روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۱ آبان - شماره 4482

رئیس سازمان بورس خبر داد؛

امکان واریز وجه بدون محدودیت در سامانه‌های معاملاتی بورس


  رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: امکان واریز وجه بدون محدودیت در سامانه‌های معاملاتی بورس فراهم شد.
مجید عشقی گفت: کاربران سامانه‌های معاملاتی بورس اوراق بهادار از این پس می‌توانند قدرت خرید حساب کاربری خود را با هر مبلغی که مد نظر دارند، بدون محدودیت در درگاه‌های آنلاین بانکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک افزایش دهند.
طبق اعلام پایگاه خبری بازار سرمایه، وی افزود: تا پیش از این، کاربران و سرمایه گذاران قادر بودند روزانه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به قدرت خرید حساب کاربری خود اضافه کنند، اما مطابق با دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی و سازمان بورس این سقف حذف شده است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اعلام کرد؛
جایگزینی پلتفرم‌های جدید
 برای خودروهای تجاری ظرف
 دو سال آینده
  مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، علت تدوام تولید خودروهای تجاری با پلتفرم قدیمی را داخلی‌سازی اجزای اصلی آن‌ها عنوان کرد و گفت: برای جایگزینی پلتفرم‌های قدیمی و محصولات مرتبط با آن‌ها با پلتفرم‌های جدید ظرف دوسال آینده با همکاری سازمان ملی استاندارد برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
عبدالله توکلی‌لاهیجانی اظهار کرد: در حوزه خودروهای تجاری یکی از دلایلی که تعداد زیادی از خودروهای قدیمی هنوز تولید می‌شوند، این است که اجزای اصلی و کلیدی این خودروها نظیر موتور یا گیربکس، سال‌های پیش،  داخلی‌سازی شده است. مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت تصریح کرد: نیاز است که بر روی محصولات جدید و پلتفرم‌های جدید داخلی‌سازی انجام شود و همین اجزای کلیدی (همچون موتور و گیربکس) ساخت داخل شوند؛ این اقدام نیز تنها با مقیاس اقتصادی تولید، معنا پیدا می‌کند.
 وی افزود: با توجه به برنامه‌های تحولی در صنعت خودرو و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، مقرر شده است که صنعت خودرو کشور را به سمتی سوق دهیم که ظرف دو سال آینده، گذار به سمت پلتفرم‌های جدید داشته باشیم و به‌تدریج با همکاری که با سازمان ملی استاندارد ایران وجود دارد، پلتفرم‌های قدیمی و محصولات مرتبط به پلتفرم‌های قدیمی با پلتفرم‌های جدید جایگزین شوند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه