روزنامه کائنات
1

صفحه اول

1402 يکشنبه 19 آذر - شماره 4502

تدوین سند همکاری ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


 فرشاد مهدی‌پور در نشست هم‌افزایی با معاون روابط عمومی و رسانه ارتش با اشاره به ظرفیت‌های رسانه‌ای موجود در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با ارتش افزود: می‌توان زمینه‌های سند تفاهم‌نامه همکاری جدید را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف کرد.
به گزارش روابط‌عمومی ارتش، فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن بازدید از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، مرکز اسناد، استودیو گروه تلویزیونی و اداره فضای مجازی در نشست هم‌اندیشی با معاون روابط‌عمومی و رسانه ارتش حاضر شد.
در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ضمن خیر مقدم به مهدی‌پور و همراهان، بر ضرورت تعامل اثربخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به عنوان متولی امور رسانه‌ای، فرهنگی و تبلیغی در ارتش تأکید و از اقدامات و توجهات این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، تبلیغی و رسانه‌ای تقدیر کرد.
همچنین در این نشست که تعدادی از مدیران معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و اسلامی و روابط عمومی و رسانه ارتش حضور داشتند، فرشاد مهدی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های رسانه‌ای موجود در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری با ارتش افزود: می‌توان زمینه‌های سند تفاهم‌نامه همکاری جدید را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف کرد. وی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را داریم که در حوزه رسانه‌های خارجی و داخلی و همچنین آموزش و پژوهش رسانه‌ای با ارتش همکاری‌های لازم را داشته باشیم، افزود: یکی از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، همکاری رسانه‌ها با ارتش برای نمایش اقتدار و توانمندی‌های ارتش به مردم عزیزمان است.
مهدی‌پور ادامه داد: در حوزه‌های آموزش و تخصص‌های موجود و مورد نیاز همچون، سواد رسانه‌ای و مبارزه با اخبار جعلی، تجربه مدیریت در فضای مجازی، آموزش‌های مهارتی و مهارت‌های کمپین‌سازی که امروز نیاز ضروری جامعه محسوب می‌شود، ارتش می‌تواند در برگزاری این دوره‌های آموزشی با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری‌های بسیار مؤثری داشته باشد.
سرهنگ سیدحسن ابوترابی، معاون روابط‌عمومی و رسانه ارتش در این نشست ضمن قدردانی از حضور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران همراه در مجموعه معاونت روابط عمومی و رسانه ارتش، سطح همکاری ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بسیار وسیع و متنوع عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم مأموریت‌های متعدد رسانه‌ای معاونت روابط عمومی و رسانه ارتش به عنوان تنها مرجع و متولی اقدامات رسانه‌ای در ارتش جمهوری اسلامی ایران، تعامل بیش از پیش با معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های مختلف بویژه در حوزه بهره‌گیری از ادارات کل مطبوعات داخلی، رسانه‌های خارجی، دفتر تبلیغات و دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برای ارائه این مأموریت‌ها به جوامع داخلی و خارجی امری ضروری است.
وی ارائه مشاوره در زمینه جریان‌سازی امور رسانه‌ای ارتش، حمایت و پشتیبانی از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش و نشریات داخلی آجا، مطلع‌ساختن نهادهای تصمیم ساز نسبت به مأموریت‌های ارتش، بومی سازی کتب آموزشی تخصصی، حمایت از طرح‌های پژوهشی ارتش با موضوع رسانه، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی برای فرماندهان، کارکنان، خانواده‌ها و سربازان و عضویت یکی از مدیران یا مشاوران این معاونت در شورای عالی رسانه‌ای ارتش را از زمینه‌های همکاری معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونت روابط عمومی و رسانه ارتش برشمرد و بر ضرورت انعقاد سند تفاهم‌نامه همکاری ارتش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد.


فرشاد مهدی پور خبر داد:
جشنواره متفاوت مطبوعات در بهمن ماه
فرشاد مهدی پور معاون رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه مطبوعات در اواخر بهمن ماه خبر داد.
وی با اشاره به اینکه مدت هفت سال است که جشنواره مطبوعات برگزار نشده، از اعلام آمادگی این معاونت برای برگزاری جشنواره مطبوعات در اواخر بهمن ماه خبر داد.
بی شک برگزاری این جشنواره در بین دو مناسبت ایام مبارک دهه فجر و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ، متفاوت از گذشته و پر جنب و جوش خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه