روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ سه شنبه ۱۶ خرداد - شماره 4372

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر:

تفاهم نامه همکاری آموزش فنی و حرفه ای و پتروشیمی بوشهر منعقد شد

  مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر گفت : تفاهم نامه همکاری آموزش فنی و حرفه ای و پتروشیمی بوشهر در راستای توانمندسازی و صدور گواهینامه صلاحیت حرفه ای ۲۰۰۰ هزار نیروی شاغل در بزرگترین پتروشیمی خاورمیانه منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر،  عبدالمجید دراهکی در آئین انعقاد این تفاهم نامه همکاری با بیان اینکه تمام استاندارد های مورد نیاز صنعت نفت،گاز و پتروشیمی در استان بوشهر تدوین شده است،  اظهار داشت: با همکاری پتروشیمی بوشهر اولین طرح مهارتی صلاحیت حرفه ای شاغلین صنعت پتروشیمی در کشور اجرایی خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ارتقاء مهارت شاغلین هر صنعت زمینه ساز توسعه آن صنعت خواهد بود اضافه کرد: ارتقاء مهارت شاغلین در پتروشیمی بوشهر بر اساس ظرفیت و نیاز این مجتمع بزرگ انجام خواهد گرفت.
دراهکی به برگزاری دوره های مهارتی برای ۲۰۰۰ هزار نیروی شاغل در پتروشیمی بوشهر اشاره کرد و گفت: توانمندسازی نیروی شاغل در صنایع همیشه مورد توجه صاحبان صنایع بوده و لازم است آموزش‌های مهارتی به‌طور جدی در بخش صنعت به‌منظور ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و گسترش آموزش‌های مدیریتی و مهارتی موردنیاز صنایع توسعه یابد.
مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای بوشهر  با اشاره به اینکه زمینه برای توسعه مهارت های فنی در صنایع جنوب استان بوشهر محیا است، تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه ای آمادگی دارد تا با ارایه انواع آموزش‌های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استاندارد‌های بین المللی زمینه ساز رونق تولید باشد. مدیر عامل پتروشیمی بوشهر نیز  با بیان اینکه تمام ظرفیت های این مجموعه در راستای توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و بومی استان بوشهر در اختیار مجموعه فنی وحرفه ای قرار خواهد گرفت، گفت: نهضت مهارت آموزی در پایتخت انرژی کشور عملیاتی می‌شود. سید پیروز موسوی، اظهار داشت: در راستای توسعه اشتغال در جنوب استان بوشهر تلاش و پیگیری‌های زیادی را داشته‌ایم که یکی از اقدامات مهم در این زمینه، توسعه مهارت‌آموزی در بزرگترین پتروشیمی خاورمیانه است. وی از حضور مربیان آموزش فنی و حرفه در پتروشیمی های جنوب استان در راستای ارتقای مهارت و دانش خبر داد و افزود: انتظار داریم در سال جدید نهضت مهارت آموزی در پایتخت انرژی کشور با راه اندازی مراکز جوارکارگاهی فنی وحرفه ای  در صنایع  بخصوص پتروشیمی ها عملیاتی شود.
مدیر عامل پتروشیمی بوشهر با اشاره به اهمیت نیروی انسانی دارای صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های شغلی، بیان کرد: لازم است مهارت‌های مورد نیاز مشاغل آینده به جامعه ارائه شود و ضرورتی انکار ناپذیر است و سرمایه انسانی در جوامع توسعه یافته و در حال توسعه یکی از مهم‌ترین عناصر موثر در بهبود، بهره‌وری و ارتقاء کیفیت تولید محصول است که مجموعه پتروشیمی بوشهر با جدیت به دنبال آن خواهد بود.

در پایان بیست و سومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولان شرکت ملی گاز ایران؛
افتخار آفرینی ایثارگران و جانبازان ورزشکار گاز مازندران
  ایثارگران و جانبازان ورزشکار شرکت گاز استان مازندران با حضور در بیست و سومین دوره از المپیاد فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولان شرکت ملی گاز ایران با کسب چندین مدال خوش درخشیدند.
 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، بیست و سومین دوره از المپیاد فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولان شرکت ملی گاز ایران به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد.  احمد یزدانیان و رضا شاکریان در رشته ورزشی تنیس روی میز به مقام نخست دست پیدا کردند.  حسین علی نژاد و علی ملک خیلی در رشته ورزشی تیراندازی به مقام سوم رسیدند.  محمد باقری و عباس صداقتی در رشته ی ورزشی شنا با شکست رقیبان خود به ترتیب به مقام اول و دوم دست یافتند .  در رشته ورزشی فوتسال، تیم شرکت گاز مازندران به مدال نقره رسید و همچنین سید ابراهیم کاظم نژاد در رشته شطرنج مدال برنز را از آن خود کرد.
 بر اساس این گزارش، بیست‌وسومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولان شرکت ملی گاز ایران از روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه تا هفتم خردادماه در ۶ رشته ورزشی تنیس روی میز، فوتسال، شطرنج، دارت، تیراندازی و شنا با حضور بیش از ۶۵۰ ورزشکار به میزبانی شرکت گاز استان خراسان رضوی در مشهد برگزار ‌شد.

پلمپ کارگاه توليد طلا با عيار پايين در ملاير
 همدان- محبوبه یادگاری: فرمانده انتظامي شهرستان «ملاير»، از پلمپ واحد زرگري و کارگاه توليد طلا با عيار پايين توسط ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان خبر داد.
سرهنگ «احمد ساکي»، در تشريح اين خبر گفت: ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان ملایر در پي اطلاع از توليد طلا با عيار پايين در کارگاهي در شهرستان ملاير، بررسي موضوع را به صورت ويژه دستور کار قرار دادند.
فرمانده انتظامي شهرستان ملاير افزود: پس از بررسي هاي دقيق مشخص شد، متصديان واحد مذکور با هماهنگي يکي از واحدهاي زرگري در شهرستان توسط دستگاه هاي پيشرفته طلا سازي اقدام به توليد طلا با عيار پايين تر از استاندارد و فروش از طريق آن واحد زرگري مي کنند و کارگاه مذکور بدون هماهنگي با اداره اماکن و اتاق اصناف بر پا شده بود.
اين مقام مسئول تصريح کرد: ماموران پس از پلمپ کارگاه مذکور، واحد زرگري مربوطه را نيز شناسايي و پلمپ کردند و متهمان با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند. سرهنگ ساکي در خاتمه بيان داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک مي توانند با مرکز فوريت هاي 110 تماس حاصل کنند.
دستگيري سارق و کشف موتورسيکلت مسروقه در ملاير
فرمانده انتظامي شهرستان «ملاير»، از دستگيري یک سارق و کشف موتورسيکلت مسروقه توسط ماموران کلانتري 13 شهرستان خبر داد.  سرهنگ «احمد ساکي»، در تشریح این خبر گفت: به دنبال وقوع يک فقره سرقت موتورسيکلت در شهر ملاير، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتري 13 شهرستان قرار گرفت. وی افزود: با بکارگيري شيوه و شگردهاي خاص پليسي، متهم شناسايي و پس از دستگيری در يک عمليات ضربتي، در بازرسي از اين مکان، يک دستگاه موتورسيکلت مسروقه به ارزش 450 ميليون ريال کشف شد. فرمانده انتظامي شهرستان ملاير در پایان گفت: متهم با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و موتورسيکلت مسروقه نيز به مالباخته تحويل شد.
دستگيري سارقان سيم و کابل مخابراتي در همدان
رئيس پليس آگاهي استان همدان، از دستگيري سارقان سيم و کابل مخابراتي و کشف 28 فقره سرقت خبر داد.  سرهنگ «علي اسد بيگي»، در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع سرقت سيم کابل مخابرات در سطح شهرستان همدان و با توجه به سريالي شدن این سرقت ها و بروز ضررهاي جبران ناپذير ناشي از تخريب شبکه و اخلال در امر خدمات رساني به مشترکان و نارضايتي شهروندان، مراتب به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.   وی افزود: در این راستا کارآگاهان با انجام اقدامات فني و پليسي و بهره گيري از تمامي ظرفيت هاي درون و برون سازماني، 2 سارق را در این خصوص شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه در مخفيگاهشان دستگير و به پليس آگاهي همدان منتقل کردند.
اين مقام انتظامي بیان کرد: متهمان در تحقيقات صورت گرفته و در مواجهه با اسناد و مدارک، به 28 فقره سرقت سيم و تجهيزات مخابراتي  اعتراف کردند.

در راستای اجرای طرح ملی قبض برق رایگان
دیدارمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان بامدیرکل صداوسیمای استان
 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان و هیئت همراه با مدیرکل صدا و سیمای استان دیدار و گفتگو کرد. سید احمد موسوی در این دیدار در رابطه با قبض برق رایگان گفت :  مشتركاني كه مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه پارسال كاهش دهند پاداش می گیرند.وی با اعلام اين كه پاداش همكاري مشتركان در كاهش مصرف نسبت به سال پيش افزايش چشمگيري داشته گفت: سال پيش مشتركان 5برابر ميزان كاهش خود پاداش دريافت مي كردند و اين پاداش امسال به 20برابر افزايش يافته است.موسوی افزود: پارسال مشتركاني كه زير الگوي مصرف برق استفاده مي كردند، پاداش 5برابري دريافت نمودند ولي امسال همه مشتركان چه بالاي الگو مصرف داشته باشند چه پايين تر از الگو به ازاي هر كيلووات ساعت و به صورت پلكاني تا 20 برابر پاداش دريافت مي كنند.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود: مشتركان با به كارگيري چند راهكار ساده مانند: سرويس كولرها پيش از فصل گرم، استفاده از سايبان بر روي  كولرها، تنظيم دماي كولر گازي برروي 24درجه، كاهش روشنايي غيرضروري و استفاده از نور طبيعي به راحتي مصرف برق خود را به ميزان قابل توجهي كاهش داده و علاوه بر حفظ منابع طبيعي كشور و كاهش هزينه برق مصرفي، پاداش نيز دريافت نمايند.وی اضافه کرد: مشتركان گرامي مي توانند با نصب اپليكيشن موبايلي برق من از طريق سايت اينترنتي شركت توزيع نيروي برق استان گلستان به نشاني www.goped.ir با اطلاع از ميزان مصرف برق خود در دوره هاي پيشين، نحوه برخورداري از پاداش و همچنين راهكارهاي كاهش مصرف برق را دريافت نمايند.وی ادامه داد: راحت‌ترین راه برای اطلاع مشترکان خانگی از مصرف خود استفاده از نرم افزار خدمات غیر حضوری برق من است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: این نرم افزار از سایت شرکت برق و سامانه‌ بازار قابل دانلود و نصب است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه