روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ شنبه ۲۰ آبان - شماره 4481

مدیرعامل بانک توسعه تعاون:

دولت در پرداخت تسهیلات به بخش تعاون رکورد زد


  مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور با اشاره به سیاست‌های موفق دولت در حمایت از بخش تعاون، گفت: معادل ۶۰ درصد از کل تسهیلات ارائه شده در این بانک از زمان تاسیس، فقط طی ۲ سال اخیر تسهیلات بانکی ارائه شده است.
به گزارش کائنات؛ محمد شیخ حسینی در حاشیه نمایشگاه «کیش اینوکس» اظهار کرد: ۷۰ درصد از کل تسهیلات ارائه شده در این بانک مختص بخش تعاون بوده است.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به اقتصاد مردمی و تقویت بخش تعاون دارد، افزود: در این دوره با مهار تورم و کنترل نقدینگی، وضعیت اقتصادی به ثبات رسید.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: همچنین در این دوره اکثر بانک‌ها به سودهی رسیدند و ناترازی سود و زیان به حداقل رسید.
وی با بیان اینکه تورم فسادزا است، اظهار کرد: تحقق بانکداری اسلامی بدون مهار تورم ممکن نیست.

با انعقاد بیش از ۳۳ هزار قرارداد اعطای تسهیلات محقق شد؛
نقش پررنگ بانک تجارت در طرح ملی جهش تولید مسکن
  بر اساس آمار منتشر شده در سامانه TEM وزارت راه و شهرسازی، بانک تجارت با انعقاد ۳۳ هزار و ۳۶۵ واحد قرارداد در حوزه اعطای تسهیلات طرح ملی جهش تولید مسکن، نقش مهمی در این طرح بزرگ داشته است.
به گزارش کائنات و به نقل از روابط‌عمومی بانک تجارت، بررسی عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی (اصل ۴۴ قانون اساسی)، نشان می‌دهد که بانک تجارت در میان شبکه بانکی کشور، در مجموع نسبت درصد تعداد واحد انعقاد قرارداد شده به تعداد واحد معرفی شده در حوزه اعطای تسهیلات طرح ملی جهش تولید مسکن، رتبه دوم را کسب کرده است.
بر این اساس، بانک تجارت موفق شده از میانگین عملکرد شبکه بانکی کشور، رکورد بالاتری را کسب کرده و با این روند، گام بلندی در راستای به ثمر نشستن طرح ملی جهش تولید مسکن بردارد.
این در حالی است که پروژه‌های بزرگی به منظور انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات در قالب این طرح به بانک تجارت معرفی شده‌اند که بخش عمده‌ای از آن‌ها در دست بررسی و تکمیل مدارک قرار دارند؛ از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه ۲۳۹۰ واحدی استان مرکزی، ۲۳۸۴ واحدی خراسان جنوبی، پروژه ۱۶۲۰ واحدی استان قزوین و پروژه ۱۲۶۴ واحدی استان بوشهر اشاره کرد.
بر مبنای این گزارش، از مهرماه سال جاری، مسئولیت انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات ۱۷ هزار و ۶۳۰ واحد از پروژه‌های مسکن ۹۹ ساله که رقمی معادل ۶۵ درصد از کل این پروژه است، به بانک تجارت واگذار شده که فرآیند اجرایی آن در حال انجام است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد؛
کنترل نوسانات بازار ارز با مدیریت منطقی
 بانک مرکزی
  عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: بازار ارز کشور با مدیریت منطقی و سازنده بانک مرکزی شرایط بهتری پیدا کرده است.  
به گزارش کائنات؛ احسان ارکانی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره ریاست محمدرضا فرزین در بانک مرکزی شاهد عملکرد رو به رشد بانک مرکزی هستیم.
وی افزود: بازار ارز ما شرایط به مراتب بهتری نسبت به گذشته تجربه می‌کند و ما دیگر شاهد تلاطم‌های شدید سال‌های قبل در بازار ارز نیستیم.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: پیش از این نوسان در بازار ارز، تلاطم‌های جدیدی را در سایر بخش‌ها ایجاد می‌کرد، اما با مدیریت خوب بانک مرکزی شاهد ثبات در بازار ارز هستیم و اگر نوسانی هم ایجاد می‌شود بانک مرکزی آن را کنترل می‌کند.
ارکانی خاطرنشان کرد: امیدوارم با ایجاد ثبات هرچه بیشتر و بهتر در بازار ارز شاهد ثبات در سایر بازار‌ها در کشور نیز باشیم.

نماینده مردم فریدن فریدونشهر و چادگان در مجلس تاکید کرد؛
نقش مهم بانک مرکزی در مهار نوسانات شدید بازار ارز
  نماینده مردم فریدن فریدونشهر و چادگان در مجلس گفت:خوشبختانه با مدیریت هوشمندانه بانک مرکزی شاهد مهار نوسانات شدید در بازار ارز در روز‌ها و هفته‌های گذشته بوده‌ایم.  
حسین محمد صالحی دارانی؛ نماینده مردم فریدن فریدونشهر و چادگان در مجلس با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز اظهار کرد: در ۶ ماه اخیر شاهد ثبات و آرامش نسبی بازار ارز بوده‌ایم که اگر نوسانی هم در قیمت ارز ایجاد شده با مدیریت صحیح بانک مرکزی این نوسانات مهار شد؛ مانند تحولات اخیر منطقه‌ای که بازار ارز داخلی ما را دچار نوسانات مقطعی کرد.
وی با تاکید بر قدردانی از تلاش‌های بانک مرکزی در مدیریت مناسب بازار، کنترل قیمت‌ها و مهار تنش‌ها، تصریح کرد: بانک مرکزی با سیاست تثبیت و اقدامات مهم دیگر توانست بازار را در محدوده منطقی کنترل کند. تلاش ما باید این باشد که این ثبات در بازار ارز تداوم یابد و به اخلالگران اجازه دست‌اندازی و بر هم زدن بازار داده نشود.
محمد صالحی خاطر نشان کرد: ثبات بازار ارز، ثبات در سایر بازار‌ها را نیز به دنبال دارد و با تداوم این روند ما شاهد آرامش اقتصادی در کشور خواهیم بود.
این نماینده مجلس افزود: یکی از اقدامات مهم برای تحقق ثبات اقتصادی و آرامش بازارها، مقابله جدی با اخلالگران در بازار ارز است به نحوی که نباید اجازه فعالیت و جولان به آن‌ها در بازار ارز کشور داده شود. ضمن اینکه می‌توان با سیاست‌های مناسب و اثربخش مانند سیاست تثبیت که از سوی بانک مرکزی در چند ماهه اخیر اجرایی شد، نتیجه مورد نظر را کسب کرد.

به مدت یک ماه برای بازنشستگان نیروهای مسلح؛
شروع ثبت نام طرح بیمه تکمیلی درمان آرامش کوثر
  ثبت نام طرح «بیمه تکمیلی درمان آرامش کوثر» ویژه بازنشستگان محترم نیروهای مسلح به مدت یک ماه شروع شد. به گزارش کائنات و به نقل از روابط‌ عمومی بیمه کوثر و اعلام مدیر بیمه های درمان، در جهت تکریم بازنشستگان و مستمری‌ بگیران تحت پوشش سابا، این عزیزان می‌توانند از 15 آبان ماه به مدت یک ماه با مراجعه به تارنمای شرکت به نشانی kins.ir  و یا مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا در طرح «بیمه تکمیلی درمان آرامش کوثر»  1402 ثبت‌ نام کنند.
هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا لازم است بازنشستگان محترم اصل شناسنامه و کارت ملی سرپرست، آخرین برگه حقوقی سرپرست و اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی افراد خانواده را همراه داشته باشند.
لازم به توضیح است ثبت نام در این طرح اختیاری است و هیچ هزینه ای برای ثبت نام دریافت نمی شود. این بیمه نامه که اعتبار آن از ابتدای آذر ماه آغاز می گردد، با افزایش تعهدات نسبت به سال قبل در قالب دو طرح با حق بیمه ماهانه 270 هزار تومان و 210 هزار تومان به ازای هرنفر ارائه می‌شود.

تفاهم همراه اول با بانک‌های شهر و سینا
 با محوریت بانکداری دیجیتال
  شرکت ارتباطات سیار ایران در جریان برگزاری رویداد کیش اینوکس 2023 با بانک‌های شهر و سینا بر استفاده از ظرفیت‌های مشترک با محوریت بانکداری دیجیتال تفاهم کرد.
به گزارش کائنات و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول و بانک سینا در جریان برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و پانزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور، در راستای هم افزایی ظرفیت ها و توانمندی ها برای ارائه خدمات مطلوب تر به مخاطبان هر دو مجموعه، با یکدیگر تفاهم کردند. بر مبنای تفاهم مشترک، تعاملات دو مجموعه در حوزه خدمات مالی و بانکی با رویکرد دیجیتال است تا با قرارگیری هر کدام از ظرفیت های طرفین، بر وسعت دایره خدمات بانکداری دیجیتال افزوده شود. گفتنی است، همراه اول تفاهم نامه مشابهی را نیز با حضور مدیران ارشد «بانک شهر» در جریان این رویداد در غرفه شرکت ارتباطات سیار ایران منعقد کرد. این نمایشگاه که یکی از بزرگترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور به حساب می آید با نام تجاری «کیش اینوکس» شناخته و با حضور شرکت های داخلی و بین المللی برگزار می شود.
همراه اول به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات زیرساخت ارتباطی کشور و سرمایه گذار در حوزه سرویس های مالی (اعم از سرویس های توسعه یافته بومی یا سهامداری در شرکت های استارتاپی) سبدی از محصولات و خدمات خود در حوزه های بانکی و پرداختی را در این نمایشگاه ارائه می دهد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه