روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۲ شنبه ۲۰ آبان - شماره 4481

هوشمندی ملاک برتری در جنگ روایت‌ ها است

  رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه هوشمندی ملاک برتری در جنگ روایت‌ها است، گفت: محفل شهدا قوام بخش نظام اسلامی است.
سردار عباس بایرامی در یادواره شهید سید اسماعیل سیرت نیا در گلزار شهدای رشت اظهار کرد: شهدا دارای اخلاص، تقوا و معرفت دینی بودند و رفتار و کردارشان بر پایه اصول دینی و معرفتی بود.
وی با اشاره به سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر شرط شهید شدن، شهید بودن است، افزود: سیره، منش و روش شهدا همراه با اخلاص و عشق به به خداوند متعال بود.
رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه هوشیاری ملاک برتری در جنگ روایت‌ها است، گفت: اجازه ندهیم روایتگر اول مباحث و موضوعات مختلف دشمن باشد چرا که دشمن به شیوه خودش روایتگری می‌کند.
سردار بایرامی با تاکید بر لزوم هوشمندی در جنگ روایت‌ها بیان کرد: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در جنگ نرم، شناختی و روایت‌ها بسیار اهمیت دارد.
وی با اشاره به روحیه ولایت پذیری شهدا افزود: شهدا در ولایت پذیری شهره عام و خاص بودند و تمام توجه شأن به فرمان ولایت گره خورد بود.
رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه تمام دنیا بر علیه ایران اسلامی بسیج شده است، گفت: مجلس شهدا قوام بخش نظام اسلامی است.
بایرامی با اشاره به فعالیت و بمباران‌های خبری بیش از ۲۵۰ رسانه معاند علیه نظام اسلامی اضافه کرد: حفظ نظام اسلامی و ایرانِ قوی امروز مهم‌ترین تکلیف است و این امر با توجه به سیره و منش شهدا تحقق می‌پذیرد.
وی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و فلسطین، افزود: طوفان الاقصی تمام معادلات دشمنان را به هم زد و آنها را غافلگیر کرد.
رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین، بیان کرد: نابودی رژیم کودک کش اسراییل قطعی و حتمی است و به زودی پیروزی غزه و فلسطین را در قدس جشن می‌گیریم.


امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای قطری:
گسترش دامنه جنگ اجتناب‌ناپذیر شده است
  وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای قطری خود گفت: «به دلیل گسترش شدت جنگ علیه ساکنان غیرنظامی غزه، اکنون گسترش دامنه جنگ اجتناب‌ناپذیر شده است.»
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، ۱۸ آبان‌ماه، در گفت‌وگویی تلفنی، درباره آخرین تحولات مربوط به فلسطین و اوضاع جاری در غزه به رایزنی پرداختند.
این دومین تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و قطر در یک هفته اخیر است. وزیر امور خارجه ایران، ۱۲ آبان‌ماه، نیز در تماس تلفنی با همتای قطری، ضمن رایزنی درباره اوضاع غزه، برخی ابتکارات مطروحه درباره برقراری آتش‌بس موقت و یا گسترش دامنه جنگ را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
امیرعبداللهیان و همتای قطری در این تماس تلفنی، ضمن محکوم کردن شدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و ابراز نگرانی عمیق از وضعیت انسانی در غزه و تداوم حملات نظامی گسترده علیه غیرنظامیان و زنان و کودکان، در خصوص راه‌های سیاسی پایان بخشیدن به حملات وحشیانه رژیم اسرائیل، برقراری فوری آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسانی مستمر برای مردم تحت محاصره و جنگ‌زده غزه به گفت‌وگو پرداختند.
امیرعبداللهیان در یک ماه گذشته و در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه چندین بار با همتای قطری خود درباره اوضاع جاری در غزه و ضرورت توقف جنایات رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد. وی دو بار در این خصوص به دوحه سفر و با وزیر خارجه قطر، امیر این کشور و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر حماس، دیدار کرد.
وزرای امور خارجه ایران و قطر همچنین در تماس تلفنی یادشده در خصوص برخی ابتکارات مطروحه درباره چگونگی آتش‌بس احتمالی تبادل نظر کردند.

وزارت کشور:
فرایند بررسی صلاحیت اولیه داوطلبان انتخابات
 به پایان رسید
  سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی تا ساعت ٢۴ پنجشنبه، ۱۸ آبان‌ماه، خبر داد.
محسن اسلامی در این باره گفت: «با پایان یافتن بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در هیات‌های اجرایی، از صبح روز جمعه، ۱۹ آبان، نتایج برای اطلاع داوطلبان ابلاغ شده و این روند تا ٢٠ آبان ادامه دارد.»
وی درباره روند بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که مردادماه امسال ابلاغ شد، بررسی صلاحیت‌ها بعد از پایان ثبت‌نام نهایی در سوم آبان‌ماه به مراجع پنج‌گانه ارسال و وزارت کشور و این پنج دستگاه صلاحیت‌های داوطلبان را تا ۱۳ آبان بررسی کردند و با انجام استعلام‌ها این فرایند به اتمام رسید. همچنین نتایج استعلام‌ها از ١۵ آبان‌ماه به هیات‌های اجرایی مراکز فرمانداری‌های حوزه انتخابیه ابلاغ شد و تا ساعت ٢۴ پنجشنبه، ١٨ آبان‌ماه، ادامه داشت. با پایان یافتن بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در هیات‌های اجرایی، از صبح روز جمعه، ۱۹ آبان، نتایج برای اطلاع داوطلبان ابلاغ شده و این روند تا ٢٠ آبان ادامه دارد. اگر داوطلبی به بررسی‌های هیات‌های اجرایی اعتراض داشته باشد، بر اساس ماده ۶١ قانون انتخابات، می‌توانند اعتراض خود را به شکل کتبی به فرمانداری‌های مراکز حوزه ارائه دهد و سپس این اعتراض‌ها تسلیم هیات نظارت استان می‌شود تا مورد بررسی قرار گیرد. این فرایند بر اساس جدول زمان‌بندی و طبق قانون انتخابات ماده ۵٨ ،۶٠ و ۶١ و تبصره ماده ۶١ صورت می‌گیرد.»
فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی
اسلامی درباره فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «وزارت کشور همه اطلاعات پرسش‌نامه‌ای را که داوطلبان در سامانه ثبت‌نام نهایی تکمیل کردند، به پنج دستگاه ذی‌صلاح (وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان ثبت احوال، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و قوه قضاییه) ارسال کرد و این دستگاه‌ها طی ۱۰ روز به ارسال پاسخ درباره هر یک از افراد اعلام شده به شکل مکتوب و مستدل به همراه اسناد و مدارک اقدام کردند. پاسخ دستگاه‌های پنج‌گانه تنها ناظر به وجود سوابق در خصوص شرایط مذکور در قانون انتخابات است. همچنین مراجع نامبرده مکلف بودند در صورتی که داوطلبان فاقد هرگونه سابقه‌ای نزد آن‌ها باشد در پاسخ ارسالی نسبت به این موضوع تسریع کنند. همچنین پاسخ استعلام‌های صورت‌گرفته از مراجع پنج‌گانه در اختیار فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه قرار گرفت تا هیات‌های اجرایی اقدام به بررسی صلاحیت داوطلبان کنند. سپس هیات اجرایی که متشکل از معتمدین و ارکان اداری هستند، تشکیل جلسه دادند و اقدام به بررسی صلاحیت افراد کردند.»

خطیب نماز جمعه تهران:
آبروی صهیونیست‌ها در جهان رفته است
  خطیب نمازجمعه تهران گفت: «آبروی صهیونیست‌ها رفته است و امروز شعار مرگ بر اسرائیل، شعار جهان است. وعده قرآن این است که این رژیم سرانجامی جز ذلت و سقوط ندارد؛ خون شهدای فلسطینی، قطعا آنها را زمینگیر خواهد کرد.»
احمد خاتمی، خطیب موقت نمازجمعه تهران، در پیش‌خطبه‌ها، گفت: «صهیونیست‌ها در مقابل چشم جهانیان غزه را بمباران می‌کنند. کسی نیست که اطفال مظلوم به شهادت رسیده را ببیند و متاثر نشود. بیش از یک ماه است که جهان دارد این صحنه‌ها را می‌بینید. امروز و در آینده هنرمندانی اگر می‌خواهند وحشیگری را ترسیم کنند، این صحنه‌ها در غزه را ترسیم کنند. 500هزار نفر از صهیونیست‌ها شهرک‌ها را ترک کردند و گفتند که دیگر برنمی‌گردیم، چون این مناطق جای زندگی نیست. اگر تا الان کسی سیمای وحشیانه این رژیم جلاد را ندیده بود، طی این مدت جهانیان دیدند. جنایات صهیونیست‌ها آنقدر وحشیانه است که بیمارستان‌ها را می‌زنند، اما رئیس‌جمهور منفور آمریکا می‌گوید که این کار کار اسرائیل نبود و کار حماس بود. حماس خمپاره دارد. آیا با خمپاره می‌شود این خسارات را وارد کرد؟»
وی با اشاره به لزوم واکنش مناسب دولت‌های عربی به وقایع غزه افزود: «کمترین انتظار از دولت‌های عربی، قطع ارتباط با این رژیم است. شما داشتید برای ارتباط با رژیم صهیونیستی با همدیگر مسابقه می‌دادید! تا چه زمانی می‌خواهید این ارتباط منحوس را داشته باشید؛ به‌خودتان بیایید.» خاتمی خطاب به کشورهای عربی گفت: «مردم فلسطین مسلمان، عرب و انسان هستند. پس چرا خفه‌خون گرفته‌اید و چرا یکصدا تقاضای قطع بمباران را نمی‌کنید.»
وی با اشاره به انتخابات پیش رو ادامه داد: «نظام جمهوری اسلامی امانت الهی است و هر کسی باید به وظیفه خود عمل کند و هر کسی اعم از نامزدها، مجریان و ناظران انتخابات وظیفه‌ای در این انتخابات دارند. طبیعی است که همه نامزدها وارد مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان رهبری نشوند. آنهایی که واجد شرایط برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شناخته نمی‌شوند، در ‌شأن فرهیختگان عمل کنند و البته حق‌شان این است که اعتراض قانونی کنند، اما نظام هم حق دارد که اینها، تسلیم قانون باشند.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه