روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ آبان - شماره 4487

کائنات از استان های مختلف گزارش می‌دهد

خروش ایران در چله خونین غزه

    در پی ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت مجامع بین المللی، مردم استان های مختلف در ایران اسلامی یک بار دیگر، خشم و انزجار خود را از این اقدامات اعلام کردند.
جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نسل کشی ادامه دار در میان سکوت مجامع بین المللی، طی هفته‌های گذشته واکنش‌های جهانی را در پی داشته است.مردم ایران اسلامی نیز در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف خشم و انزجار خود را نسبت به این فجایع اعلام کرده‌اند.
دیروز شنبه ۲۷ آبان نیز، یک بار دیگر مردم ایران برای محکومیت کشتارهای بی رحمانه در غزه، راهپیمایی می‌کنند.
مردم ایران در سرتاسر کشور در راستای محکومیت «کودک‌کشی»، «جنایت»، «نسل‌کشی» و «فاجعه انسانی» در غزه، در راهپیمایی باشکوه مردمی حمایت خود را از کودکان مظلوم اعلام کردند .
عملیات طوفان‌الاقصی از 17 مهرماه توسط رزمندگان فلسطینی علیه جنایات‌های رژیم صهیونیستی آغاز شد و طبق اعلام ارتش این رژیم، حماس توانست حدود 250 نفر از نظامیان صهیونیست‌ها را به‌اسارت بگیرد.
مردم ایران اسلامی ضمن اظهار همدردی با مادران شهدای غزه، با اظهار خشم و عصبانیت از این میزان خباثت، از مجامع جهانی خواستار قطع آدم کشی رژیم منحوس صهیونیستی و رسیدگی جدی به مردم آسیب دیده غزه شدند.
اعتراض تهرانی ها
راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از کودکان غزه در میدان انقلاب اسلامی ساعت 15 ظهر دیروز آغاز شد. ظهر دیروز شنبه 27 آبان‌ماه راهپیمایی حمایت از کودکان غزه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در تهران آغاز شد.
در این مراسم مردم تهران به صورت نمادین کودکان کفن شده شهید فلسطینی را بر دست گرفته و بالا بردند. علاوه بر تصاویر حاج قاسم سلیمانی، راهپیمایی‌کنندگان تهرانی پرچم فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطینی، لبنانی، عراقی و یمنی را در دست داشتند.
بیشتر حاضران در راهپیمایی ضد صهیونیستی دیروز با پرچم حریفت منم به میدان انقلاب آمدند. همچنین؛ بسیاری از خانواده‌ها کودکان و نوزادان خود را به همراه داشتند.
«این سند فتنه صهیون بود»، «یا ایها المسلمون، غزه شده غرق خون»، «پیروزی با حماس است، اسرائیل در هراس است» و «مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس» شعارهای مردم حاضر در راهپیمایی دیروز بود. «گروه سرود ری‌نوا» نیز به اجرای سرودهای ضد صهیونیستی پرداخت. «مصطفی نوری» شاعر آیینی نیز، اشعاری را در مدح مقاومت فلسطین بیان کرد. سخنران این مراسم سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.
تجمع فلسطینی مردم خراسان شمالی
این در حالی است که این اعتراضات در کل کشور برگزار شد. مردم شهرها و روستاهای خراسان شمالی دیروز در تجمعاتی بزرگ و حماسی جنایات رژیم منحوس اسرائیل علیه کودکان غزه را محکوم و خواستار توقف فوری این جنایات شدند.
در تجمع مردم انقلابی بجنورد که از ساعت 9 صبح دیروز در میدان شهید آغاز شد، اقشار مختلف مردم رنج ‌و محنت مردم فلسطین حمایت و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. مردم در این تجمع اعلام کردند یک صدایی شیعه و سنی برای مردم فلسطین ارزشمند و مایه قوت قلب آن‌ها است.
کفن پوشان ایلامی در حمایت از مردم غزه
مردم استان ایلام نیز همزمان باسراسر کشور در راستای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و کودک کشی و فاجعه انسانی آنان در غزه،تجمع کرده و این جنایات را محکوم کردند.
این تجمع با حضور آحاد مردم و مسئولان ارشد درسراسر استان،ساعت 9 و 30 دیروز 27 آبان برگزار شد. مردم شهر ایلام نیز همچون دیگر نقاط کشور از چهار راه رسالت تا میدان شهید کشوری با شعار دادن علیه این رژیم،حمایت از مردم مظلوم غزه جنایات وحشیانه رژیم سفاک صهیونیست را محکوم کنند.
اجتماع عظیم مردم استان مرکزی
مردم شهرها و روستاهای استان مرکزی، زادگاه بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی امروز در تجمعاتی بزرگ و حماسی جنایات رژیم منحوس اسرائیل علیه کودکان غزه را محکوم و خواستار توقف فوری این جنایات شدند.
در تجمع مردم انقلابی مردم اراک، مرکز استان مرکزی که از ساعت 10 صبح دیروز در میدان شهدای اراک(خیابان امیرکبیر) آغاز شد، اقشار مختلف مردم رنج ‌و محنت مردم فلسطین حمایت و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. مردم در این تجمع اعلام کردند یک صدایی شیعه و سنی برای مردم فلسطین ارزشمند و مایه قوت قلب آن‌ها است.
تجمع مردم سراسر آذربایجان‌غربی
تجمع سراسری اعتراض به جنایات آمریکا در نوار غزه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم اعم از دانش آموزان، دانشجویان، زنان و مردان در سراسر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد. در مراسم تجمع شهرستان ارومیه که در محل خیابان شهید سلیمانی این شهر برگزار شد، حاضران با سر دادن شعارهای انقلابی و مخالفت با اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه مردم مظلوم فلسطین مخافت کردند.
طنین فریاد مرگ بر اسرائیل در قزوین
روز جهانی کودک یادبودی است که به افتخار کودکان و به منظور یادآوری حقوق آن ها نامگذاری شده است. کودکانی که روحیه لطیفی دارند و حساس ترین گروه جامعه هستند.
روز جهانی کودک، به صورت کلی فرصتی برای ایجاد تغییر و آگاهی در سطح جهان است. این روز ظرفیتی است که در آن حقوق کودکان را به خود یادآوری کنیم، درکشان کنیم و برای کودکان معصومی که رنج و خشونت های زیادی را تحمل میکنند، چاره ای بیندیشیم.
میعاد دوباره لرستان برای کودکان غزه
صدای «الله‌اکبر» از خیابان‌های شهر به‌هم می‌پیچید؛ در میان شعارها و وزان پرچم‌های رنگارنگ می‌گذرد و به گلدسته‌های آزادی می‌رسید.
دیروز همه آمدند در 27 آبان به فرزندان تین و زیتون سلام دهند؛ به کودکانی که حالا دیگر راه نفس‌کشیدن هم ندارند و رنگ آسمان شهرشان به رنگ سرخ است، رنگ شهادت.
تجمع شیعه و سنی سیستان و بلوچستان
مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت ایران اسلامی صبح دیروز در 60 نقطه شهری و روستایی استان با برگزاری تجمع خشم و انزجار خود از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونستی و حمایت خود از مردم مظلوم غزه را اعلام کردند. در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان تجمع از ساعت 9 صبح در محل میدان «آزادی» آغاز شد و حدود 2 ساعت به طول انجامید.
تجمع شیرازی‌ها در محکومیت جنایات «آمر‌یکا و اسرائیل»
تجمع حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، با حضور آحاد مردم و مسئولان ارشد در 150 نقطه فارس و در شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد. از ساعت 9 و 30 دیروز 27 مهرماه مردم شهر شیراز همچون دیگر نقاط کشور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) گرد هم آمدند تا با حمایت از مردم مظلوم غزه جنایات وحشیانه رژیم سفاک صهیونیست را محکوم کنند.
فریاد بوشهری‌ها علیه ‌اسرائیل
مردم بوشهر صبح دیروز با تجمع در کنار خلیج‌فارس ضمن حمایت از کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع فلسطین به ویژه مردم غزه جنایات کودک‌کشان صهیونیستی را محکوم کردند. در این تجمع که در میدان رئیس علی دلواری بوشهر تشکیل شد کودکان بوشهری با سرود زیبای خود در وصف کودکان فلسطینی خواستار توقف سریع کودک‌کشی در غزه شدند.
اجتماع مردم کردستان علیه جنایات اسرائیل
تجمع اعتراض‌آمیز مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه استان کردستان در محکومیت اقدام جنایتکارانه رژیم غاصب و کودک‌کُش صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین در شهرستان‌ها برگزار شد. نماینده ولی فقیه در استان کردستان در تجمع اعتراضی دهگلان شرکت کرده است و سخنران مراسم سنندج نیز فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان است.
راهپیمایی مازندرانی‌ها در محکومیت جنایات اسرائیل
مردم در شهرهای مختلف مازندران راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار کردند.این راهپیمایی همزمان با حرکتی هماهنگ با مناطق مختلف جهان، سبب شد مردم مازندران با اعلام حمایت از جبهه مقاومت در غزه و فلسطین راهپیمایی کنند.مردم با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خواهان توقف کشتار کودکان و زنان بی پناه در فلسطین شدند.
اجتماع عظیم کهگیلویه و بویراحمدی‌ها
مردم مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد اعم از شهری و روستایی همزمان با مردم سراسر ایران اسلامی در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند، تا یکی دیگر از بزرگترین اجتماعات خودجوش مردمی این دیار در حمایت از مظلومان و تقابل با ظالمان را به نمایش بگذارند. یکی از تصاویر زیبا و ثبت شده در اجتماع باشکوه مردم کهگیلویه و بویراحمد در این روز تاریخی حضور برخی جوانان با کفن بوده که آمده بودند که بگویند برای دفاع از مظلومان تا پای جان ایستادگی می‌کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه