روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت - شماره 4363

مدیرعامل شرکت گاز استان اعلام کرد؛

کاهش هدر رفت گاز در آذربایجان شرقی

تبریز – ماهان فلاح: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: بر اساس محاسبه تراز گاز در سال ۱۴۰۱ ، حجم هدر رفت گاز در استان ۲.۳۶ درصد و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ ، که ۳.۱۵ درصد بود حاکی از کاهش قابل قبولی است.
نادر کمالی افزود: بر اساس مقایسه آمار گاز دریافتی و توزیعی در استان، حجم گاز هدر رفته به نسبت سال گذشته کاهش ۷۹ صدم درصدی داشته است.
وی کاهش هدررفت گاز را یکی از اولویت های اجرایی در سال گذشته دانست و افزود: در سال گذشته از ۱۰ هزار و ۸۲۶ میلیون مترمکعب گاز دریافتی، ۱۰ هزار و ۵۷۰ مترمکعب در مصارف مختلف توزیع و مصرف شده است.
کمالی گفت: به روز رسانی کنتورخوانی، شناسایی موارد دستکاری تجهیزات و سرقت گاز، نشتی یابی، بازرسی مدون تجهیزات اندازه گیری مشترکین عمده، کالیبراسیون کنتورها و تصحیح کننده ها، کنتورهای دیافراگمی ارتقایافته، مانیتورینگ ایستگاهها در کنار جلوگیری از تخلیه غیر اصولی گاز از علمکها و تعمیرات و نوسازی شبکه و تاسیسات از مهم ترین اقدامات سال گذشته برای کاهش میزان هدررفت گاز طبیعی است.
وی اظهار کرد: امسال نیز همچون سال گذشته بحث جلوگیری از پرت گاز در کمیته مربوطه بر اساس برنامه و مصوبات اجرایی هدفگذاری شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اضافه کرد: در بحث تأسیسات گازرسانی از تمامی توان خود در راستای کاهش هدررفت گاز طبیعی بهره خواهیم جست و در بخش مصرفی امیدواریم با همیاری تمامی مردم در نهادینه سازی مصرف بهینه گاز طبیعی، با حفظ این سرمایه ملّی زمینه توسعه پایدار را فراهم کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه این شرکت پیشرو در امر آموزش نیروهای پیمانکاری با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان است، گفت: در سال گذشته، در جریان آموزش نیروهای پیمانکاری شاغل در بخش کنتورخوانی، امداد و گازبان، ۶۰۲ گواهینامه صلاحیت حرفه ای برای این مشاغل صادر شد.
کمالی با بیان اینکه بیش از ۱۶۵ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای جامعه هدف این شرکت برگزار شده است، افزود: نیروهای کنتورخوانی، امداد و گازبان در ویترین ارتباط با مردم و خدمت رسانی قرار دارند و بدیهی است آموزش این نیروها، منجر به افزایش توانمندی، تجهیز به دانش روز در ارائه خدمات و ارتقای رضایتمندی مردم خواهد بود.
وی ادامه داد: شرکت گاز استان اولّین شرکت در سطح صنعت گاز کشور است که به مرکز آموزش جوارکارگاهی تجهیز شده و اولین مجوز استقرار مرکز آزمون آنلاین از سازمان فنی و حرفه ای استان را اخذ کرده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار کرد: در سال گذشته با برگزاری ۱۸۲ دوره آموزشی، ۱۴۲ هزار نفر ساعت از آموزش های شرکت در حوزه های مختلف بهره مند شدند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه