روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۶ آذر - شماره 4266

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران خبرداد:

حضور موثر بنگاه‌های اقتصادی مازندران در مهارت آموزی

 هدف از تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز در حوزه صنایع ایجاد زمینه‌های اشتغال است.
به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ، سید حسین درویشی مدیر کل ، با اعلام مطلب فوق افزود: یکی از اهداف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، برگزاری آموزش های مهارتی در واحدهای صنعتی برای بالا بردن سطح مهارت نیروی کار بوده که ارتباط مستقیم با افزایش تولید و بهره وری دارد.
وی با اشاره به عملکرد شش ماهه سالجاری در بخش صنایع و صنوف بیان داشت : 1003 نفر از شاغلین بنگاههای اقتصادی آموزش های ضمن خدمت را کسب کردند و این اداره کل برای آموزش 200 نفر از مهارت آموزان مراکز دولتی ، از ظرفیت تجهیزاتی صنایع و صنوف استان در قالب آموزش دوگانه مهارت – کار بهره جست.
سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اضافه کرد : جهت تربیت نیروی کار ماهر توسط بنگاههای اقتصادی ، مجوز ایجاد 18 مرکز آموزش جوار کارگاه صنایع و صنوف صادر شد و در طول شش ماهه اول سالجاری ،با مساعدت این مشاغل 1067 نفر آموزش در محیط کار واقعی را کسب کردند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در خاتمه گفت :آموزش‌های مهارتی با موضوعیت ارتقاء مهارت شاغلین، عامل تاثیر گذار در ایجاد امنیت و پایداری شاغلان در واحدهای تولیدی  می باشد لذا برای رفاه حال کارگران جهت جلوگیری از نگرانی‌های بیکاری ،آموزش‌ها باید در حوزه های مختلف مهارت محور باشد.

راه اندازی کمپرسور گازی جدید پالایشگاه جهت افزایش خوراک پتروشیمی آبادان
 پس از 8 سال وقفه کمپرسور گازی جدید واحد 100 پالایشگاه، عملیاتی و در مدار تولید قرار گرفت.
راه اندازی کمپرسور واحد 100 که به دلیل تحریم های ظالمانه و مشکلات فرآیندی با 8 سال وقفه مواجه شده بود به دست توانمند متخصصان داخلی و با تکیه بر دانش کارکنان جهادگر پتروشیمی و پالایشگاه آبادان در جهت تولید و توسعه اشتغال منطقه، با رفع موانع موجود به مرحله راه اندازی رسید.
با افتتاح این پروژه، خوراک دریافتی پتروشیمی آبادان از پالایشگاه روزانه ۸۵ تن افزایش می‌یابد که این موضوع باعث می‌شود تا میزان پی وی سی تولیدی در پتروشیمی از ۸۵ تن در روز به ۱۸۰ تن در روز افزایش پیدا کند و این امر باعث کاهش بهای تمام شده اتیلن و افزایش تولید pvc خواهد شد. موضوعی که می‌توان آن را یک جهش مهم در روند افزایش تولید و سوددهی پتروشیمی آبادان تحلیل کرد.
از دیگر نکات با اهمیت راه اندازی این پروژه می توان جمع آوری  میزان قابل توجهی از گازهای خروجی مشعل های  پالایشگاه اشاره نمود که با این اقدام میزان زیادی ازگازهای آلاینده این مشعلها کاسته و باعث بهبود وضعیت آلایندگی این واحد صنعتی می گردد که برای همه همشهریان عزیز قابل رؤیت می باشد.
انجام این پروژه در شرایط سخت تحریم های ظالمانه با دیگر شعار ما میتوانیم را تداعی نموده و عزم راسخ صنعتگران نفت را در بی اثر نمودن تحریم ها نشان می دهد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه