روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۲ چهارشنبه ۳ خرداد - شماره 4366

سازمان جهانی بهداشت:

برای همه‌گیری بعدی آماده شوید

 «تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (دوشنبه) از کشورها خواست تا اصلاحات لازم برای آماده شدن در برابر همه‌گیری بعدی را انجام دهند.
به گزارش رویترز، قبریسوس هفته‌ها پس از اعلام پایان وضعیت اضطراری جهانی برای همه‌گیری کووید۱۹ اظهار داشت: اکنون زمان پیشبرد مذاکرات برای پیشگیری از همه‌گیری بعدی فرا رسیده است.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک سخنرانی بزرگ خطاب به کشورهای عضو سازمان ملل گفت: ما نمی‌توانیم این موضوع را کنار بگذاریم. وی همچنین افزود: اگر تغییراتی را که باید ایجاد شود، انجام ندهیم، پس چه کسی این کار را خواهد کرد؟ و اگر اکنون آنها را انجام ندهیم، پس چه زمانی مناسب است؟
مجمع سالانه و ۱۰ روزه جهانی بهداشت در ژنو که مصادف با هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس سازمان جهانی بهداشت است، قرار است به چالش‌های جهانی بهداشت از جمله همه‌گیری‌های آینده، ریشه‌کن کردن فلج اطفال و ... بپردازد. ۱۹۴ کشور عضو سازمان جهانی بهداشت اکنون در حال تهیه پیش نویس یک معاهده مرتبط با همه گیری هستند که برای تصویب در مجمع آتی آماده است.
تدروس در این باره اظهار کرد: تعهد این نسل (به یک توافق درباره همه‌گیری) مهم است، زیرا این نسل تجربه کرده است که یک ویروس کوچک چقدر می‌تواند وحشتناک باشد. سازمان جهانی بهداشت در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه