روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ سه شنبه ۸ آذر - شماره 4260

 گزارش نخستین نشست پاسخگویی وزرا به تماس‌های مردمی؛

الو آقای وزیر! دردم را به که گویم؟

  رسم پسندیده پاسخگویی دولت به ملت، این‌­بار در پاسخگویی «سید صولت مرتضوی» به تماس‌های تلفنی مردمی ظهور و بروز یافت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جوان معلول قولِ خواستگاری داد و به پیرمردی که نگران داروهای همسرش بود، قولِ کمک و همیاری.
«خط تماس که برقرار می‌شود، وزیر که بلند می‌گوید: بله بفرمایید! پشتِ خط صدایی خسته، عصبانی، نگران یا مشتاقی، ابتدا با شک می‌پرسد، آقای وزیر! شمایید؟ صولت مرتضوی که تأیید می‌کند، نجیبانه سلام می‌دهد و تشکر می‌کند از پاسخگویی وزیر. اینجا مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری است و حجت‌الاسلام «احمد صالحی» رئیس این مرکز، میزبان نخستین وزیر کابینه، تا پاسخگوی تماس‌های مردمی از گوشه گوشه ایران باشند».
پُررنگ‌ترین مطالبات مردم از وزیر کار
از میان هزاران تماس تلفنی که این روزها در مرکز ارتباطات ریاست جمهوری برقرار، ثبت و ضبط می‌شود، روز یکشنبه نزدیک به ۱۵ تماس آن به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه از سوی «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ داده شد و احتمالاً دانستن اینکه مردم در تماس با وزیر یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور دقیقاً چه مطالباتی داشتند، جالب توجه خواهد بود.
توتیای چشم
روی گشاده مرتضوی در پاسخگویی به تماس‌های مردم، از ابتدا تا انتهای نشست مشهود بود. وزیر کار در احوالپرسی گرمی که با راننده تاکسیِ پیگیر بیمه‌اش داشت، درخواست او را نه خواهش که توتیای چشم دولت‌مردان خواند. راننده‌ی جوان مازندارنی گلایه‌مند بیمه‌ی رانندگان تاکسی بود و مرتضوی در پاسخ به این گلایه گفت که «به استناد قانون، رانندگان تاکسی باید بیمه شوند که بخشی از آن را دولت و بخش دیگر را بیمه‌گذاران پرداخت می‌کنند». بحث که به موضوع بدهکاری دولت به سازمان تأمین اجتماعی رسید، وزیر متذکر شد که بدهی دولت گرچه در ماه‌های گذشته به این سازمان پرداخت نشده بود اما با دستور رئیس‌جمهور این بدهی و حتی بیش از رقم پیش‌بینی شده در قانون پرداخت شده است. تماس بعدی در رابطه با بیمه‌ی بیکاری و از سوی بانوی تبریزی بود که بیمه بیکاری وی در ایام کرونا پرداخت نشده بود. وزیر قول داد موضوع را به معاون تأمین اجتماعی و مسئولان حوزه‌ی کار وزارتخانه ارجاع دهد تا به مشکل رسیدگی شود. بیمه بازنشستگان هم در صدر موضوعات تماس‌های مردمی قرار داشت و مرتضوی در پاسخ به یکی از تماس‌ها در این زمینه گفت که «همه بازنشستگان برای بهره‌مندی از خدمات درمانی رایگان به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان محل سکونت مراجعه و نیازهای خود را از صفر تا صد به‌طور کامل برطرف کنند یا اینکه از طریق بیمه تکمیلی جدید سازمان تأمین اجتماعی اقدام کنند تا هزینه‌های درمان آنها پوشش داده شود». تماس بعدی هم درباره بیمه و به‌ویژه بیمه تأمین اجتماعی بود که وزیر گلایه تماس‌گیرنده درباره عدم پاسخگو بودن بیمه تکمیلی به مطالبات و پوشش‌دهی نیازها را به‌حق دانست و تأکید کرد «تأمین اجتماعی با همکاری کانون بازنشستگان تفاهم‌نامه‌ای را در راستای پوشش بیمه تکمیلی به امضا رسانده که به‌موجب این تفاهم‌نامه ۸۰ درصد شرح خدمات افزایش یافته تا نیازهای بازنشستگان برطرف شود».
باید بری قطر گل بزنی
تماس مردمی دیگر از قم بود و مرد شوخ‌طبع از مشکلات دارو و درمان خود و همسرش با وزیر سخن گفت و گفت که ۶۶ سال بیشتر ندارد اما خستگی اجازه مراجعه به بیمارستان‌های خاص برای درمان را نمی‌دهد که وزیر با خنده به او متذکر شد که سِنّی ندارد و می‌تواند حتی برای تیم ملی در قطر هم بازی کند! مرتضوی در ادامه در پاسخ به مطالبه‌ی وی تأکید کرد «با اجرای طرح دارویار در کشور، داروهای مورد نیاز تأمین و بخش قابل توجه مابه‌التفاوت قیمت آن از سوی دولت پرداخت خواهد شد».

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه