روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ شهريور - شماره 4444

انتصاب دکتر علیرضا طاهری زاده به عنوان سرپرست اداره کل بهزیستی استان گلستان

کائنات| طی حکمی از سوی علی محمدقادری معاون محترم وزیر و رئیس سازمان بهزیستی و با حضور سید محمدجواد حسینی سرپست محترم معاونت مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور، سیدعلی مهاجر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و تعدادی از مدیران کل، دکتر علیرضا طاهری زاده به عنوان *سرپرست اداره کل بهزیستی استان گلستان* منصوب گردید.در بخشی از این این حکم آمده است.برادر ارجمند جناب آقای علیرضا طاهری زاده نظر به مراتب تعهد، توانمندی و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ بعنوان « سرپرست بهزیستی استان گلستان » منصوب می شوید.گفتنی است در پایان مراسم حکم انتصاب دکتر طاهری زاده توسط سید محمد جواد حسینی با آرزوی موفقیت و سربلندی در ادامه راه به وی تقدیم و با اهدای لوح سپاسی از زحمات عارف کیانی مدیرکل اسبق اداره کل بهزیستی گلستان  تقدیر به عمل آمد.

رفع مشکلات واحدهای تولیدی گلستان
 با جدیت دنبال می‌شود
کائنات| مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان گلستان با جدیت درحال پیگیری و انجام است.به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان ، درویش علی حسن زاده در جلسه رفع مشکلات واحدهای تولیدی دی کلسیم فسفات استان گلستان که درمحل سالن جلسات اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان برگزارگردید گفت : در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان گلستان اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد پیگیری‌های مستمر هستیم.وی گفت : جلسه پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی دی کلسیم فسفات استان گلستان با حضور مدیر کل استاندارد و حضور مدیران واحدهای تولیدی دی کلسیم فسفات استان در محل سالن جلسات اداره کل صنعت ،معدن وتجارت گلستان  برگزار و مشکلات این واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.حسن زاده گفت  : در این جلسه صاحبان واحد های تولیدی دی کلسیم فسفات استان گلستان با حضور مسئولین اجرایی استان هر یک به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند

56 درصد اراضی کشاورزی شهرستان گنبدکاووس حدنگاری و برای آن سند مالکیت صادر شده است
کائنات|    67 فقره سند مالکیت اراضی کشاورزی با حضور مدیرکل ثبت استان و مسئولان شهرستانی در مسجد روستای امید آباد از توابع شهرستان گنبدکاووس به مالکین تحویل گردید.رضائیان اخذ سند مالکیت تکبرگی برای اراضی کشاورزی را از آن جهت حائز اهمیت دانست که باعث هویت بخشی به املاک مالکین شده و با کاهش اختلافات ملکی بهداشت قضائی بهبود خواهد یافت مدیرکل ثبت استان با بیان  چگونگی دریافت سند مالکیت برای املاک و خصوصا اراضی کشاورزی از مردم خواست در این خصوص اقدام نمایند.مدیرکل ثبت استان گفت: در راستای صدور اسناد مالکیت برای اراضی کشاورزی ضمن عقد تفاهم نامه با سازمان جهاد کشاورزی با شرکت های پیمانکار قرارداد منعقد گردیده تا صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی تسهیل و هزینه نقشه برداری برای کشاورزان رایگان شود.رضائیان افزود بنا داریم با همکاری جهاد کشاورزی و تلاش همکاران ثبتی تا پایان سال 80 درصد اراضی کشاورزی دارای سند مالکیت تکبرگی شوند و با توجه به گستردگی و اهمیت طرح نیاز به همکاری دستگاه ها و مسئولین استانی اعم از فرمانداران، بخشداران و دهیاران است که سازمان ثبت را در این موضوع یاری کنند.مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اظهار داشت 30 درصد از اراضی کشاورزی استان حدنگاری و سند مالکیت تکبرگی برای آن صادر گردیده و از حدود 162 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان گنبدکاووس برای 56 درصد آن سند مالکیت تکبرگ صادر گردیده است.در این مراسم اسناد مالکیت صادره اراضی کشاورزی روستای امیدآباد به مالکین تحویل داده شد.گفتی است  طی قراردادی منعقده اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گلستان  با شرکت های پیمانکار،عملیات نقشه برداری و تشکیل پرونده به منظور دریافت سند مالکیت برای کشاورزان به صورت رایگان است.

جلسه شورای مدیران جهاد کشاورزی استان گیلان برگزار شد
کائنات| مهناز نوبری- جلسه شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی با حضور رئیس این سازمان،معاونین،مدیران ستادی و مدیران شهرستانهای ۱۷ گانه استان شامگاه دیروز در این سازمان برگزار شد. رئیس جهاد کشاورزی گیلان در این نشست با اشاره به نقش مهم استان در تامین امنیت غذایی کشور گفت:۵۰ درصد اقتصاد و ۳۰ درصد اشتغال گیلان در بخش کشاورزی است و سال گذشته با افزایش تولید محصولات زراعی عملکرد مثبتی در این حوزه داشتیم. صالح محمدی با اشاره به تقویت اشتغال در بخش کشاورزی افزود: هیچ واحد تولیدی کشاورزی نباید در استان تعطیل شود و وظیفه جهاد کشاورزی است که مشکل تولیدکننده را برطرف نماییم.وی ضمن تاکید بر آغاز کشت دوم در مزارع استان گفت: استفاده از ظرفیت کشت دوم و مزارع الگویی فرصت خوبی در ایجاد درآمد برای کشاورز است.

سایه سیاه آلودگی هوا بر سر شهرهای خراسان شمالی
کائنات|  هوای آمیخته به گرد و غبار بدجور حال همه افراد خراسان شمالی را گرفته و سایه سیاه و سهمگین آلاینده‌ها چنان بر محیط زندگی سایه افکنده که نفس‌ ها به شماره افتاده است. این روزها، روزهای تیره روزی هوای خراسان شمالی است، دو روزی است که وضیعت هوا در مرحله خطرناک قرار گرفته و البته این استان از ابتدای سال تاکنون روزهای ناسالم و خطرناک زیادی را طی کرده و بنا به گفته مسئولان گرد و غبار با منشا خارجی علت اصلی آلودگی هوا طی این دو روز بوده است.
صحرای قره قوم ریه های مردم استان را به شماره انداخته است
رضا شکاریان مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی،  صحرای قره قوم در کشور ترکمنستان را یکی از معضلات اساسی و عامل بروز گرد و غبار در این استان اعلام کرد. وی اظهار کرد: در گذشته صحرای قره قوم یکی از منشاء های آلودگی بود اما با تغییر اقلیم و بروز خشکسالی های بیشتر، آلودگی آن شدت گرفته است. شکاریان تصریح کرد: میزان آلایندگی ذرات گرد و غبار موجود در این صحرا بسیار بالا و برای سلامتی انسان خطرناک است. وی گفت: قرار بر این است تا رئیس جمهور با همتای خود دیدار و گفت و گو داشته باشد که احتمالا یکی از موارد در دستور کار، موضوع صحرای قره قوم است. به گفته شکاریان، کم آب و یا خشک شدن دریاچه آرال در مرز کشور ترکمنستان و ازبکستان نیز مزید بر علت شده است. وی افزود: بخشی از آلودگی های گرد و غبار در این استان متاثر از استان سمنان است و علاوه بر آن در خراسان شمالی نیز دو کانون گرد و غبار در اسفراین و جاجرم وجود دارد. وی ادامه داد: خرید پروانه های چرا در منطقه میاندشت جاجرم یکی از اقداماتی است که به منظور کنترل کانون های گرد و غبار انجام شده و هنوز ادامه دارد و از سوی دیگر توسعه کمربند سبز به کنترل بروز گرد و غبار کمک می کند.
اعتبارات مهار گرد و غبار در خراسان شمالی کفاف مدیریت آن را نمی‌دهد
حسین هراتی معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: اعتبارات گرد و غبار در این استان، کفاف مدیریت آن را نمی دهد.
وی با اشاره به اینکه بروز گرد و غبار در این استان موضوعی چند وجهی است، اظهار کرد: یکی از منشاءهای بروز گرد و غبار در این استان، داخلی است. هراتی بیان کرد: در خراسان شمالی دو کانون گرد و غبار در شهرستان های جاجرم، گرمه و اسفراین وجود دارد که البته اقداماتی برای کنترل آن انجام شده اما اگر خشکسالی به همین روال ادامه یابد، کنترل این معضل بسیار سخت خواهد بود. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اعتباری که در سال گذشته برای مدیریت گرد و غبار به این استان اختصاص داده شد، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که این عدد فقط یک دهم اعتبار مورد نیاز است. وی بیان کرد: برای مدیریت هرچه بهتر این معضل در این استان، سالانه حداقل به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: میاندشت جاجرم، منطقه فرسایشی است که در آنجا ۱۴ هزار دام وجود دارد که با تلاش های انجام شده طی سال های اخیر، موفق شده ایم فقط پروانه چرای چهار هزار راس دام را خریداری کنیم.  هراتی گفت: به طور کلی در استان، ۳۳۷ هزار هکتار کانون گرد و غبار شناسایی شده است که تقریباً ۵ هزار هکتار از آن دارای غبار خیزی زیاد، ۷۰ هزار هکتار غبار خیزی متوسط و مابقی نیز دارای غبار ریزی کم است. وی افزود: البته تالاب های مختلف در استان گلستان نیز به دلیل قرار داشتن خراسان شمالی در مسیر باد از سمت گلستان می تواند تاثیراتی بر گرد و غبار این استان داشته باشد.
فعالیت ۵ واحد سنگ شکن در حریم شهر بجنورد
وی در ارتباط با واحدهای سنگ شکن در خراسان شمالی نیز گفت: در این استان ۴۰ واحد سنگ شکن وجود دارد که واحدهایی که در حریم شهرها قرار دارند موجب آلودگی می شوند.
هراتی تصریح کرد: در حریم شهر بجنورد حدود پنج واحد سنگ شکن قرار دارند که فعالیت آن ها موجب بروز آلودگی در داخل شهر می شود.
۹۲ روز هوای سالم طی ۵ ماه اول امسال
جواد عمارلو کارشناس پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، افزود: در فروردین ماه امسال، هفت روز هوای پاک، ۲۱ روز هوای سالم، دو روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه ها به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه