روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ شهريور - شماره 4444

با اتمام فرآیند اجرا و ارزیابی پروژه های مدیریت سبز اعلام شد؛

آب و فاضلاب آذربایجان شرقی پیشرو در انجام مسئولیت های زیست محیطی

کائنات|  آذربایجان شرقی – پاشایی : شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بعنوان شرکتی پیشرو در انجام مسئولیت های زیست محیطی معرفی شد.
شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی بعنوان شرکتی پیشرو در انجام مسئولیت های زیست محیطی و استقرار و استمرار پروژه های مدیریت سبز در سطح صنعت آب و فاضلاب کشور معرفی و از تعاملات فی مابین با انجمن مدیریت سبز ایران تقدیر شد. در راستای سیاست های ابلاغی کلان محیط زیست، شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در جهت توسعه مسئولیت های زیست محیطی، پروژه ها و برنامه های زیست محیطی تدوین و اجرا کرد که در تاریخ 1402/06/13 از طرف انجمن مدیریت سبز ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.
این پروژه ها شامل:
1- ارزیابی پروژه «حذف آرسنیک از چاههای مخزن مادر به ظرفیت 40 لیتر بر ثانیه به روش اکسیداسیون و فیلتراسیون » بر مبنای مدل EAST
2- پروژه همگرایی فعالیت های اقتصادی و زیست محیطی در تصفیه خانه فاضلاب تبریز مبتنی بر مدل مدیریت سبز ویرایش 1401 همسو با نشست گلاسکو سازمان ملل
3- محاسبه رد پای کربن در راستای کاهش انتشار گازهای کلخانه ای در تصفیه خانه فاضلاب تبریز
در جلسه افتتاحیه ارزیابی پروژه ها که با حضور رئیس انجمن مدیریت سبز ایران، مدیران ارشد شرکت و اعضاء کمیته مدیریت سبز برگزار شد، هدف از تدوین و اجرای پروژه های سبز در شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی همسویی فعالیت های شرکت و سازگاری آن با رویکرد های زیست محیطی اعلام شد.
در ادامه جلسه، امامی رئیس انجمن مدیریت سبز ضمن قدردانی از حمایت های مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، این شرکت را  بعنوان شرکتی پیشرو در انجام مسئولیت های زیست محیطی و استقرار و استمرار پروژه های مدیریت سبز در سطح صنعت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد و از تعاملات فی مابین با انجمن مدیریت سبز ایران  تقدیر و تشکر نمود.
وی با تاکید بر اینکه در همکاران شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، توانمندی اجرای پروژه های سبز بدون استفاده از خدمات مشاور حاصل گردیده، خاطرنشان کرد که باید از این فرصت در راستای اشتراک دانش با سایر شرکت های آب و فاضلاب استفاده نمود.
لازم به ذکر است ادامه فرآیند ارزیابی پروژه های سبز شرکت آبفا استان در محل تصفیه خانه فاضلاب تبریز برگزار شد و در این بخش ارزیابی مستندات و سوابق اجرای پروژها بررسی شد. همچنین طبق اعلام رئیس انجمن مدیریت سبز ایران، گواهینامه های پروژه های سبز ایران در مراسم ملی مورخه 14 و 15 آبان ماه اهداء خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه