روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۲ سه شنبه ۲ خرداد - شماره 4365

به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر مطرح کرد:

تاکید مخبر بر پرهیز از افراط و تفریط در نگاه به جایگاه زنان و دختران

 معاون اول رئیس جمهور گفت: دختران نباید از فعالیت‌های اجتماعی محروم باشند اما از طرف دیگر نباید که زن مثل یک کالای مصرفی در جامعه مورد سوء استفاده قرار گیرد و کرامت، عزت و هویت انسانی او خدشه دار شود.
 ۲۱ نفر از دختران نوجوان فعال اجتماعی به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر مهمان محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور بوده و در این دیدار دغدغه‌ها و دیدگاههای خود را مطرح کردند.
معاون اول رئیس‌جمهور که بعد از یک روز کاری در دفتر خود میزبان دختران نوجوان بود، در این نشست صمیمانه، کشور ایران را دارای بیشترین دختران و زنان تحصیلکرده در سطح منطقه دانست و با اشاره به رشد ۱۱۴ درصدی زنان شاغل در دولت به نسبت ابتدای انقلاب و افزایش ۲۶۰ درصدی زنان هنرمند و نویسنده و سایر آمارهای موجود، خاطرنشان ساخت: همه این آمارها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای دختران و بانوان این سرزمین ارزش و احترام فوق العاده‌ای قائل است.
مخبر افزود: دختران نباید از فعالیت‌های اجتماعی محروم باشند اما از طرف دیگر نباید که زن مثل یک کالای مصرفی در جامعه مورد سوء استفاده قرار گیرد و کرامت، عزت و هویت انسانی او خدشه دار شود.
وی با اشاره به الگوهای بزرگ دینی ما از جمله زندگی نمونه حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) تصریح کرد: با تاسی به زندگی زنان بزرگ دینی مان که در همه ابعاد قابلیت الگو شدن دارند، ما قائل به یک زیست سوم برای‌زندگی‌زنان و دختران جامعه مان هستیم که در آن خانه و خانواده هم پناهگاه امن آنهاست و هم آنها را برای نقش آفرینی ویژه در حوزه‌های اجتماعی همسو با ویژگی‌ها و توانمندی‌هایشان آماده می‌کند.
مخبر دوره نوجوانی را فرصتی بزرگ برای تمرین کار گروهی، مهارت آموزی، تشخیص مساله و تلاش برای ارائه راه حل و اقدام، تفکر انتقادی و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی دانست و از آنها خواست با جدیت برای امیدآفرینی، ایجاد تحول در جامعه و آینده‌ای روشن تلاش کنند و از مواجهه با مشکلات نهراسند.
براساس این گزارش، در این دیدار ۲۱ نفر از دختران از گروه‌های فعال اجتماعی ایران زمین در سنین ۱۰ تا ۱۶ سال حضور داشتند که تعدادی از آنها به نمایندگی از دیگران به بیان فعالیت‌ها و دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پرداختند و در مقابل توصیه‌ها و تجربه‌های معاون اول رئیس جمهور را شنیده و برای حل برخی مشکلات و چالش‌های شان قول مساعد گرفتند.

 سرلشکر سلامی: در جاری کردن اوامر نائب امام زمان(عج) موفق بوده‌ایم
سپاه می‌داند چگونه زیر دید دشمن، قدرت بسازد
  سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم رونمایی ۲۲ جلد از کتب «سپاه در گذر انقلاب» گفت: آیات زیادی در قرآن وجود دارد که حقیقت سپاه را معرفی می‌کنند و سپاه هم بر پایه همین آیات الهی شاکله خود را شکل داده است.
وی افزود: سپاه از اساس بر سرشت تقوا شکل گرفته است و در این نهاد مردان پاکیزه‌ای حضور دارند. واقعیت این است که سپاه تجسم این آیات است که خداوند قومی را برای دفاع از دینش برمی‌گیرند که خود را در مقابل مردم متواضع می‌بینند اما در مقابل کفار سرسخت و نفوذ ناپذیرند.
فرمانده کل سپاه بیان کرد: خود سپاه به نظر من محصول تجربیات دردناک تاریخ اسلام و بخش هایی از تاریخ ایران است. امام راحل به عنوان یک اعجاز ذهنی همه عبرت‌های تاریخ اسلام را در نظر گرفت و به این نتیجه رسید که اسلام وقتی جاری می‌شود که حکومت تشکیل شود و بدون حاکمیت نمی‌توان قوانین اسلامی را پیاده و عزت مسلمین را احیا کرد. اسلام با قدرت می‌ماند و گسترش پیدا می‌کند و این قدرت خود نیازمند سازمان است. البته قدرت برخاسته از قلب‌ها و ایمان حقیقی مد نظر ما است.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما برای از بین بردن سیطره مستکبران نیازمند قدرت هستیم و قدرت ضامن بقای ما است، تصریح کرد: ما به چشم دیده‌ایم که هیچ قدرت ضعیفی در جغرافیای جایگاهی ندارد و جهان امروز برای ضعفا جایگاهی وجود ندارد. ساخت قدرت برای امت در عرصه سیطره مستکبران، منطقی است که فلسفه اصلی وجودی سپاه را شکل می دهد. این هویت حقیقی سپاه است؛ نهادی که بر مبنای سرشت تقوای الهی و ایستادگی در برابر دشمن شکل گرفته است.
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: سپاه همیشه در قلب حوادث بوده است و خود یک تاریخ مجسم است. سپاه منظومه‌ای از افکار و قاعده‌ها است برای رسیدن به اهداف متعالی و مقدس است. سپاه شکل سازماندهی شده‌ای از یک تفکر منحصربه‌فرد است. سپاه از هیبت ظاهری قدرت‌ها نمی هراسد و در چشم سپاه هیچ قدرتی جز قدرت خداوند دیده نمی‌شود. سپاه تجسم این حقیقت است که کبریایی از آن خداست و همه ما ‌دون قدرت خدا تعریف می‌شوند. سپاه آموخته اول در قلب و ذهن پیروز بشود و بعد در می آن پیروز شود. سپاه سراسر فکر و اندیشه و قاعده است.
سرلشکر سلامی سپاه را مانند آب جاری دانست و تأکید کرد: آب جاری همواره تغییر شکل می دهد اما ماهیت خود را از دست نمی‌دهد. سپاه نیز چنین است و سیالیت و بن بست‌شکنی از ویژگی‌های سپاه است.
وی ادامه داد: کسی که از چیزی نترسد می‌تواند بر آن غلبه کند. سپاه از ابتدا با قوی‌ترین قهرمانان قدرتمند جهانی روبرو شده است. سپاه در ابتدا با یک جنگ که دارای آرایش همه قدرت‌های زمان بود روبرو شد. اما سپاه اراده همه قدرت‌ها را به اذن خداوند و حمایت‌های امام و مردم و همکاری ارتش نوین که آن هم در جنگ متولد شد و شاخصه‌ای از یک قدرت جدید است؛ در هم شکست و دشمن در هاضمه سپاه هضم شد.

کابینه نتانیاهو مسئول جنایات علیه فلسطینی‌ها است
اتحادیه عرب: جامعه بین‌الملل ورود کند
  دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه‌ای شهادت فلسطینیان اردوگاه «بلاطه» و زخمی شدن شماری دیگر را بر اثر گلوله‌های صهیونیستها محکوم و تاکید کرد که کابینه فاشیست رژیم اشغالگر مسئول این جنایات سیستماتیک است.
به گزارش وب سایت خبری صدی البلد، در این بیانیه آمده است: اتحادیه عرب تشدید تجاوزات و سیاست جنگ علنی کابینه راستگرای فاشیست اسرائیل و قتل عام‌هایی که در سراسر فلسطین اشغالی مرتکب می‌شود، را محکوم می‌کند.
بر اساس این بیانیه، این جنایات شامل کشتار از پیش برنامه‌ریزی‌شده، اعدام‌های صحرایی روزانه، تخریب خانه‌ها و اماکن، توسعه شهرک سازی و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی می‌شود که آخرین مورد آن جنایات یورش به اردوگاه «بلاطه» در نابلس بود.
در همین راستا، «سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: کابینه اسرائیل مسئولیت کامل این جنایات سیستماتیک و عواقب و پیامدهای آن را بر عهده دارد.
وی از جامعه بین‌الملل و سازمان های مختلف آن به‌ویژه شورای امنیت خواست که به سکوت در قبال این جنایات و یا محکومت زبانی آن اکتفا نکرده و با مداخله مستقیم، اقدامات عملی لازم را انجام دهند. ابو علی در ادامه از نهادهای حقوقی بین‌المللی نیز خواست که به مسئولیت خود برای مجازات عاملان این جنایات عمل کنند تا آنها نتوانند از مجازات اعمال خود فرار کنند؛ چراکه فرار از مجازات، رژیم اشغالگر اسرائیل را تشویق به ادامه جنایاتش علیه فلسطینی‌ها می‌کند.
این اظهارات پس از آن بیان شد که نظامیان صهیونیست بامداد امروز (دوشنبه) به اردوگاه «بلاطه» واقع در شرق نابلس یورش بردند.
بر اساس این گزارش در پی یورش نظامیان صهیونیست، نیروهای مقاومت فلسطین و جوانان فلسطینی با آن‌ها درگیر شدند که بر اثر آن سه جوان فلسطینی به شهادت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند. جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که «محمد بلال محمد زیتون» ۳۲ ساله، «عبدالله یوسف محمد ابوحمدان» ۲۴ساله و «فتحی جهاد عبدالسلام ریزک» ۳۰ساله به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در اردوگاه بلاطه به شهادت رسیدند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه