روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۴ آبان - شماره 4485

رئیس سازمان بورس از انتظارات سهامداران از مسئولان گفت؛

اقدامات دولت برای بازگشت اعتماد به بورس

 رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به شرایط خوب بورس کشور آن هم در محیط پر تنش بین‌المللی، گفت: انتظار سهامداران از مسئولان دقت در ابراز نظر و بیان موضع است.
«مجید عشقی» در گفت‌وگویی به اقدامات انجام شده از سوی دولت سیزدهم و سازمان بورس برای بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام اشاره کرد و افزود: فلسفه تشکیل سازمان بورس طراحی، ساماندهی و توسعه یک بازار شفاف، کارا و منصفانه برای سرمایه‌گذاران است تا از این طریق سرمایه‌گذاران قادر به فعالیت در این بازار باشند. وی اظهار داشت: در ابتدای فعالیت دوره جدید مدیریت این سازمان که از ماه‌های ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم آغاز شد، هدف اصلی ما در برنامه راهبردی تعریف شده که بحث حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با تاکید بر منافع بلندمدت بود و در این راستا اقدام به تعریف برخی از برنامه‌های متنوع کردیم.
تعریف برنامه‌های جدید در ۳ حوزه اصلی نظارت بر بازار
عشقی به دیگر هدف سازمان بورس در برنامه‌های راهبردی تاکید و خاطرنشان کرد: بحث افزایش اثربخشی و نظارت بر فعالیت‌های بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفت که در این زمینه برنامه‌های متنوعی را در سه حوزه اصلی نظارت بر بازار، نظارت بر نهادهای مالی و نظارت بر ناشران تعریف کردیم. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تسهیلگری در تامین مالی، تشکیل سرمایه و نیز مدیریت ریسک را به عنوان دیگر برنامه راهبردی سازمان بورس معرفی کرد و اظهار داشت: با توجه به منفی بودن نرخ تشکیل سرمایه در سال‌های گذشته و نیز افزایش درصد استهلاک بنگاه‌های اقتصادی نسبت به مجموعه‌های سرمایه‌گذاری نیاز شد تا یک اقدام اساسی در زمینه مساله مربوط تشکیل سرمایه و تامین مالی انجام شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه