روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۱ آبان - شماره 4482

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی مطرح کرد:

صدور۱۴ موافقت اصولی احداث اسکله تفریحی در مازندران


 معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: از استان مازندران به عنوان کارگاه پروژه‌های گردشگری کشور بویژه گردشگری ساحلی و دریایی نام برد و افزود: در این استان پروژه‌های بسیار خوبی در حال اجرا است.
شالبافیان در خصوص سفر به مازندران، اظهار کرد: محور این سفر بازدید از پروژه‌های در حال ساخت و بررسی مشکلات و موضوعات هر کدام از پروژه‌های استان بوده است.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی از استان مازندران به عنوان کارگاه پروژه‌های گردشگری کشور بویژه گردشگری ساحلی و دریایی نام برد و افزود: در این استان پروژه‌های بسیار خوبی در حال اجرا است و همچنین متقاضیان زیادی جهت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری وجود دارد.
او حجم پروژه‌های درخواستی گردشگری در مازندران و گیلان را زیاد اعلام کرد و گفت: در ۳ ماه اخیر ۱۴ موافقت اصولی احداث اسکله تفریحی در استان مازندران صادر شده است.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: با تمهیدات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استانداری مازندران موافقت اصولی‌های بسیاری در دست صدور و مشکلات آنها مرتفع می‌شود.
او با اشاره به اینکه در گردشگری ساحلی و دریایی که موضوعات متعددی وجود داشته که خوشبختانه بسیاری از آنها رفع شد به رفع مشکل سوخت یارانه‌ای کشتی‌های تفریحی و ناوگان حمل و نقل دریایی اشاره کرد.
شالبافیان به صدور مجوز تأسیسات گردشگری دریایی و ساحلی اشاره و تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد وزارتخانه و دولت در صورت تصویب در مجلس تمامی تصمیمات، اختیارات و کلیه فرایند صدور مجوزها به شورای استانداران استان‌های ساحلی و دبیری ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها واگذار می‌شود.
او ادامه داد: این مصوبه در کاهش بروکراسی‌های اداری و تسریع در پروژه‌های سرمایه‌گذاری موثر است.
معاون گردشگری وزارت در خصوص واردات کشتی‌های تفریحی و تجهیزات ویژه گردشگری دریایی، گفت: خوشبختانه این مسئله نیز مصوب شد.
او با اشاره به اینکه آنچه که می‌تواند به توجیه‌پذیر بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در مازندران کمک کند، بحث ایجاد مجموعه‌های ترکیبی است، افزود: در ایجاد اقامتگاه‌های گردشگری استان امکان تاسیسات در اراضی گردشگری وجود دارد که بخشی از آن بتواند ماهیت اداری، تجاری و مسکونی داشته باشد و توجبه اقتصادی طرح‌های گردشگری را بالا ببرد.
سرپرست میراث‌فرهنگی مازندران: سرمایه‌گذاران از معافیت گمرکی و مالیاتی بهره‌مند می‌شوند
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: با مصوبه مجلس، سرمایه‌گذاران از معافیت گمرکی و مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.
حسین ایزدی در خصوص سفر معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مازندران، اظهار کرد: در سفر امروز معاون گردشگری به شهرستان نوشهر از ۴ پروژه در حال ساخت هتل ۵ ستاره آراز، منطقه نمونه گردشگری آویدر، پروژه در حال ساخت مرکز گردشگری ساحلی و دریایی آراد مارینا و مجتمع گردشگری چلندر برای تسهیل در رفع موانع این پروژه‌ها بازدید کردند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تصریح کرد: با توجه به مصوبه مجلس تسهیلات برای سرمایه‌گذاران در مناطق نمونه گردشگری و ساخت هتل و متل و سرمایه‌گذاری در این زمینه فراهم شد.
ایزدی ادامه داد: با مصوبه مجلس، سرمایه‌گذاران از معافیت گمرکی و مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.
 سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطرنشان کرد: از ۱۲۲منطقه نمونه گردشگری سال ۸۴ مصوبه مجلس با افتتاح منطقه نمونه گردشگری الیمالات نور هفتمین منطقه نمونه گردشگری مازندران به بهره‌برداری رسید.
او ادامه داد: امیدواریم در سنوات آتی با تسهیل‌گری مجلس و عنایت استاندار مازندران جهت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برای سرمایه‌گذاران گام مثبت برداریم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه