روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۹ بهمن - شماره 4309

وظیفه ما

 کریم سحاب زاده- دهه فجر انقلاب اسلامی، گرامیداشت روز‌های سرنوشت‌ساز ملت ایران، از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است. این ایام پاسداشت وقایعی همچون بازگشت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی پس از ۱۵ سال تبعید و اعلام تشکیل دولت موقت، پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار، شکست حکومت نظامی‌ با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی (ره)، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگان‌های نظامی است، که سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت.
مردم ایران، ایام دهه فجر و سالروز استقلال و آزادی خود از چنگال استکبار جهانی را، که مرهون خون‌های مطهر شهیدان و مجاهدت‌های ملت ایران و رهبری امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) بود؛ هرساله جشن می‌گیرند و امیدوارند که این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف)، متصل شده و جشن برپایی حکومت عدل الهی را در عصر حضور حضرت قائم (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) پاس بدارند.
مقاممعظم رهبری می فرمایند: دهه‌ی فجر، دهه‌ی فجر و طلوع انقلاب است. به همین خاطر، بزرگداشت آن بایستی با اهمیت انجام بگیرد... دهه‌ی فجر، در حقیقت مقطع رهایی ملت ایران و آن بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا کرده است... در این کشور، قبل از دوران حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی، حاکمیت و مناسبات بین حاکم و مردم، همواره رابطه‌ی غیراسلامی - رابطه‌ی سلطان و رعیت، رابطه‌ی غالب و مغلوب - بوده است... دهه‌ی فجر آمد و این سلسله‌ی غلط، این هندسه‌ی معیوب و این رشته‌ی بیمار را قطع کرد و تمام شد... این برکات، این انتقال مهم و این تغییر خط، در نقطه‌ی دهه‌ی فجر انجام گرفته است. این لحظه‌ی تاریخی، لحظه‌ی مهمی است.
گرامیداشت دهه فجر، گرامیداشت امام راحل ، شهدا و کشانی که برای انقلاب زحمت کشیده‌اند. دهه فجر از ایام الله است که گرامیداشت آن ریشه در آموزه‌های دینی ما دارد، دهه فجر آیینه تجلی خورشید اسلام در عصر حاضر و پدیده منحصر به فرد، تجسم اراده و عظمت امام و امت، تجدید یاد و خاطره امام (ره ) و انقلاب و همچنین خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است.
دهه فجر ایامی است که توطئه و دسیسه‌های دشمنان خنثی می‌شود و ضروری است که در این ایام جشنها و مراسمات باشکوه خاصی برگزار شود.
بخشی از شادمانی ما به خاطرسرنگونی رژیم ستمشاهی است، اما همه آن را شامل نمی شود، مردم به دخالت چندین قدرت زورگو و فرصت طلب و در راس آنها آمریکا در امور داخلی کشورمان پایان داده و دست آنها را از منابع غنی و ثروتهای ملی مان کوتاه کردند و این اتفاق به قدری والا بود که ارزش جانفشانی داشت، حتی اگر هشت سال تمام به خاطر انتخاب هوشمندانه و درستمان، جان و مال فدا کرده و در مقابل تهاجمی سخت و ناروا از سوی قطع منافع شدگان، جانانه بایستیم .
دست آوردهای دیگر این رخداد، به قدری بزرگ است که شاید در عصر ما قابل واکاوی و بیان نباشد، اما نسل های دیگر قطعا احساس خواهند کرد.
تاثیرات معنوی انقلاب از مرزهای جغرافیایی هم گذشت و هر انسان آزاده  وکمال طلبی درهر نقطه از جهان که پیام بزرگ بعثت را دریافت کرده بود، سایه مهربان انقلاب اسلامی ایران را بالای سر خود احساس کرد و بر عدالت خواهی  و استیفای حقوق انسانی با تاثیرپذیری مستقیم از روح انقلاب پا فشرد.
در این میان وظیفه نسل سوم و چهارم انقلاب، تلاش برای به ثمر رساندن تلاشی است که نسل های پیشین آغاز کرده اند. طبیعتاً سعى دشمن اين است كه نشان دهد آينده مبهم و تيره‌وتار است و معلوم نيست كه چه خواهد شد و به كجا مى‌رسیم. اما باید بدانیم يأس، بزرگترين دشمن يك ملت است. بايد تلاش کنیم كه امید در دلهایمان شوری ایجاد کند که نتیجه آن تلاش برای اعتلای نام ایران اسلامی است.
به یاد داشته باشیم دهه فجر روز ملی همه ایرانیان سراسر جهان است که دلهایشان برای استقلال، آزادی و سربلندی این کشور اسلامی می تپد و برای دستیابی ایران به قله های بلند علم، دانش و فناوری تلاش می کنند

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه