونده رائفی‌پور نیز توضیح داد: «آقای رائفی‌پور از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران نسبت به نکاتی که مطرح کرده بود، دعوت شد. اسناد ایشان اخذ و مقام قضایی در حال بررسی این اسناد است؛ چنانچه به نتیجه برسد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»
عفو سه نفر در پرونده شهادت شهید عجمیان
ستایشی درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده عاملان شهادت شهید عجمیان گفت: «این پرونده منجر به صدور و اجرای احکام اعدام برای ۲ نفر از متهمان (محمد مهدی کرمی و سیدمحمد حسینی) شد. برای سایر متهمان در پرونده مورد بحث احکام حبس در نفی بلد صادر شد و اکنون نیز این احکام در حال اجراست. در کنار این اقدامات، پس از ابلاغ عفو معیاری به مناسبت ۲۲ بهمن سال قبل، ۳ نفر از متهمان این پرونده مشول عفو قرار گرفته و آزاد شدند.»
نتیجه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی
سخنگوی دستگاه قضا درخصوص اینکه با توجه به تأکید رئیس قوه‌ قضاییه برای تعیین تکلیف پرونده‌های مُسن، نتیجه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی چه بود، گفت: «پرونده بابک زنجانی تعیین تکلیف شده و به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به اعدام و رد مال محکوم شده است. وی در جهت رد مال اقداماتی انجام داده و این اقدام در حال انجام است. هر زمانی که تشخیص داده شد، حکم اعدام نیز اجرا خواهد شد. هم‌اکنون این فرد در حال تحمل کیفر حبس است.»

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه