روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ شهريور - شماره 4444

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:

تامین‌اجتماعی در فکر راه‌اندازی سیستم «خوداظهاری پیامکی» برای فاقدین بیمه

کائنات|مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از آمادگی سازمان متبوعش برای پیگیری و برقراری پوشش بیمه‌ای شاغلان کسب‌وکارهای حوزه فضای مجازی و شاغلان سکوهای (پلتفرم‌ها) مختلف این حوزه در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل و سایر خدمات اینترنتی خبر داد و گفت: طبق قانون سراغ این کسب‌وکارها خواهیم رفت و نمی‌گذاریم حق شاغلان ضایع شود.
میرهاشم موسوی در دهمین جلسه شورای معاونین این سازمان با اشاره به تکلیف اصل ۲۹ قانون اساسی در زمینه توسعه پوشش بیمه به همه آحاد جامعه گفت: بیمه حقی همگانی است و ما متکفل آن هستیم و در قبال آن وظیفه داریم. اولویت تعهدات بین‌النسلی که در سیاست‌های ابلاغی هم جزو تکالیف اصلی ماست، نه‌تنها از اولویت تعهدات به‌روز کمتر نیست، بلکه بیشتر هم هست.
وی تأکید کرد: منابع پایدار را باید در خود نظام بیمه‌ای جستجو کنیم و توسعه پوشش بیمه‌ای، مهم‌ترین راهبرد و مؤلفه‌ای است که ما را به سمت پایداری منابع می‌برد. اگر با توسعه پوشش بیمه‌ای و شناسایی و بیمه اقشار جدید، نسبت پشتیبانی را به ثبات برسانیم و حتی افزایش دهیم، صمن انجام تکلیف خود در زمینه بیمه همگانی، به سمت پایداری منابع نیز خواهیم رفت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان این که در حوزه کسب‌وکارهای رسمی بالغ بر ۵ میلیون نفر بیمه‌نشده در کشور داریم، گفت: نزدیک به سه تا چهار میلیون نفر از افراد بیمه‌نشده در قالب سکوها یا پلتفرم‌های مجازی مانند تاکسی‌های اینترنتی و انواع خدمات و کسب‌کارهای اینترنتی شاغل هستند که برای بیمه شدن این گروه، نباید با توقف در تعریف روابط کار بین کارگر و کارفرما، کار را متوقف کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: بیمه کردن افرادی که در حوزه کسب‌وکارهای فضای مجازی و پلتفرم‌ها فعال هستند را وظیفه خودمان می‌دانیم و به سراغ آنها خواهیم رفت. اجازه نمی‌دهیم افرادی که در این حوزه‌ها فعال هستند از مواهب بیمه‌ای محروم باشند. افراد فاقد پوشش بیمه‌ای که در سکوهای فضای مجازی شاغل هستند باید به حق خودشان که حق بیمه شدن است توجه داشته باشند و با بهره‌مندی از حق بیمه بتوانند از مواهب آن استفاده کنند.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی افزود: به صراحت اعلام می‌کنیم که ما بر اساس قانون به سراغ این افراد خواهیم رفت و نمی‌گذاریم حق کسی ضایع شود. کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، باید خودشان و خانواده‌شان در برابر شرایط سخت، بیماری، بیکاری، ازکارافتادگی و بازنشستگی بتوانند از مواهب بیمه‌ای استفاده کنند و به همین منظور موضوع را  به جدیت پیگیری می‌کنیم و به سراغ سایر بخش‌ها و مشاغل فاقد پوشش بیمه‌ای نیز خواهیم رفت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: باید به سمت خوداظهاری برویم و از نظر فنی و تکنیکی بستری فراهم کنیم تا خود افراد بتوانند بیمه نشدن خود را حتی با یک پیامک و بدون نیاز به مراجعه حضوری اظهار و اعلام کنند. باید از ظرفیت‌های فضای مجازی و ارتباط الکترونیک و نظارت مردمی برای توسعه پوشش بیمه استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر تهران :
سفر اعضاء به کربلا باهزینه شخصی بود
 راه‌اندازی«تراموا»باتصویب شورای شهر و نظر شورای ترافیک است
کائنات|رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره هزینه سفر اعضای شورای شهر تهران به کربلا در ایام اربعین حسینی گفت: هیچیک از اعضاء و مدیران شورای شهر تهران با هزینه شورا به کربلا سفر نکرده‌اند.
مهدی چمران پیش از آغاز جلسه علنی روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه پیش بینی شده برای احداث تراموا در تهران گفت: این بودجه مربوطه به مباحث مطالعاتی این مد از حمل و نقل عمومی است که البته بودجه خوبی نیز پیش بینی شده و ابتدا باید کارهای مطالعاتی در خصوص قطار شهری «تراموا» انجام شود و سپس مراحل اجرایی آن آغاز شود.
وی به تفاهم‌نامه اخیر شهرداری تهران و وزارت دفاع درباره راه‌اندازی تراموا اشاره کرد و افزود: همانطور که گفته شده این یک تفاهم است نه قرارداد چرا که در ارتباط با قرارداد باید حتما در شورا موضوع مورد بررسی و نهایتا به تصویب برسد. البته شورای ترافیک نیز باید نظر خود را در خصوص احداث تراموا ارائه کند.
رئیس شورای شهر تهران در خصوص انتشار خبری درباره احداث خانه‌های ۲۵ متری در پایتخت نیز گفت: روز گذشته وزارت راه و شهرسازی این خبر را تکذیب کرد. همچنین شهرداری تهران به هیچ عنوان پروانه ساخت چنین واحدهایی را نمی‌دهد.
وی درباره اثرات منفی چنین خانه‌هایی گفت: این مسئله تبعات اجتماعی به همراه خواهد داشت و در شرایطی که تأکید بر فرزندآوری می‌شود احداث چنین خانه‌هایی مردم را به سمت زندگی مجردی سوق می‌دهد.
چمران در پاسخ به سوالی در خصوص حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی گفت: تمامی اعضا با هزینه شخصی خود به کربلا رفتند و اغلب نیز با خانواده خود بودند. هیچ یک از اعضا و مدیران از شورا با هزینه شورا به کربلا سفر نکرده، در خصوص مدیران شهرداری بنده اطلاعی ندارم.
وی درباره دستور جلسه امروز شورای شهر تهران نیز گفت:‌ در این جلسه با توجه به اتمام احکام مسئولیت اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ این موضوع در دستور کار شورا قرار گرفته و پس از بررسی آن نیز چند نامگذاری و بررسی چند پرونده باغات در جلسه امروز انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد؛
واریز «وام» ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی از اول مهر
کائنات|مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از واریز وام ۲۰ میلیون تومانی از اول مهرماه به حساب ۴۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیری که در قرعه‌کشی برگزیده شده‌اند خبر داد و گفت: روز گذشته (۲۰ شهریور) برای برگزیدگان این دوره از ثبت‌نام پیامک ارسال شد.
ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از ۲۱ مردادماه به‌مدت یک هفته آغاز شد و روز جمعه ۲۷ مرداد پایان یافت که در این میان ۴۰ هزار فقره تسهیلات برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط این سازمان در نظر گرفته شد.
اما متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان باید دارای شرایط به خصوصی باشند که از جمله این شرایط می‌توان به دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اشاره کرد.
محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درخصوص زمان پرداخت این وام‌ها به بازنشستگان توضیح داد: قرعه‌کشی تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی انجام شده و روز گذشته پیامک آن برای برگزیدگان این تسهیلات ارسال شده تا مراحل ثبت‌نام خود را جهت دریافت تکمیل کنند.
وی افزود: در صورتی که ثبت‌نام کنندگان مشکل بانکی نداشته باشند و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند، این تسهیلات از اول مهرماه برای ۴۰ هزار نفر واریز خواهد شد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی همچنین اعلام کرد تا پایان سال به ۴۰۰ هزار نفر تسهیلات پرداخت خواهد شد که برای ثبت‌نام متقاضیان در مراحل بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه