روزنامه کائنات
7

شهرستان

1401 شنبه 1 بهمن - شماره 4296

مدیر مخابرات منطقه بوشه:

پنج هزارو ۵00نفر از خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری استفاده می‌کنند

 پنج هزارو ۵۰۰نفر استان بوشهر از خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری استفاده می‌کنند.
مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر گفت:تنها شرکت ارائه دهنده خدمات ای دی اس ال به مشترکان فیبرنوری استان بوشهر مخابرات است
 علی مهر پویا درنشست خبری با أصحاب رسانه استان  با اشاره به رتبه بیست و هشتم استان بوشهر در پرداخت خطوط ثابت تصریح کرد: مخابرات این استان ۳۵ میلیارد تومان بدهی دارد که ۷۰درصد آن معادل ۲۱ میلیارد تومان آن مربوط به سازمانهای دولتی و مابقی مربوط به بخش خانگی است.
مهرپویا با اشاره به اینکه ۵۵درصد مردم استان بوشهر از خدمات اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند، ادامه داد: این شرکت در استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون به ۶ هزار مشترک ADSL خانگی، ۸۰۰ مشترک FTTH  و فیبرنوری خانگی، ۶۰ سرویس VDSL خدمات ارائه داده است.
مدیر مخابرات منطقه بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان سرقت کابل های مخابراتی ۹۰ هزار متر به ارزش ۵ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال گذشته با افزایش سرقت مواجه شدیم
مهرپویا افزود: شرکت مخابرات بر اساس استانداردها، شبکه سازی در استان را انجام داده است. ما نمی توانیم کابلی که حدود ۶۰ سال و به شکل هوایی نصب شده است، جایگزین کابل خاکی کنیم. از این رو باید برای جلوگیری از سرقت کابل های مخابراتی، فرهنگ سازی و سپس مقابله از سوی ضابطان دادگستری انجام گیرد.
وی با اشاره به این موضوع که علت اجرای فیبر نوری به شکل زمینی در روستاهای اطراف استان جلوگیری از سرقت کابل های مخابراتی بوده است، افزود: اجرا و تبدیل فیبر نوری هوایی به زمینی در شهرهای استان با مشکلات خاص خودش روبرو است. از جمله اینکه بافت ساختمانی در شهرهای استان بیشتر ویلایی یا آپارتمان ها ده واحدی است و از این رو مجبوریم کابل ها را به شکل هوایی نصب کنیم. مدیر مخابرات بوشهر با اشاره به اینکه شرکت مخابرات با وجود حکم قضایی از دادگستری استان از سوی خود مردم اجازه نصب دکل و کابل مخابراتی نمی یابد، افزود: در مواردی برای جایگزین کردن کابل های سرقتی خود مردم با این ادعا که نمای ساختمان شان آسیب خواهد دید، اجازه نصب نمی دهند. این در حالی است که این دیوارها و پیاده روها جزو مرزهای و مشاعات شهری برای نصب فیبر نوری به حساب می آیند.
لازم به ذکر است مردم می توانند از طریق سامانه های تلفن گویا درخواست ها و شکایات خود را ثبت کنند تا از سوی سازمان مخابرات قابل پیگری و ردیابی باشد. همچنین ثبت شکایات مردمی برای تلفن همراه ۹۹۹۰ و برای تلفن ثابت ۲۰۱۹۵ است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه