روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۲۰ آبان - شماره 4481

شهردار منطقه پنج تبریز:

ساختمان جدید شورای اسلامی شهر تبریز آماده بهره‌برداری است


 آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی: شهردار منطقه پنج تبریز اعلام کرد: عملیات ساخت ساختمان جدید شورای اسلامی این شهر به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.
اکبر پورخردمند در بازدید از این پروژه، افزود: احداث این ساختمان اداری واقع در خیابان دو کمال در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه پنج در آستانه تحویل است.
وی مجموع مساحت این ساختمان را هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع اعلام و اظهار کرد: ساختمان جدید شورای اسلامی شهر تبریز در ۶ طبقه طراحی شده است که هر طبقه دارای یکهزار و ۲۰۰ مترمربع زیربناست.
پورخردمند با اشاره به نواقص بسیار جزیی ساختمان مزبور، یادآور شد: تلاش می کنیم در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تکمیل نواقص اقدام کرده و آن را تحویل شورای اسلامی شهر تبریز قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساختمان جدید شورای اسلامی شهر تبریز از اواخر سال ۱۴۰۰ آغاز شد، هزینه احداث ساختمان فوق را ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
از مدت ها قبل به دلیل استقرار اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در عمارت تاریخی ساعت، خروج این مجموعه از این ساختمان تاریخی و میراثی جزو مطالبات شهروندان و دوستداران میراث فرهنگی بود.
صدمه به سازه عمارت ساعت، ایجاد ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر به دلیل مراجعت مردم و تبدیل این ساختمان تاریخی به موزه شهر از دلایل اصلی انتقال محل استقرار شورای شهر به محل جدید است.

عاملان چاقوکشی در علی آباد کتول دستگیر شدند
  فرمانده انتظامي علی آباد کتول از دستگيري عاملان نزاع و درگيري با سلاح سرد در اين شهرستان خبر داد .سرهنگ «حسین نوروزی» در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: برابر اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر 2 مورد نزاع و درگيري بصورت جداگانه با سلاح سرد در سطح شهرستان، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.وي ادامه داد: ماموران بلافاصله در محل حاضرشدند و طي بررسي انجام شده مشخص شد متهمان به وسیله سلاح سرد، شکات را مجروح و از محل متواری شدند.سرهنگ نوروزی تصريح كرد: با توجه به حساسيت موضوع، ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و اشراف اطلاعاتي موفق شدند مخفيگاه متهمان را شناسايي و در عملیات های جداگانه و  ضربتي 2نفر از متهمان اصلی را دستگير كنند.فرمانده انتظامي شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه متهمان انگیزه خود را از انجام عمل مجرمانه مشکلات شخصی اعلام کردند، گفت: هر 2 نفر پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی عنوان کرد؛
نقش راهبردی مرکز تحقیقات در توسعه زیرساخت‌های حفاظت فنی و بهداشت کار
 آذربایجان شرقی – لیلا پاشایی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: مرکز تحقیقات نقش راهبردی در توسعه زیرساخت‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاههای تولیدی و صنعتی دارد.
حسین فتحی در نشست تخصصی رئیس مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی  و بهداشت کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاران گروه تحقیقات استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه مهم و سطح تاثیرگذاری همکاران متخصص این مرکز در تبیین و اجرای برنامه های راهبردی وزارت، اقدامات موثر و مستمری در آگاهی بخشی و استقرار حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار و استانداردهای مرکز در کارگاهها ایفا می کنند، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های بالقوه این مرکز و اموراتی که می توان در تحقق منویات مقام عالی وزارت مورد توجه جدی قرارگیرد از برنامه هایی است که در استان در برنامه راهبردی این مرکز قرار دارد.
در ادامه این نشست جلیلی، رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خرسندی از سفر به استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز، یکی از برنامه های خود در مرکز تحقیقات را سفر به استان های دارای گروه های تحقیقاتی و تبادل نظر با کارشناسان این گروه ها عنوان کرد و اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی دومین مقصد سفرهای استانی ما بوده و این استان همواره جزو استان های پیشرو و تراز اول در تحقق اهداف وزارت متبوع می باشد.
جلیلی در ادامه با اشاره به تاسیس مرکز تحقیقات ستاد در سال ۱۳۴۸ بر توسعه و گسترش فرهنگ ایمنی و شناساندن مرکز تحقیقات و خدمات آن به جامعه هدف، بر لزوم ارتباط دائم و تنگاتنگ مرکز تحقیقات ستاد با گروه های تحقیقات تاکید کرد.
وی در بخش دیگری ورود جدی به موضوع تحقیقات و ارائه مقالات و همچنین افزایش برگزاری دوره های آموزشی در زمینه ایمنی و بهداشت کار را از اهم وظایف و اهداف مرکز و گروه های تحقیقاتی عنوان کرد و ضمن تائید نظرات کارشناسان گروه تحقیقات این استان در خصوص به کارگیری مسئولین ایمنی در واحدهای صنعتی، ضرورت این امر را متذکر شده و قول مساعد جهت پیگیری و تحقق این موضوع با تصویب آیین نامه جدید مسئولین ایمنی را ارائه داد.
رئیس مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت با قدردانی از زحمات حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی و مدیر روابط کار و  مساوات، رئیس گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان آذربایجان شرقی و کارشناسان این مرکز قدردانی کرد.
پیش از صحبت‌های جلیلی کارشناسان گروه تحقیقات استان به بیان نکته نظرات کارشناسی و پیشنهادات پرداختند.
جلیلی به همراه معاون اجرایی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بدو ورود به این مرکز ضمن دیدار حضوری با کارشناسان گروه تحقیقات استان آذربایجان‌شرقی از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی این مرکز بازدید و در جریان روند اقدامات و برنامه های آن قرار گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه