روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۴ آبان - شماره 4485

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفت و گو با مطرح کرد

بیانیه بدون عمل منجر به پایان بمباران مردم غزه نمی شود


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: اینکه چنین اجلاسی آن هم با حضور سران کشورهای اسلامی و عربی تنها به صدور بیانیه‌ای منتهی شود قطعاً رضایت بخش نیست و نمی تواند روی آتش بس در غزه تاثیر گذار باشد.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در خصوص دستاوردهای اجلاس سران کشورهای اسلامی و عربی در محکومیت کشتار مردم غزه و تاکید بر توقف بمباران و کشتار غیر نظامیان و زنان و کودکان گفت: با اینکه اجلاس کشورهای اسلامی و عربی با تاخیر برگزار گردید یعنی افکار عمومی جهان انتظار داشت که سران کشورهای اسلامی و عربی هر چه زودتر این اجلاس را برای تاختن به رژیم غاصب و تحمیل فشار به آمریکا برای پایان دادن به جنگ در غزه برگزار کنند اما متاسفانه با تاخیر پنج هفته ای برگزار گردید.
وی درباره اجرایی شدن پیشنهادات ده گانه رئیس جمهور ایران گفت: قطع به یقین اگر پیشنهادات ده گانه رئیس جمهور ایران به سران کشورهای اسلامی مورد توجه قرار بگیرد و روی آن کار شود تا زمینه های لازم البته به سرعت برای عملیاتی کردن این پیشنهادات ایجاد شود قطع به یقین منجر به تحولات مثبتی در پایان دادن به جنگ در غزه می شود.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: اگر سران کشورهای اسلامی و عربی به پیشنهادات ده گانه رئیس جمهور ایران توجه نکنند یا هر چه زودتر این پیشنهادات را برای عملیاتی کردن در دستور کار قرار ندهند قطع به یقین می توان گفت اجلاس فوق العاده سران کشورهای اسلامی و عربی خروجی قابل قبولی نخواهد داشت.
وی در این باره بیان داشت: اینکه چنین اجلاسی آن هم با حضور سران کشورهای اسلامی و عربی تنها به صدور بیانیه‌ای منتهی شود قطعاً رضایت بخش نیست و نمی تواند روی آتش بس در غزه تاثیر گذار باشد. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی خاطر نشان کرد: باید دید کشورهای اسلامی و عربی پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران را عملیاتی خواهند کرد یا خیر؛ به هر حال نشست بسیار مهم است و نشان می‌دهد مسئله غزه مسئله جهانی است و باید مورد توجه قرار بگیرد اما مهمتر از آن خروجی عملیاتی نشست ریاض است که امیدواریم به سرعت شاهد پایان بمباران بیرحمانه مردم غزه توسط رژیم غاصب قصاب باشیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه