روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ اسفند - شماره 4329

تعلیق مجری منتقد و پس‌لرزه‌هایش

 پس از تعلیق «گری لینه‌کر» فوتبالیست سابق و مجری معروف شبکه BBC به دلیل نقد برخی سیاست‌های دولت، دیگر مفسران ورزشی سرشناس نیز اعلام کردند در حمایت از او در برنامه ویژه این شبکه حاضر نخواهد شد، همین‌طور برخی سرمربیان و بازیکنان لیگ فوتبال انگلستان.
به گزارش گاردین، پس از آنکه «گری لینکر» مجری اصلی برنامه تلویزیونی «مسابقه روز» (Match of the Day) به دلیل انتقاد از سیاست‌های جدید دولت بریتانیا در قبال پناهندگان، از سوی شبکه BBC تعلیق شد، این برنامه تلویزیونی پرمخاطب قرار است بدون حضور او و دیگر کارشناسان یا مفسران معمول آن به روی آنتن برود.
شبکه BBC در بحرانی که روز به روز بر شدت آن افزوده شده، در نهایت با فشار و انتقاد نمایندگان حزب محافظه کار و رسانه‌های راستگرا نسبت به اظهارات «گری لینکر» درباره سیاست بریتانیا در قبال پناهجویان، تصمیم گرفت که پردرآمدترین مجری خود را از برنامه اصلی‌اش با محوریت فوتبال حذف کند. گویا مسؤولان این شبکه لینکر را تحت فشار گذاشتند که بابت صحبت‌هایش عذرخواهی کند که او حاضر به انجام این کار نشده است.
تعلیق لینکر» بالافاصله با واکنش مفسران ورزشی شبکه BBC و برنامه «Match of the Day» همراه شد و «ایان رایت» و «آلن شیرر» علناً اعلام کردند که برای ارائه برنامه شنبه حاضر نخواهند شد.
BBC که با اعتصاب کارکنان خود مواجه شده و قادر به یافتن جایگزین‌ مناسبی برای »«لینکر» نبوده است، تصمیم بی‌سابقه‌ای گرفته و اعلام کرد که برنامه‌های این هفته پخش فوتبال لیگ برتر انگلیس را بدون هیچ مجری یا برنامه استودیویی پخش خواهد کرد و فقط مسابقات را روی آنتن می‌برد.
سخنگوی شبکه BBC در این باره گفت: «برخی از کارشناسان ما گفته‌اند که نمی‌خواهند در این برنامه ظاهر شوند، در حالی که ما به دنبال حل و فصل موضوع با گری هستیم. ما موضع آنها را درک می‌کنیم و تصمیم گرفته‌ایم که در برنامه امروز فقط روی پخش مسابقه بدون ارائه استودیویی یا کارشناس تمرکز کنیم».
پس از آنکه «لینکر» توییت‌هایی در انتقاد از سیاست جدید پناهندگی «ریشی سوناک» نخست وزیر بریتانیا منتشر کرد و زبان مورد استفاده وزیران دولت را درباره پناهجویان - مبنی بر تصمیم بازداشت و اخراج آنان از انگلستان - به زبان نازی‌ها در دهه ۳۰ میلادی تشبیه کرد، وزیران یریتانیا شبکه BBC را بر برخورد ابن مجری محبوب تحت فشار قرار داده‌اند.
سخنگوی BBC همچنین گفته که «گری لینکرـ تا زمانی که توافقی درباره استفاده او از رسانه‌های اجتماعی حاصل شود، روی آنتن نخواهد شد. این در حالی ایت که «لینکر» که دو سال از قراردادش برای اجرای برنامه فوتبالی «Match of the Day» باقی مانده است، از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده و این امر احتمال خروج از شبکه BBC را قوت بخشیده است.
این ماجرا ظاهرا لحظه به لحظه به زمین فوتبال نزدیک‌تر می‌شود و اکنون گفته می‌شود احتمالا برخی مربیان تیم‌های حاضر در لیگ - مانند یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول - نیز تصمیم دارند که در مسابقه‌های این هفته‌ی لیگ، برنامه‌ی یادشده را در صورت غیبت گری لینکر، تحریم کنند.

قدرت‌الله ایزدی:
قرار است دوباره «آقا رشید» باشم
قدرت‌الله ایزدی درباره‌ی حضورش در تلویزیون که قرار است یادآور سال‌های دور «رشید» باشد، چنین گفت: امیدوارم خنده‌ای بر لبان مخاطبان بیاورم. هنوز هم که بعد از بیش از ۴۰ سال کار می‌بینم که مردم دوستم دارند، خداراشکر می‌کنم.
ایزدی درباره‌ی همکاری جدید خود با تلویزیون که به ساخت تله‌تئاتری در شبکه نسیم انجامیده و قرار است در نوروز از این شبکه پخش شود، توضیح داد: این کار حدودا ۱۴ قسمت است و برای ایام نوروز در شبکه نسیم ساخته می‌شود. کار طنز و تله‌تئاتری است که همراه با تماشاگران اجرا می‌شود و دکور مجزایی دارد.  
قدرت الله ایزدی که در اصفهان زندگی می‌کند، این روزها برای ساخت این نمایش نوروزی در تهران حضور یافته است.
او با بیان اینکه همکاری‌اش با تلویزیون از سال‌های گذشته ادامه داشته، درباره‌ی این تله‌تئاتر توضیح داد: این کار جدید توسط احمدرضا معتمدی کارگردانی می‌شود. ایشان کارهایی چون «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «آلزایمر» و ... را با سطح بالایی ساخته است و حالا هم این‌کار را پذیرفته که امیدواریم با تماشای آن مردم کمی از ناراحتی و افسردگی نجات پیدا کنند و بخندند.
وی درباره‌ی کاراکتر خود در این تله‌تئاتر گفت: قرار است در این کار، همان کاراکتر رشید را بازی کنم. این مجموعه از ابتدای عید روی آنتن می‌رود که امیدواریم مورد استقبال مردم قرار بگیرد و خنده‌ای بر لبانشان بیاورم. هنوز هم که بعد از بیش از ۴۰ سال می‌بینم که مردم دوستم دارند خداراشکر می‌کنم و این خیلی مهم است.
این بازیگر درباره‌ آرزوی خود برای سال جدید نیز گفت: آرزویم این است که مردم در درجه اول سالم باشند و ناامید نباشند. دعا کنند هر چه سریع‌تر گرانی کمتر شود. نگران نباشید وضعیت ان‌شاءالله خوب می‌شود.
او که پیشتر با سروش صحت در سریال «شمعدونی» همکاری داشت، در سریال جدید این کارگردان نیز به ایفای نقش پرداخته است.  
به گفته‌ی ایزدی، این سریال با عنوان «مگه تموم عمر چند تا بهاره» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان است که در نوبت پخش قرار دارد و قرار است از خرداد ماه از شبکه نمایش خانگی منتشر شود.
تله‌تئاتر «آقا رشید» به کارگردانی احمدرضا معتمدی برای پخش از تلویزیون تولید می‌شود.
در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰، مجموعه طنزی با محوریت شخصیتی به نام آقا رشید از تلویزیون پخش می‌شد. این مجموعه در مرکز اصفهان تولید می‌شد و قدرت‌الله ایزدی بازیگر نقش آقا رشید بود که توانست در مدت پخش سریال محبوبیت بسیاری میان مردم کسب کند. پس از گذشت چندین سال، ‌احمدرضا معتمدی تصمیم گرفته است این مجموعه طنزها را با حضور قدرت الله ایزدی مورد واکاوی و پژوهش قرار دهد. به همین منظور به تازگی تله‌تئاتری را کلید زده است که قرار است از تلویزیون پخش شود.

فیلم جدیدی از نیکی کریمی آماده اکران شد
 مجوز نمایش فیلمی از نیکی کریمی با دو اثر سینمایی دیگر صادر شده است.
به گزارش کائنات به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی به تازگی با صدور پروانه نمایش سه عنوان فیلم «تا فردا» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی علی عسگری، «جان جانان» به تهیه‌کنندگی حبیب الهیاری و کارگردانی شادی‌آفرین الهیاری، «فسیل» به تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان و کارگردانی کریم محمدامینی موافقت کرده است.
«تا فردا» دومین فیلم علی عسگری محصول مشترک ایران، فرانسه و قطر، در بخش مسابقه اصلی فیلم‌های بلند جشنواره زوریخ شرکت داشت و تقدیر ویژه هیات داوران را گرفت. این فیلم با بازی صدف عسگری، غزل شجاعی، بابک کریمی، امیررضا رنجبران، نویان آبدردیده، نهال دشتی، کتایون سالکی، محمد حیدری و میلاد معیری جزو آثار منتخب جشنواره برلین در بخش پانوراما نیز بود و جایزه بهترین فیلم جشنواره سن‌سباستین اسپانیا را هم به خود اختصاص داده. «تا فردا» داستان پنج نوجوان خیابانی اهل مدلین را دنبال می‌کند که برای جستجوی زمینی که یکی از آن‌ها به ارث برده، به روستا می‌روند.
«جان جانان» نیز نخستین تجربه فیلمسازی شادی‌آفرین الهیاری است که در جشنواره فجر امسال جزو چهار فیلم بخش رزرو بود. فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی است که به زودی به عنوان یکی از فیلم‌های نوروزی راهی اکران می‌شود. از این فیلم کمدی اطلاعات رسمی چندانی منتشر نشده است. بهرام افشاری و سیدجواد هاشمی از بازیگران آن هستند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه