روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ چهارشنبه ۹ آذر - شماره 4261

امیر دژاکام مطرح کرد؛

چرا «احمد شمس...» مجوز نگرفت؟

 امیر دژاکام که از بهار سال ۱۴۰۱ نمایشنامه «احمد شمس یا قصه همین روزها» را برای دریافت مجوز به شورای نظارت و ارزشیابی ارائه داده بود، اعلام کرد این متن توسط شورا پذیرفته نشده است.
این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های تئاتری خود گفت: از زمان مدیریت آقای سعید اسدی در مجموعه تئاتر شهر قصد اجرای نمایش «احمد شمس یا قصه همین روزها» نوشته خودم را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر داشتم و بارها پیگیری کردم اما نشد.
وی ادامه داد: بهار سال ۱۴۰۱ نیز نمایشنامه را به شورای نظارت و ارزشیابی هم ارائه داده و حتی نمایشنامه را بازنویسی کردم اما اعضای جدید شورا چون نمایشنامه به روز است و درد طبقات مختلف اجتماعی را خیلی صریح و واضح بیان می‌کند، آن را نپذیرفتند.
دژاکام متذکر شد: به آقای کاظم نظری گفتم شورای نظارت و ارزشیابی نماینده‌ای را معرفی کند تا دلایل پذیرفته نشدن متن را بیان کنند ولی نه تنها نماینده‌ای معرفی نشد بلکه همه چیز در سکوت گذشته است.
این کارگردان تئاتر درباره موضوع نمایشنامه «احمد شمس یا قصه همین روزها» توضیح داد: این نمایشنامه دارای موضوعات اجتماعی است و روایتگر زندگی یک دکترای هنر و یک دکترای ادبیات است که به دلایلی دچار مشکلات اقتصادی و کاری می‌شوند و به ناچار به شغل‌های دیگری روی می‌آورند. اما باز هم مشکلاتی برای‌شان پیش می‌آید که مجبور می‌شوند به کارهای خلاف روی بیاورند.
این هنرمند با سابقه تئاتر در پایان سخنان خود تصریح کرد: همه چیز از نظر من نامعلوم و گنگ است. دست دوستان درد نکند که چنین شرایطی را برای تئاتر ایجاد کرده‌اند.

کرونا دوباره سینماهای چین را به هم ریخت
 سقوط ۶۰ درصدی فروش!
با افزایش ابتلا به کووید در چین، وضعیت فروش در سینماهای این کشور به هم ریخت و آمار فروش فیلم‌ها در آخر هفته با کاهش بیش از ۶۰ درصدی روبه‌رو شد.
به گزارش ورایتی، باکس‌آفیس چین به پایین‌ترین سطح خود در ۶ ماه اخیر سقوط کرد و بازگشت محدودیت‌های کووید و اکران نشدن فیلم‌های جدید، مردم را از رفتن به سینما بازداشت.
پرفروش‌ترین فیلم این هفته چین، انیمیشن ژاپنی «کارآگاه کانن: عروس هالووین» بود که نسبت به هفته قبل افتی ۷۱ درصدی را تجربه کرد.
فروش کل سینماهای کشور چین در فاصله جمعه تا یکشنبه تنها ۸.۶ میلیون دلار بود که نسبت به آخر هفته قبلی، کاهشی بیش از ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.
چین به‌شدت درگیر موج جدید کرونا شده و موارد جدید در تمام استان‌های کشور شناسایی می‌شود و رکورد ۳۹۳۰۰ مبتلای جدید در روز یکشنبه گذاشته شد و مرگ‌های جدید هم برای اولین بار پس از ماه‌ها، گزارش شده است.
سینماداران چینی امیدوارند خبر هفته گذشته مبنی بر اینکه «آواتار ۲» از ۱۱ دسامبر در سینماهای چین هم‌زمان با دیگر نقاط جهان اکران می‌شود، بتواند جان دوباره‌ای به سینماها بدهد.

مرگ بازیگر «جان سخت»
 «کلارنس گیلیارد جونیور» بازیگری که بیشتر برای بازی در سریال «واکر، تگزاس رنجر» و فیلم «جان سخت» شهرت داشت، در سن ۶۶ سالگی درگذشت.
به گزارش ددلاین، مرگ «گیلیارد» از طریق بیانیه‌ای منتشر شده از سوی دانشگاه نوادا، لاس وگاس تایید شد، جایی که وی به عنوان استاد فیلم و تئاتر در کالج هنرهای زیبا فعالیت می‌کرد، اما هنوز جزئیاتی از علت مرگ این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اعلام نشده است.
«کلارنس گیلیارد» در دهه ۱۹۸۰ میلادی پس از یک سری حضور به عنوان بازیگر مهمان در تلویزیون، اولین بار در فیلم سینمایی «تاپ گان» و پس از آن در فیلم اکشن «جان سخت» ظاهر شد و در سال ۱۹۸۹ در سریال موفق «مت‌لاک» مقابل دوربین رفت و در مجموع در ۸۵ اپیزود از این سریال بازی کرد و پس از آن در یک نقش پررنگ‌تر تلویزیونی در سریال جنایی «واکر، تگزاس رنجر» از شبکه CBS نقش‌آفرینی کرد و در تمام ۱۹۶ اپیزود این سریال در قالب ۸ فصل بازی کرد و پس از پایان بازی در این مجوعه در سال ۲۰۰۱ به بازی در دیگر آثار سینمایی و تلویزیونی ادامه داد.
«گیلیارد» در سال ۲۰۰۶ به عنوان دانشیار به بخش تئاتر در دانشگاه نوادا، لاس وگاس پیوسته بود.

مجموعه نتفلیکسی «ونزدی»
دست‌کم تا سه فصل تمدید می‌شود
 یکی از مجریان مجموعه تلویزیونی «ونزدی» گفته است برای ساخت چندین فصل برنامه ریزی داریم که مخاطبان دست‌کم سه فصل را در نظر بگیرند.
مایلز میلار به ورایتی می‌گوید هرگز انتظار این که در چندین فصل ساخته شود نمی‌رود اما امیدواریم به موفقیت برسد. بنابراین شما دست‌کم سه فصل را برای این مجموعه در نظر بگیرید یا چهار فصل که در این صورت داستان بالقوه‌ای برای شخصیت‌های مجموعه ونزدی خواهد بود.
مجموعه نتفلیکسی ونزدی که از زمان پخش تاکنون بازخوردهای مثبتی داشته با بازی تحسین برانگیز جانا اورتگا همراه بوده است.
چهارشنبه همچنان در نتفلیکس پربیننده است و انتظار می‌رود فصل دوم آن با چراغ سبز روشن شود.
مجموعه تلویزیونی کمدی ترسناک ونزدی - که بر اساس شخصیت ونزدی آدامز از خانواده آدامز ساخته شده - از چندی پیش در حالش نمایش است.
داستان خانواده آدامز در سال ۱۹۳۸ توسط چارلز آدامز آمریکایی خلق و تاکنون چند اقتباس سینمایی از آن ساخته شده است.
در این مجموعه تلویزیونی بازیگران دیگری چون جنا اورتگا، ریکی لیندهوم، جیمی مک شین، تورا برچ، پرسی هاینس وایت، گوئندولین کریستیو و کریستینا ریچی ایفای نقش می‌کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه