روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ آبان - شماره 4487

۲ فرمان و ۲ پیشنهاد آیت‌الله رئیسی از بام ایران


 رئیس جمهور به همراه هیات دولت در ادامه دور دوم سفرهای استانی، ۲۵ آبان به استان چهارمحال و بختیاری دیار چشمه‌ساران رفت تا در امتداد سفرهای پروژه‌محور، علاوه بر افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی، در میان مردم حضور یافته و با آنها به گفت‌وگو بنشیند.
چهارمحال بختیاری، دیار بی‌بی گل نهمین مقصد رئیس‌جمهور پس از استان‌های خراسان جنوبی، یزد، بوشهر، خوزستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویر احمد، شیراز و کردستان در دور دوم سفرهای استانی و ششمین سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سال ۱۴۰۲ است که این بار رئیس جمهور و اعضای کابینه‌اش یک روز پایان هفته را برای سرکشی استان و بررسی مسائل و مشکلات مردم و افتتاح طرح های متعدد عازم این استان شده بودند.
سفری متفاوت؛ از این منظر که «بی‌بی گل سلیمانی» همان بانوی اهل روستای لبد، قریه‌ای از دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق استان چهار محال و بختیاری که در سفر دور اول رئیس جمهور خود را به او رساند تا شخصا نامه‌اش را به آیت الله رئیسی تحویل دهد و رئیس دولت سیزدهم هم به درخواستش پاسخ داده بود، به پاس این شکرانه خود راهی فرودگاه شد تا از رئیس‌جمهور استقبال کند.
رئیس جمهور که ۲۰ خرداد سال گذشته و در بیست و چهارمین سفر استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود، ابتدا به منطقه عشایرنشین و محروم این استان رفت و اولین دستور خود را در جریان بازدید مدرسه عشایری به استاندار داد که به وضع این مدرسه رسیدگی شود و همچنین ساختمان مدرسه برای مقطع تحصیلی بالاتر توسعه یابد.
آیت الله رئیسی پس از بازدید از طرح های نیمه تمام؛ به ظرفیت‌های فراوان در استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد که با احیای این ظرفیت‌ها فقر و بیکاری کاهش می‌یابد، لذا دومین فرمان او از بام ایران این بود که مدیران باید بدانند که در این محیط فعال شوند و مدیران بی‌انگیزه و ناکارآمد باید کنار گذاشته شوند. گرچه رئیس جمهور در کنار سفرهای استانی، سفرهای پروژه‌ای و کاری نیز به برخی استان‌ها و شهرها از جمله مناطق محروم نظیر استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، اصفهان و برخی شهرها با هدف بهره‌برداری از طرح‌ها و بازدید میدانی داشته که در قالب سفرهای استانی تعریف نمی‌شود اما در دل همین سفرها، نکته‌ها و پیام‌های مهمی را بیان می‌کند که در نوشتار زیر به اختصار مهمترین پیام‌های رئیس‌جمهور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری مرور می‌شود:
- امروز مشکل تنش آبی ۱۱۷ روستا با همکاری و کمک مردم و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برطرف شده است.
- تا امروز مشکل آب ۳۵۰۰ روستا حل شده و کار برای حل مشکلات همه روستاها با قدرت ادامه دارد.
- ۷۰ درصد عملیاتی شدن طرح‌های آب‌رسانی، در این دولت انجام شد و فقط ۳۰ درصد آن در دولت‌های قبل انجام گرفته است.
- دولت، سرعت تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره در چهارمحال‌ و بختیاری را ۱۳ برابر کرد.
- رشد ۲۰۰ درصدی صادرات، احیای ۶۸ واحد تولیدی و بهره برداری از ۴ هزار مسکن جدید در استان نشانه عزم دولت برای رفع مشکلات چهارمحال و بختیاری است.
- دولت آماده است زمینه تهیه زیرساخت برای بهبود اشتغال عشایری را فراهم کند.
- همه ما مامور به رعایت عدالت اداری هستیم؛ هر کس در جمهوری اسلامی در هر حوزه‌ای ماموریت دارد باید در مسیر عدالت قدم بردارد.
- با استفاده از کالابرگ‌ها،‌ از نوسانات قیمتی سفره مردم جلوگیری خواهیم کرد؛ به این معنا که با افزایش قیمت دلار و طلا سفره مردم آسیب نبیند.
- نهضت تولید مسکن باید با قدرت در استان دنبال شود؛ یکی از دغدغه‌های جدی من مساله مسکن در سراسر کشور است که روزانه دنبال می‌کنم.
۲ فرمان و ۲ پیشنهاد رئیسی
- مهلت ۱۰روزه رئیس‌جمهور به سازمان ملی استاندارد برای حل مشکل شرکت های دانش‌بنیان شهرکرد
- رسیدگی فوری به مشکلات مردم بخش لارانِ شهرکرد که آیت‌الله رئیسی استاندار چهارمحال‌وبختیاری را برای رسیدگی مشکلات این منطقه مامور کرد.
- تشکیل ستاد ویژه بررسی مشکلات استان‌های زاگرس‌نشین نظیر بیکاری با پیشنهاد رئیس‌جمهور زیر نظر معاون اجرایی ریاست جمهوری
-‌ رئیس‌جمهور به مدیران استانی چهارمحال‌وبختیاری پیشنهاد داد از عشایر منطقه کمک بگیرند و منتظر ابلاغ دستورالعمل از تهران نباشند
۲ درخواست عشایر از رئیس‌جمهور چه بود؟
- اعزام عشایر به فلسطین برای مقابله با رژیم صهیونیستی
- دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه