روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۲۰ خرداد - شماره 4375

نشستی ویژه پیرامون برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی «مباهله”

 نشستی ویژه با موضوع برگزاری جشنواره کلی تئاترخیابانی مباهله در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، در این جلسه ضمن هماهنگی‌های لازم در خصوص برگزاری برنامه «شکوه سرو» در مدرسه فیضیه به مناسبت پاسداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و شصتمین سالروز قیام 15 خرداد، طرح برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی با موضوع»مباهله» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، کلانترزاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم، فرج‌اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، طباطبایی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، رضوانی معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سیرجانی معاون توسعه مدیریت و منابع فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوشیر رئیس دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنرهای نمایشی ایران، سعیدتهرانی معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم، محمد زاده مدیرحراست و شاه مردی مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حاضران در این جلسه  بودند.
گفتنی‌ست: مُباهله پیامبر(ص) با مسیحیان نجران، از رویدادهای صدر اسلام است که نشانه حقانیت دعوت پیامبر(ص) دانسته می‌شود. این واقعه همچنین بر فضیلت پیامبر(ص) و همراهان او در مباهله، یعنی امام علی(ع)، فاطمه(س) و حَسَنین(ع) دلالت دارد.
آیه ۶۱ سوره آل‌عمران از رویداد مباهله سخن گفته و به آیه مباهله شهرت دارد. شیعیان معتقدند در آیه مباهله، امام علی به منزلۀ نَفْس و جان پیامبر(ص) شمرده شده و از این‌رو این آیه را از فضایل امام علی(ع) می‌دانند. این واقعه در منابع شیعه و اهل‌سنت نقل شده است.
براساس منابع، پیامبر(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند؛ اما در روز موعود، مسیحیان نجران پس از مشاهده اینکه پیامبر(ص) اهل خانواده‌اش را با خود آورده، از مباهله خودداری کردند. مباهله درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هرکدام ادعای حقانیت دارند.
درباره روز و سال وقوع این رویداد، نظرات مختلفی وجود دارد. مشهور تاریخ‌نگاران وقوع آن را در سال ۱۰ قمری می‌دانند. همچنین در کتاب‌های دعا برای روز ۲۴ ذی‌الحجه به عنوان روز مباهله اعمالی ذکر شده است.
 
به همت کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان؛
عملیات نصب و پیش راه اندازی پمپ نفت با موفقیت انجام شد
 با همت کارکنان اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان عملیات نصب و پیش راه اندازی یک دستگاه پمپ جدید ارسال نفت با موفقیت انجام شد .
رییس اداره نگهداری و تعمیرات با اعلام این خبر افزود : عملیات نصب این الکتروپمپ که می بایست  نفت تولیدی از چاه ها را پس از جمع آوری در واحد spu لالی به واحد دیگری ارسال نماید در نیمه دوم فروردین ماه آغاز گردید .
مهراب حسنوند افزود : عملیات نصب این پمپ با حضور کارشناسان برق،مکانیک و ابزار دقیق بخش های تعمیرات اساسی و تعمیرات بخش مرکزی این اداره و صرف 1650 نفر ساعت تلاش بی وقفه طی روزهای گذشته انجام شد . وی افزود: عملیات آزمایش این الکتروپمپ با رعایت کلیه استانداردها ، نکات ایمنی و انجام ازمایش های فنی نظیر آلتراسونیک،هیدرواستاتیک انجام و با موفقیت به اتمام رسید . وی خاطر نشان کرد انجام این عملیات موجب شد تا در هزینه های عملیاتی و تعمیراتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به میزان 000ر000ر15 ریال صرفه جویی حاصل شود .

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه