روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۲ شنبه ۱۸ شهريور - شماره 4440

معاون استاندار تهران خبر داد

تهیه طرح توانمندسازی اسکان غیررسمی در حاشیه شهرهای استان تهران


کائنات| معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان تهران از پیگیری طرح توانمندسازی اسکان غیررسمی در حاشیه شهرهای استان تهران خبر داد.
میر محمد غراوی در تشریح ساماندهی موضوع حاشیه نشینی در سطح استان تهران گفت: یکی از موارد حائز اهمیت در موضوع آمایش سرزمین توزیع جمعیت در پهنه سرزمین است؛ به این معنا که در پهنه کشور با توجه به قابلیت‌های هر منطقه چگونه جمعیت بارگذاری شود تا قابلیت‌های توسعه جنبه عملیاتی پیدا کند و در عین حال حقوق نسل‌های بعد به ویژه در حوزه معادن، انرژی، نفت و گاز و... رعایت شود.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های بالادستی کشور در حوزه توسعه، طرح آمایش سرزمین است که بر اساس آن بایستی اهداف توسعه در طرح‌های کلان استان‌ها به اجرا در بیاید. در سال‌های اخیر با دامن زدن به مهاجرت مردم از روستاها به شهرها و سکونت در اطراف شهرها، حاشیه نشینی به وجود آمده که عمدتا از روستاها مهاجرت می‌کنند چون زمینه اشتغال در شهرها فراهم است. غراوی ادامه داد: این افراد چون توانمند نیستند در حاشیه شهرها با قیمت‌های نازلی واحدهای مسکونی را اجاره می‌کنند یا بعضا اراضی دولتی را تصرف و ساخت و سازهایی را انجام می دهند که به پدیده زشت حاشیه نشینی تبدیل می‌شود که اگر کنترل و نظارت وجود نداشته باشد قطعا معضلات افزایش می یابد.
معاون استاندار تهران تاکید کرد: با تهیه طرح توانمندسازی اسکان غیررسمی در حاشیه شهرها درصدد هستیم تا به طور هدفمند در بافت‌های فرسوده شهری و حاشیه شهرها اقداماتی را پیگیری کنیم تا حداقل خدمات در حاشیه شهرها فراهم شود. غراوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاثیر پروژه‌هایی که در هفته دولت به بهره برداری رسید در توسعه استان تهران گفت: در استان تهران در هفته دولت ۹۲۶ پروژه با ۳۲ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و ۱۱۷ پروژه با ۱۳۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شده و پیش بینی این است که تا دهه فجر پروژه های دیگری نیز به بهره برداری برسد. پروژه‌های های نیمه تمام زیادی نیز داریم که با اولویت بندی در شورای برنامه ریزی تلاش می کنیم آنهایی که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند به مدار بهره برداری برسد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه