روزنامه کائنات
3

اقتصاد

1402 چهارشنبه 15 آذر - شماره 4500

وزیر اقتصاد:

بانک سپه نهایت همکاری را با دولت انجام داده است


  وزیر اقتصاد گفت: بانک سپه با روحیه جهادی و پیگیری اولویت‌های ملی، نهایت همکاری را با دولت انجام داده است. به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، سید احسان خاندوزی طی سخنانی در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بانک سپه اظهار داشت: عملکرد هیئت مدیره و کارکنان بانک سپه در سراسر کشور بابت عبور با کمترین عوارض و آسیب، از بزرگ‌ترین پروژه ادغامی شبکه بانکی کشور در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ و در ادامه، تصویب صورت‌های مالی تلفیقی با ابعاد جدید بانک، جای تقدیر دارد.
وی با بیان اینکه پروژه ادغام پنج بانک نظامی در بانک سپه، جزو پروژه‌هایی بود که در روز اول بسیار مخاطره آمیز و دغدغه آفرین به نظر می رسید، تصریح کرد: باید اهمیت این اتفاق فوق‌العاده، به گوش سیاست‌گذاران کشور رسانده شود.
وزیر اقتصاد یادآور شد: البته هنوز برخی عوارض این ادغام بزرگ در بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود ولی در مجموع، مسیر مدیریت این اتفاق، بسیار مدبرانه و با کمترین هزینه بود ‌که واقعا جای تقدیر دارد.
خاندوزی همچنین با قدردانی از دستاوردهای بانک سپه در حوزه فناوری و امنیت اطلاعات اظهار داشت: علاوه بر این، بانک سپه خیلی به دولت در اجرای برخی طرح‌های بزرگ کمک کرده است، از جمله اتفاقی که در حوزه هوشمندسازی یارانه آرد رخ داد و در حالی که سایر بانک‌ها تن به مسئولیت در این ارتباط ندادند، بانک سپه با روحیه جهادی و پیگیری اولویت‌های ملی، نهایت همکاری را با دولت انجام داد.
وی در ادامه، با اشاره به وضعیت فعلی سرمایه بانک سپه، از سازمان مدیریت درخواست کرد، به نحوی کار را تسریع کند که عدد مصوب امسال، هر چه سریع‌تر ثبت شود و در مراجع رسمی بنشیند تا با افزایش سرمایه بانک سپه، یک بانک در “تراز” داشته باشیم.
این گزارش حاکی است، وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به هیئت مدیره بانک سپه، تأکید کرد، به تلاش خود برای زنده کردن دارایی‌های غیر مولد و اموال مازاد بانک ادامه دهند.
خاندوزی با بیان اینکه جدیت در مولدسازی اموال مازاد، موجب تقویت بنیه بانک سپه خواهد شد، افزود: با توجه به سوابق، توقع ویژه ما از بانک سپه، جدیت بیش از پیش در خصوص مولد سازی دارایی‌های مازاد و سهامداری، به منظور ورود به عرصه هایی است که بتوانید در سرمایه گذاری‌های جدید، نقش آفرینی داشته باشید.
وی تصریح کرد: همه اعضای هیئت عامل و هیئت مدیره و زیر مجموعه بانک، باید این موضوع را به عنوان دستور رسمی دولت، پیگیری کنند و هیچ گونه تأخیر و بهانه تراشی در این مسیر قابل قبول نیست.
خاندوزی گفت: امیدواریم کارنامه شما در این مسیر، یکبار دیگر ما را در دولت سربلند کند و بتوانیم شما را به عنوان یک الگو در این زمینه معرفی کنیم.
وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به مسئله ارائه خدمات ارزی و سهم بانک سپه در حوزه ارز و شعب خارجی اظهار داشت: بنا بر اطلاعات ما، قابلیت شما خیلی بیش از این است و فکر می‌کنم اگر یک تیم مبرز و با اختیارات کامل را در بانک، مسئول این امر قرار دهید، حتما خواهید توانست در این حوزه، خروجی خیلی بهتری داشته باشید.

تحقق بانکداری الکترونیک در بانک ایران زمین
  بانک ایران زمین، طی سال‌های گذشته و در مسیر گسترش بیشتر مراودات اقتصادی و افزایش رضایت مشتریان، استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های را جایگزی روش‌های سنتی و حضوری در جهت افزایش سطح رضایت مشتریان قرار داده است. روش‌هایی که این‌روزها با ورود دنیای دیجیتال در کسب‌وکارها بیش از پیش مسیر انتخاب را برای متقاضیان و مشتریان «وزمین» هموار کرده است.
به گزارش کائنات، در بانک ایران زمین، علائق، اولویت ها و سبک زندگی مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس آن خدمات مختص آنها ارائه می شود. ایجاد فضایی امن در بستر دیجیتال می تواند برگ برنده ای برای یک کسب وکار خصوصا در حوزه مالی و پولی به شمار آید.۲کسب وکار ها در حال تغییر و تبدیل به یک فضای هوشمند و فناورمحور هستند. درنتیجه اقتصاد هوشمند شده است که از طریق شبکه های اجتماعی این امکان را به کسب وکارها می دهد تا ارتباط مستقیم بین بانک و مشتریان برقرار کنند و این یک امتیاز مثبت برای دو طرف خواهد بود که در محیطی متفاوت و جذاب فعالیت کنند و به سمت پیشرفت و رونق بیشتر اقتصادی کشور قدم برداشته شود.
تحقق بانکداری الکترونیک در این بانک، حاصل تلاش فراوان همکاران واحدهای فناوری و مهندسان «وزمین» است که براساس برنامه‌های راهبردی – مدیریتی بی‌وقفه در مسیر کسب رضایت مشتریان گام برداشته و به صورت لحظه‌ای مسیر تحول فناوری را در این بانک با هدف تغییر در نحوه ارائه خدمات بانکداری با توجه به اولویت ها و نیاز مشتریان تعیین می‌کنند.
خدمات بانکداری الکترونیکی بانک ایران زمین این امکان را به فعالان در حوزه کسب وکار دیجیتال، تامین کنندگان و تولیدکنندگان داخلی می‌دهد تا بتوانند خدمات مالی و بانکی خود را در کمترین زمان انجام دهند.
بانک ایران زمین با پیاده سازی بانکداری دیجیتال توانسته است با ابزارهایی که در اختیار مشتری قرار می‌دهد، سرویس و خدمات امن، سریع و آسان را برای آنها فراهم نماید که همین موضوع باعث استقبال و رضایت آنان شده است. از جمله برنامه‌های فناورمحور و هوشمند این بانک می‌توان به پلتفرم «فراز» اشاره کرد که نسخه جدید همراه بانک ایران زمین است ودسترسی مشتریان را به خدمات بانک ایران زمین راحت می‌کند.
برنامه کاربردی فراز به مشتریان این امکان را می‌دهد که به طیف وسیعی از خدمات بانکی و پرداختی دسترسی داشته و بدون نیاز به مراجعه حضوری از ویژگی‌های جذابی که آن را نسبت به دیگر برنامه‌های بانکداری و پرداخت‌یار متمایز می‌کند، کلیه نیازهای خود را تامین و خدمات موردنیاز را دریافت نمایند.
مجموعه‌ای متنوع از خدمات بانکی و غیربانکی از قبیل؛ افتتاح حساب آنلاین، دریافت رمز دوم پویا، خرید شارژ و بسته اینترنتی، امکان کارت به کارت، قابلیت انتقال وجه پایا، پرداخت قبوض خدماتی، مشاهده لیست تراکنش‌ها، امکان دریافت شماره شبا، مشاهده تاریخچه تسهیلات، معرفی شعب بانک، کارت هدیه، چک صیادی، باشگاه مشتریان، امکان مسدود کردن چک و مشاهده تاریخچه چک‌های واگذار شده از جمله ویژگی‌های جذاب نرم‌افزار کاربردی «فراز» ایران زمین می‌باشد. اولویت بانک ایران زمین ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان است. ارائه خدمات عادی و معمول در راستای فعالیت های سنتی یک بانک است. ایجاد همین بسترهای امن و کاربردی است که باعث می شود مشتری تجربه های جدید کسب کند و همین تجارب مدیران و فعالان بانک ایران زمین را تشویق به شناسایی نیازهای جدید مشتریان در جهت طراحی خدمات نوین و هوشمند می‌کند. دیگر معنا و مفهوم بانکداری در نظام بانکی تغییر کرده است و بر اساس نیاز مشتری، سرویس‌ها به صورت اختصاصی طراحی و در اختیار آنها قرار داده می شود. این همان رویکرد اصلی بانک ایران زمین در مسیر کسب رضایت حداکثری مشتریان با ارائه خدمات الکترونیک و هوشمند به مشتریان می‌باشد.

کدام بانک ها به سامانه چکاد متصل شدند؟
  طبق اعلام بانک مرکزی، بزودی بانک‌های ملی و ملت به عرضه کنندگان چک‌های الکترونیکی می پیوندند. به گزارش کائنات، به گفته مسئولان، تاکنون ۱۱ بانک خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌کنند و بیش از ۴۰ هزار مشتری تحت پوشش این خدمت قرار دارند، ابزاری که می‌تواند در تسریع صدور چک و حذف جعل نقش آفرینی داشته باشد.
بر اساس تبصره الحاقی به ماده یک قانون صدور چک مصوب سال ۱۳۹۷، امکان صدور چک‌های الکترونیکی (داده پیام) به صورت قانونی فراهم شد و این نوع چک نیز مشمول قوانین و مقررات مرتبط با چک‌های کاغذی قرار گرفت. در راستای اجرایی شدن صدور چنین چک‌هایی هم بانک مرکزی مکلف شد ظرف یک سال از لازم الاجرا شدن این تبصره، زیرساخت‌ها و اقدامات لازم برای صدور و مطالبه چنین چک‌هایی را فراهم کند سرانجام هم ۲۱ آبان سال گذشته از اولین چک الکترونیکی رونمایی شد.
در همین رابطه ابولفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد بیان کرد: لذا برای اینکه مسائل مربوط به ثبت چک کاغذی در سامانه برطرف شود بنده پیشنهادی مبنی بر صدور چک‌های الکترونکی و حذف چک‌های کاغذی در لایحه برنامه هفتم توسعه را مطرح کردم که تا ۳ سال بعد از اجرای برنامه یعنی سال ۱۴۰۵ چک‌های کاغذی حذف شود.
چک الکترونیکی که بانک‌های بیشتری این خدمت را ارائه می‌دهند و در همین راستا آمنه نادعلیزاده سخنگوی قانون چک گفت: در مجموع ۱۱ بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون به سامانه چکاد (سامانه چک امن دیجیتال) متصل شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه