روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۲۰ آبان - شماره 4481

رهاورد سفرهای شهرستانی استاندار مازندران؛

تخصیص اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی برای رفع مشکل برق بلده نور

 اختصاص بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور شتاب بخشی در روند ساخت طرح برق رسانی پست 20/63 کیلوولت بنا به گفته بخشدار بلده نور از مهم ترین رهاورد سفر استاندار مازندران به این بخش خطه غربی مازندران بوده که محقق شد.
سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران ۲۳ شهریور ماه امسال در پانزدهمین سفر شهرستانی مهمان اهالی بخش ییلاقی و کوهستانی بلده نور خطه غربی استان بودند که در این سفر یکروزه مسوولان محلی، فرمانداران، بخشداران، نماینده مردم شهرستان های نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه، بالاترین مقام عالی دولت در استان را همراهی کردند.
استاندار مازندران در این سفر افزون بر سخنرانی در جمع اهالی برخی از نقاط روستایی، احترام به مقام شامخ شهدای گمنام و بازدید از واحدهای تولیدی و درد و دل با فعالان اقتصادی همچنین از طرح برق رسانی «پست 20/63 « کیلو ولت این بخش هم بازدید کرد.
حسینی پور در بازدید از فرآیند اجرای این طرح ۱۵ ساله برضرورت شتاب بخشی در ساخت آن تاکید کرد و وعده داد : به زودی مشکل اعتبار و موانع بر سر راه این طرح بسیار مهم برطرف خواهد شد.
عملیات اجرایی این طرح به طول حدود ۴۲ کیلومتر در سال ۱۳۸۷ حدفاصل محدوده مرکز بخش کجور نوشهر تا بلده با کارفرمایی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان و پیمانکاری شرکت مهندسی اترک سازه پارس گستر در بلده نور غرب مازندران با هدف رفع ضعف افت ولتاژ برق، راه اندازی شهرک صنعتی به منظور ایجاد اشتغال، پایداری شبکه و پیشگیری از خاموشی مشترکان آغاز شد.
در زمان حاضر برق مشترکان اهالی بخش بلده با شبکه گذاری فشار متوسط به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر تامین می شود که متاسفانه در زمان اوج مصرف و شرایط نامساعد جوی قطع می شود، معضلی که سال ها اهالی این نقاط شهری و روستایی بخش ییلاقی و کوهستانی بلده را رنج می دهد و سبب نارضایتی آنان شده است.
الهه طالبی بخشدار بلده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این اعتبار به تازگی بنا به گزارش ها اختصاص داده شده و در بازدیدی که از این طرح صورت گرفته روند اجرای آن با شتاب در حال انجام است و ضمن آنکه نشستی هم با اهالی روستای ورازان و دهیار آن گذاشته شد و مشکل تنش های اجتماعی انتقال و عبور شبکه از این روستا هم برطرف شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان هم درآن سفر گفت : عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۸۷ مصوب و بنا بود در کمتر از سه سال به سرانجام برسد اما متاسفانه بنا به دلایلی مانند محدودیت های زیست محیطی، شرایط نامساعد جوی، جانمایی برای احداث پست و تنش های محلی زمانبر شد و هنوز به سرانجام نرسیده است.
کوروش موسوی تاکامی افزود: موانع پیش پای روند اجرای این طرح از سال ۱۳۹۲ بروز کرد به گونه ای که تا پیش از شکل گیری دولت سیزدهم روند احداث این پست تا ۳۵ درصد پیش رفت اما مدت ۲ سال گذشته روند پیشرفت طرح به حدود ۶۵ درصد رسیده و با این وجود برای تکمیل آن همچنان با تنش های محلی در منطقه به ویژه در روستای «ورازان» این بخش مواجه هستیم به گونه ای که مدت ۲ ماه است پیمانکار به خاطر همین موضوع دست از کار کشیده و طرح تعطیل شده است.
روستای ورازان حدود ۷۲ کیلومتری شهرستان نور واقع شده است. این روستا از شمال به کپ و کالج، از جنوب به قله ی آزاد کوه، از مشرق به یوش و بلده و قله سیاه سنگ و از مغرب به روستای شاه ناجر و کجور مشرف است. این مسوول استانی اظهار کرد : این طرح بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه در بر دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن بابت احداث ۴۲ کیلومتر خطوط انتقال و بقیه هم صرف احداث پست خواهد شد که از زمان شروع عملیات اجرایی طرح، بیش از ۵۰ درصد ساخت فونداسیون و تامین تجهیزات با صرف ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انجام گرفته است اگر تنش های محلی برطرف شود مدت ۲ ماه آینده تجهیزات نصب و راه اندازی خواهد شد.
موسوی تاکامی ادامه داد : ضمن آنکه از مجموع ۱۸۰ عدد فونداسیون در این مسیر ۴۲ کیلومتری، ۱۶۷ مورد آن اجرایی و برای ۱۳ مورد فونداسیون مصالح تامین شده که متاسفانه با تنش های محلی و معارضین ملکی در مسیر اجرای طرح در روستای ورازان مواجه هستیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه