روزنامه کائنات
1

صفحه اول

1402 سه‌شنبه 14 آذر - شماره 4499

عنوان معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات جایگزین معاونت مطبوعاتی شد

  محمدمهدی اسماعیلی در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به تغییرات در قانون مطبوعات در وزارت فرهنگ بر تغییر نام این معاونت به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات تاکید کرد.
 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  محمدمهدی اسماعیلی در این نامه با اشاره به اهم دلایل این تغییر این نام تاکید کرده است: نام‌های این معاونت با توجه به وظایف محوله هیچ‌کدام گویای همه‌ فعالیت‌های آن نیست؛ به‌ویژه با وظیفه نظارتی بر رسانه‌ها که بعد‌ها به آن افزوده شد. در بخش دیگری از نامه وزیر فرهنگ آمده است: همچنین یکی از ماموریت های این معاونت نظارت بر امور تبلیغاتی کشور است که در نام جدید این ماموریت لحاظ شده است.
گفتنی است؛ معاون این معاونت در حال حاضر  فرشاد مهدی‌پور است که با مأموریت محوری بازآرایی نظام رسانه‌ای کشور، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم منصوب شده است. همچنین این معاونت یکی از معاونت‌های مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که وظیفه اعطای مجوز به خبرگزاری‌ها و نشریات، نظارت بر مطبوعات و جراید و روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی در فضای مکتوب و نیز فضای مجازی را بر عهده دارد
توضیحات ایمان شمسایی درباره نغییر نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی
مدیر کل امور رسانه ای و تبلیغات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین ارتباط در صفحه شخصی خود نوشت:لازم به توضیح است اداره کل تبلیغات سالها در ساختار بود و  اینک نامش در عنوان معاونت ذکر شد. «مطبوعات و خبرگزاری های داخلی» «رسانه های خارجی» «دفتر مطالعات و برنامه ریزی» و «دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی» چهار زیر مجموعه معاونت بودند که بروزرسانی در ماموریت ها خواهند داشت.
و اما چرا رسانه ای به جای مطبوعاتی؟ آن زمان که نام مطبوعاتی را بر این حوزه گذاشتند نه از خبرگزاری به این گستردگی خبری بود نه پایگاه خبری نه درگاه نشر محتوای رسانه ای  در فضای مجازی نه انسان رسانه ای ....

.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه