روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ سه شنبه ۲۳ آبان - شماره 4484

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خبر داد:

کاهش مصرف گاز نسبت به دوره های قبلی مشمول پاداش است

 آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی اعلام کرد: تنها سه درصد از مجموع مشترکان گاز این استان قبوض بالای ۱۰ میلیون ریالی دریافت می کنند.
نادر کمالی افزود: هرچند این تعداد بد مصرف، نسبت به میانگین کشوری بیشتر است اما باید توجه داشت که سردسیر بودن آذربایجان شرقی به طور طبیعی میزان مصرف را نسبت به سایر مناطق کشور افزایش می دهد.
وی میانگین صدور قبوض بیش از ۱۰ میلیون ریالی در سطح کشور را ۱.۱ درصد مجموع مشترکان اعلام کرد.
کمالی با اشاره به وجود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک گاز در آذربایجان شرقی بر لزوم صرفه جویی در مصرف گاز به خصوص با فرا رسیدن فصل سرما تاکید و اضافه کرد: با توجه به ابلاغ معافیت ها و تخفیف های مربوط به گاز بهای خانگی، کاهش مصرف گاز نسبت به دوره های قبلی مشمول پاداش است و طبق مصوبه هیات دولت در صورتی که مشترکان گاز میزان مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰ تا ۳۵ درصد در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند ماه امسال کاهش دهند، مشمول پاداش صرفه جویی خواهند شد. وی یادآور شد: با توجه به افزایش تعداد مشترکین گاز در کشور و افزایش مصرف گاز به خصوص در فصل سرما، غلبه بر معضل ناترازی تولید و مصرف گاز، ضرورت همیاری همگانی در مدیریت مصرف را می طلبد.
کمالی گفت: مدیریت مصرف گاز علاوه بر اینکه منجر به کاهش هزینه های خانوار و دریافت قبض رایگان خوش مصرفی می شود، زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه در بین خانواده ها و حفظ انرژی نسل آینده کشور را نیز فراهم خواهد ساخت.
وی با بیان اینکه به منظور حمایت از مشترکان گاز خانگی، دولت مجبور به قطع گاز صنایع می‌شود، گفت: این اقدام ضررهای جبران‌ ناپذیر به اقتصاد کشور وارد می کند، لذا از تمام هم استانی ها درخواست می شود با رعایت مهمترین نکات مصرف بهینه اعم از رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در اتاق ها، استفاده از پوشش گرم در خانه و سایر موارد از هدر رفت این نعمت الهی جلوگیری کنند.
کمالی، پیک مصرف گاز آذربایجان شرقی در سال گذشته را ۴۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: اگر هر خانواده ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند، ۷۰ درصد گاز بهای آنها رایگان محاسبه می شود

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه