روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت - شماره 4361

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق:

ممنوعیت معاملات دلاری در عراق اثری بر بازار ارز ایران ندارد

 رئیس اتاق مشترک ایران و عراق عنوان کرد: ممنوعیت معاملات با دلار در عراق که در گذشته نیز وجود داشت، اثری بر بازار ارز کشور ندارد.
یحیی ال اسحاق؛ رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در رابطه با ممنوعیت معاملات دلار در عراق گفت: معاملات با دلار در عراق مثل بسیاری از کشور‌های دیگر در جهان، ممنوع است. این مسئله در گذشته نیز وجود داشته و خبری که در رابطه با ممنوعیت معاملات دلار در عراق و اثرات آن بر بازار ارز کشور منتشر شده مربوط به گذشته بوده است.
وی افزود: منفعت‌طلبان و معاندان با هدف اثر‌گذاری و ایجاد اختلال در بازار ارز کشور، این خبر که مربوط به گذشته بوده را دوباره منتشر کرده‌اند. ممنوعیت معاملات دلار در عراق در راستای مدیریت بازار ارز کشور عراق بوده است و هیچ اثری بر مناسبات ارزی ایران و عراق ندارد.
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: در حال حاضر مناسبات اقتصادی و ارزی با کشور عراق به خوبی انجام می‌شود و اقدامات بسیاری نیز در سال گذشته در جهت تسهیل این مناسبات انجام شده است.
وی افزود: سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار صادرات به کشور عراق داشتیم که نسبت به سال قبل آن افزایش دارد. با اقداماتی که انجام شده چشم انداز خوبی برای افزایش مناسبات با عراق در سال ۱۴۰۲ شکل گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد؛
قیمت‌گذاری‌ غیر واقعی ارز توسط سودجویان
 در خارج و داخل کشور
 نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت‌گذاری‌های نجومی برای ارز در کشور در فضای تلگرامی توسط عده‌ای سودجو صورت می‌گیرد.  
علی جدی؛ نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ایجاد التهاب در بازار ارز توسط عده‌ای خاص گفت: بعضاً شاهد تعیین قیمت برای ارز موجود در بازار آزاد در فضای تلگرامی توسط عده‌ای سودجو هستیم که گروهی از آن‌ها در داخل و گروهی نیز در خارج مشغول به این کار هستند.
وی افزود: این عددگذاری‌ها و تعیین قیمت‌ها واقعی نیست، اما آن‌ها با ملتهب کردن بازار ارز در داخل کشور سعی می‌کنند تا قیمت دلار را در بازار بالا نگه دارند.
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: باید کاری کنیم که تمام نیاز‌ها به ارز از کانال‌های رسمی و توسط بانک مرکزی انجام شود و در صورت تامین نیاز از کانال‌های رسمی  دیگر کسی رو به بازار‌های غیر رسمی برای خرید ارز نخواهد آورد. جدی خاطرنشان کرد: وقتی نیاز همه از کانال‌های رسمی تامین شود بازار‌های غیر رسمی خود به خود دچار رکود خواهند شد. وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما بعضاً با آن مواجه هستیم این است که وارد کننده مواد اولیه تولید یا هر واردکننده دیگری که می‌خواهد ارز مورد نیاز خود را از کانال‌های رسمی تامین کند از سوی بانک مرکزی به صرافی‌ها معرفی می‌شود، اما صرافی ارز مورد نیاز متقاضی را به موقع تامین نمی‌کند و او نیز برای تامین نیاز ارزی خود رو به بازار‌های غیررسمی می‌آورد و در نتیجه زمینه برای سوء استفاده‌ها و تعیین قیمت‌های غیرواقعی برای ارز در کشور توسط سودجویان فراهم می‌شود.

صدور گواهینامه مدیریت ریسک ISO 31000
بیمه تجارت‌نو
 شرکت بیمه تجارت‌نو موفق شد گواهینامه استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ را از مؤسسه توف‌نورد اتریش دریافت کند. به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ این گواهینامه استاندارد بر اساس ارزیابی نظام مدیریت ریسک سازمان‌ها ارائه می‌شود و شرکت بیمه تجارت‌نو توانست بدون وجود بند «عدم انطباق»، استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ ویرایش سال ۲۰۱۸ را برای اولین بار دریافت کند.
پیش از این نیز بیمه تجارت‌‌نو توانسته بود مجوز گواهی‌نامه سیستم مدیریت کیفیت را مبتنی بر استاندارد ایزو ISO 9001 از شرکت TUV AUSTRIA دریافت کند.
شرکت بیمه تجارت‌نو به عنوان یکی از جوان‌ترین شرکت‌ها در صنعت بیمه، از ابتدای تاسیس تا کنون همواره در تلاش بوده است پیاده سازی مدیریت ریسک و مدیریت کیفیت را در راستای ارتقای بهره‌وری، همگام با دستورالعمل‌های حرفه‌ای و مطابق با استانداردهای روز دنیا در دستور کار خود قرار دهد.

وام خرید خودرو در بانک ایران زمین
 بانک ایران زمین در نظر دارد به منظور ارزش آفرینی برای کلیه مشتریان، تسهیلات کمک هزینه ثبت نام طرح یکپارچه عرضه خودرو را اعطا کند.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین؛ با آغاز مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، بانک ایران زمین مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به متقاضیان این طرح تسهیلات اعطا می کند. متقاضیان می توانند برای دریافت تسهیلات پس از افتتاح حساب یا اعلام حساب خود در بانک ایران زمین به عنوان حساب وکالتی و تامین مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال برای معرفی حساب به سازمان حمایت، از این تسهیلات بهره مند شوند. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر به یکی از شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور مراجعه و یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین به شماره ۲۴۸۰۹-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه