روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۷ شهريور - شماره 4446

آغاز به کار نمایشگاه ایران پلاست با حضور پررنگ بانک تجارت

کائنات|بانک تجارت در جریان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی پلاستیک و صنایع وابسته (ایران‌پلاست) با حضوری پررنگ در کنار ۷۷۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آخرین محصولات و خدمات خود را به مخاطبان ارائه می‌کند.
به گزارش کائنات، این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در خاورمیانه به همت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در چهار گروه مواد اولیه، محصولات پیش‌ساخته و ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات با هدف ایجاد زمینه‌ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی برگزار می‌شود.
کارشناسان بانک تجارت از معاونت‌های امور بین‌الملل و ارزی، بانکداری شرکتی و تجاری و شرکت‌های بیمه تجارت‌نو، کارگزاری تجارت و صرافی تجارت در غرفه این بانک واقع در سالن ۹-۸ نمایشگاه، آخرین خدمات و محصولات برترین بانک صنعت پتروشیمی برای فعالان صنعت پلاستیک را برای فعالان این صنعت بازگو خواهند کرد.
هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست لغایت چهارشنبه ۲۹ شهریور از ساعت ۸ تا ۱۶ میزبان فعالان و علاقه‌مندان صنعت پلاستیک است.

بانک گردشگری بلوک ۷ درصدی زیرمجموعه را می فروشد
کائنات|بلوک هفت درصدی سهام شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان برای دومین بار از سوی بانک گردشگری به ارزش ۱.۳ هزار میلیارد تومان، روانه میز فروش شد.
به گزارش کائنات، بانک گردشگری که ۲۵ تیر اقدام به فروش بلوک ۷ درصدی سهام شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان کرده بود برای دومین بار در صدد عرضه عمده و نقد یا شرایطی در تابلوی زرد بازار پایه برآمد.
بر اساس این گزارش، مقرر شده ۲۱۰ میلیون سهم «گنگین» یکشنبه ۹ مهر از طریق کارگزاری توسعه سهند عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۶۲۶۰ تومان، ارزش معامله ۱.۳ هزار میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت ۱۳۱.۴ میلیارد تومان تعیین شده است. (قیمت واگذاری قبلی هر سهم ۷۵۰۰ تومان و ارزش معامله ۱.۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود.)
خریدار در صورت خرید نقدی موظف است کل مبلغ مورد معامله را حداکثر طی دو روز کاری از تاریخ معامله پرداخت کند. در صورت تمایل به خرید شرایطی از تاریخ مشخص شدن برنده مزایده ۲۰ درصد از ارزش معامله باید به صورت نقدی پرداخت و الباقی ثمن معامله معادل ۸۰ درصد ارزش معامله طی سه فقره چک در قالب سه قسط مساوی با فواصل یک ماهه و نرخ سود سالانه طبق مصوبه شورای پول و اعتبار در وجه فروشنده ارائه شود که تاریخ اولین چک یک ماه پس از قطعی شدن معامله در فرابورس است.

بر اساس تاییدیه بیمه مرکزی؛
بیمه ایران در سطح یک
و بالاترین توانگری مالی
 صنعت بیمه است
کائنات|شرکت سهامی بیمه ایران بر اساس تاییدیه محاسبات نسبت توانگری مالی بیمه  مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال 1402 نیز در بالاترین سطح توانگری مالی صنعت بیمه کشوراست.
به گزارش کائنات و به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، بیمه مرکزی در نامه ای به حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران، نسبت توانگری مالی شرکت سهامی بیمه ایران را برای سال 1402 معادل 133 درصد و در «سطح یک» اعلام کرد.
گفتنی است شرکت سهامی بیمه ایران با توجه به برنامه ریزی های عملیاتی و اجرایی  در حوزه های مختلف فنی، مالی، ‏سرمایه گذاری، آی تی و ایجاد زیر ساخت های لازم برای بیمه گری یکپارچه با سامانه های بیمه ایران من، به رشد قابل توجهی در تولید حق بیمه، کاهش ضریب و نسبت های خسارت، کسب بازدهی حداکثری در ‏سرمایه گذاری ها، سود عملیاتی و کاهش زیان انباشته و . . .  رسید و قرار گرفتن نام بیمه ایران در  سطح یک وضعیت توانگری، بیانگر وضعیت عالی توانگری مالی این شرکت‌ برای ایفای تعهدات در مقابل بیمه‌گذاران و ذی نفعان شرکت، در سال مالی جاری و سال های آینده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه