روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۶ آذر - شماره 4266

 اعتراف وزیر داخلی اقلیم کردستان عراق

وجود گروههای مسلح غیرقانونی در مناطق مرزی

  وزیر امور داخلی دولت محلی اقلیم کردستان عراق با اذعان به وجود گروههای مسلح غیر قانونی در مناطق مرزی، گفت که این دولت محلی مصمم است تا مشکل وجود گروه های مسلح غیرقانونی مستقر در مناطق مرزی اقیلم کردستان عراق را حل کند.
«ریبر احمد» در مراسمی به مناسبت واگذاری ناحیه «سیدکان» به منطقه سوران اقلیم کردستان عراق گفت: امیدواریم بتوانیم این مشکلات را در مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق که بین کشورهای همسایه و گروه‌های حاضر در آنجا وجود دارد، حل و فصل کنیم.
وی تاکید کرد که این گروه‌ها مجوز حضور خود را دریافت نکرده و غیرقانونی هستند.
وزیر امور داخلی دولت محلی اقلیم کردستان عراق افزود: ما در دولت اقلیم کردستان عراق به تلاش‌های خود با این کشورها برای بازگرداندن آرامش و ثبات در مناطق مرزی ادامه می‌دهیم.
وی با بیان اینکه «اهالی ما در اقلیم کردستان عراق جزئی از این مشکلات نیستند»، ابراز امیدواری کرد که این مشکلات هر چه زودتر حل شود و بی‌ثباتی در مناطق مرزی پایان یابد.
ریبر احمد افزود: ما هیچ وقت اجازه نخواهیم داد که اقلیم کردستان عراق بخشی از آن مشکلاتی باشد که بین این گروه‌ها و بین کشورهای همسایه رخ می‌دهد و اجازه نخواهیم داد این اقلیم مبنای حمله به هیچ کشوری باشد.
وزیر امور داخلی دولت محلی اقلیم کردستان عراق در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه سیدکان (منطقه ای در شمال اربیل) در بسیاری از زمینه‌ها از جمله نظامی، سیاسی، امنیتی و گردشگری دارای اهمیت راهبردی است، گفت: فرمانداری سوران می‌تواند از این موضوع بهره برداری کند.
اعتراف این مقام اقلیم کردستان عراق به حضور گروههای مسلح غیرقانونی در مناطقی از این اقلیم به ویژه مناطق مرزی با جمهوری اسلامی ایران پس از آن بیان می‌شود که پیش از این، مقامات این اقلیم وجود این گروه‌ها در خاک خود را انکار می‌کردند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه