روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۱۸ شهريور - شماره 4440

مشکل تامین کود کشاورزی در خراسان رفع شد

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی از رفع مشکل تامین کود کشاورزی در این استان خبر داد.
محسن نظام دوست  اظهار کرد: با توجه به مشکلی که در تحویل کود اوره از سوی شرکت های پتروشیمی به وجود آمده بود و شرکت های پتروشیمی از یک تیر ماه تحویل کود را متوقف کرده بودند، این مشکل با پیگیری های انجام شده حل شده است.
وی افزود: شرکت پتروشیمی خراسان نیز تحویل کود را به کشاورزان آغاز کرده است و این شرکت در حال انجام تحویل و حمل کود به خراسان شمالی و استان های تحت پوشش هستیم.
نظام دوست با اشاره به آغاز کشت پاییزه در استان ادامه داد: آمادگی برای تحویل کود کشاورزی وجود دارد.
وی بیان کرد: امسال تغییری در قیمت کودهای کشاورزی وجود ندارد و قیمت ها برابر سال گذشته است .
مدیر شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی خراسان شمالی از کاهش ۲۰ درصدی توزیع کود شیمیایی در این استان از اول سال جاری تا خرداد ماه خبر داد.
وی اظهار کرد: خشکسالی و کاهش شدید باران موجب شده تا تقاضای کشاورزان نیز برای دریافت کود کشاورزی طی مدت یاد شده کمتر شود.
نظام دوست گفت: از ابتدای سال جاری پایان خرداد ماه شش هزار و ۵۰۰ تن کود میان کشاورزان توزیع شده است.
وی افزود: طی مدت مشابه سال گذشته نیز هشت هزار تن کود شیمیایی میان کشاورزان استان توزیع شده بود.
به گفته این مقام مسئول، از میزان کود توزیع شده در مدت یاد شده، پنج هزار و ۵۰۰ تن کود ازته و ۱۱۰۰ تن نیز کود فسفاته و پتاسه است.

آمادگی ۸۰۰ نیروی امدادی خراسان شمالی برای خدمات‌رسانی به زائران حرم رضوی
   مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از آمادگی ۸۰۰ نیروی امدادی این استان برای خدمات رسانی به زائران حرم رضوی خبر داد.
ابوالفضل محبان اظهار کرد: ۱۵ پایگاه امدادی هلال احمر با حضور بیش از ۸۰۰ نفر نیروی امدادی، در مسیر استقبال از زائران پیاده امام رضا (ع) مستقر شده و به زائران خدمت ارائه می دهند.
وی افزود: همزمان با فرارسیدن ایام دهه آخر ماه صفر و سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع)، جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، مشتاقانه آماده ارائه خدمات به عاشقان و زائران امام رضا(ع) هستند.
محبان افزود: در حیطه خدمات لجستیکی، در مجموع ۱۵ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودروی نجات و ۲۳ خودروی کمک‌دار در محور پیاده روی مستقر شدند و همچنین در مسیر پیاده روی جهت ارائه خدمات به زائران، ۱۵ دستگاه چادر برپا شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به اجرای یک پست ویژه طرح در این ایام، ادامه داد: آمبولانس های هلال احمر در مسیر پیاده روی، برای پوشش حوادث احتمالی با چراغ گردان مستقرند.
وی در پایان برای همه زائران و عاشقان امام رضا (ع) آرزوی سلامتی کرد و گفت: تلاش جمعیت هلال احمر همواره با هدف تسکین و کاهش آلام مشتاقان حرم رضوی استوار بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار شد
رفع مشکلات صادرات تولیدات کشاورزی
 توسط دولتمردان
   نماینده ولی فقیه در مازندران حمایت از کشاورزان را وظیفه دولت دانست و گفت: قیمت‌گذاری برنج امسال مناسب نیست، لازم است مشکلات پیش روی صادرات مرکبات در مازندران برداشته شود.
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ شهریور ماه ساری که در مصلی امام خمینی برگزار شد، اربعین شهادت امام حسین (ع) را یکی از بهترین عبادت‌ها دانست و اظهار کرد: از همه مسئولان که ایاب و ذهاب ۴ میلیون زائر ایرانی را در مسیر رفت و برگشت فراهم کردند و همچنین ۳۵ موکب مردمی توسط مازندرانی‌ها در مسیر پیاده روی زائران به کربلا ایجاد شد قدردانی می‌کنیم.
وی ضمن گرامیداشت سنت حسنه وقف، افزود: پیشینه مردم مازندران در اجرای وقف، موقوفه احسان و نیکوکاری داری جایگاه ویژه‌ای است و باید موقوفات قبلی حفظ و موقوفات جدید ایجاد شود.
رفع مشکلات صادرات تولیدات کشاورزی توسط دولتمردان
نماینده ولی فقیه در مازندران قیام ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ را در تاریخ ماندگار دانست و گفت: انسان‌های شجاع و فداکار با جنگیدن و خط شکنی رعب و وحشت رژیم دست نشانده شاهنشاهی را شکستند.
این مسئول حمایت از کشاورزان را وظیفه دولت دانست و اظهار کرد: قیمت‌گذاری برنج امسال مناسب نیست لازم است مشکلات پیش روی صادرات مرکبات در مازندران برداشته شود.
خطیب نماز جمعه ساری با تاکید بر اینکه بنادر مازندران باید از یک مدیریت واحد تبعیت کند، از مسئولان استانی خواست تا قبل از رسیدن فصل تولید محصولات کشاورزی زمینه صادرات تولیدات داخلی را فراهم کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه