روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۹ بهمن - شماره 4302

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای مازندران مطرح کرد:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش اشتغال نقش تسهیل گری را به عهده دارند

  سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی حرفه ای مازندران با کارشناسان ارزیاب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش شورای هماهنگی استانها دیدار و گفتگو کرد.
 به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی حرفه ای مازندران ، سید حسین درویشی مدیر کل ، در این جلسه با ذکر اهمیت شورای هماهنگی در پیشبرد برنامه‌های اجرایی دستگاه های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت :یکی از تاثیرگذارترین شوراهای استانی ، شورای هماهنگی دستگاه تابعه وزارت کار وزارت تعاون بوده که با تعامل بین مدیران این مجموعه بخش اعظمی از امورات کاری ابلاغ شده وزارت در استان اجرایی می گردد.
وی ادامه داد:  لازم است به شورای هماهنگی استان اختیارات خاصی تفویض شود تا فعالیت دستگاه های اجرایی توسعه یابد. مدیرکل آموزش فنی حرفه ای مازندران به تشریح فعالیت‌های سازمان متبوع خود پرداخت و گفت :  سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اجرای آموزش های مهارتی در ایجاد بسترهای شغلی برای افراد جامعه نقش تسهیل گری  را به عهده دارد و به عقیده اینجانب ارزش مهارت برای جامعه مطابق با ارزش حوزه سلامت می باشد.
سید حسین درویشی به چالش‌های پیشرو سازمان آموزش فنی حرفه ای اشاره کرد و اظهار داشت :  بزرگترین معضل این نهاد در آینده چالش نیروی انسانی است ، زیرا در سالهای آتی بخش اعظمی از کارکنان زحمتکش و خدوم  سازمان بازنشسته شده و کثرت برنامه ها و کاهش نیرو ، تضاد مشهودی  در ارائه خدمت به جامعه نمایان می سازد
ایشان به توصیف وضعیت معیشتی کارکنان پرداخت و بیان داشت : کارکنان سازمان در بین دستگاه های عضو شورای هماهنگی از کمترین حقوق های اداری  برخوردار بوده که خواهشمندیم وزیر محترم تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به وضعیت معیشت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توجه ویژه مبذول نمایند هرچند که تاکنون اقدامات شایان تحسینی از سوی دکتر حسینی ریاست محترم سازمان آموزش فنی حرفه ای صورت پذیرفته لذا  حمایت وزیر محترم منجر به پیشبرد این تلاش‌ها میشود.
سید حسین  درویشی مدیرکل آموزش فنی حرفه ای  مازندران در خاتمه این جلسه گفت : توان به روز شدن تجهیزات برای بخش دولتی امکان پذیر نیست لذا توجه به بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای برنامه‌های آموزشی امری اجتناب ناپذیر است . به همین منظور پیشنهاد می نمایم با حمایت از آموزشگاه های آزاد در قالب اعطای تسهیلات کم بهره برای ایجاد حرفه های جدید متقاضیان مهارت آموزی گام ارزشمندی برداشته شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه