روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۶ آذر - شماره 4258

 به همت معاونت آموزشی وپژوهشی دانشگاه صنعتی ا راک برگزار شد:

دوره آشنایی با خدمات و فعالیت های پارک علم وفناوری استان مرکزی

 اراک- فرناز امیدی: با حضور رئیس پارک علم و فناوری همچنین مدیران و کارشناسان حوزه کسب و کارهای نوپا و مراکز رشد در دانشگاه صنعتی اراک  دوره آشنایی با فعالیت های آن سازمان برگزار شد.
این نشست دو ساعته به همت معاونت آموزشی و پژوهشی و نیزحمایت روابط عمومی دانشگاه در سرسرای پروین اعتصامی جهت  آشنایی دانشجویان و استادان با فعالیت های و خدمات پارک علم و فناوری استان برنامه ریزی و به اجرا در آمد.
دکتر هدایتی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی با تاکید بر آشنایی دانشگاهیان با خدمات حوزه های کسب و کار بیان داشت: امروز بیش از هر چیز مهارت آموزی و نوآوری می تواند راهگشای کسب و کارهای نو باشد که در این راستا داشتن مهارتهای حرفه ای در این حوزه لازم می باشد که این نشست با همین هدف برنامه ریزی و اجرا شده است.
دکتر داستان رئیس پارک علم و فناوری با معرفی ظرفیت های فعال شده در این حوزه تاکید نمود: همه دانشگاهیان باید با فرصت های موجود و فعالیتهای پارک علم و فناوری آشنا گردند.
وی در ادامه با تشریح خدمات این مجموعه بیان داشت: با توجه به سرعت تغییرات در کسب و کارها خصوصا حوادثی چون بیماری های همه گیر و نبود ثبات در حوزه برنامه ریزی، تنها راه نجات داشتن آگاهی در این حوزه است که می تواند سبب شناسایی سریع فرصت ها و ارزش های رقابتی گردد.
دکتر کریم الدینی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اراک و  معاون اسبق پارک علم و فناوری استان بعنوان مشاور رئیس دانشگاه صنعتی در این حوزه تاکید نمود: کارآمدی و کارسازی تنها با تلاش و جدیت خصوصا آمادگی افراد برای حضور در یک تفکر تیمی امکان پذیر است و در دنیای به شدت رقابتی تنها کسانی موفق خواهند شد که خود را به دانش این حوزه مجهز نمایند تا در زمان مناسب از این دانش انباشته بهره ببرند.
در ادامه مهندس امامی رئیس مراکز رشد پارک علم و فناوری با معرفی چگونگی طرح ایده تا تبدیل آن به یک محصول فناور به تشریح گام به گام شکل گیری شرکت های رشد پرداختند و ضوابط و استاندارهای این حوزه را برای حاضرین معرفی نمودند.
مهندس موبدی مدیرعامل شرکت گسترش صنعت الکترونیک خاورمیانه بعنوان یکی از الگوهای تلاشگر که با حمایت و هدایت پارک علم و فناوری توانسته در دوران پاندومی کرونا به این عرصه پا گذارد به باید ها و نباید های حوزه کسب و کارهای نوپا اشاره کرد و عبور از همه مشکلات را مرهون هدایت های داهیانه عوامل پارک خصوصا دکتر کریم الدینی در زمان تصدی معاونت پژوهش و فناوری پارک دانست.
در پایان این نشست دکتر داستان و دکتر کریم الدینی به سوالات حاضرین پاسخ گفتند و رئیس پارک علم و فناوری نوید از اتفاقی خاص برای دانشجویان دانشگاه صنعتی در حوزه کسب و کارهای نوپا و شرکت های رشد این مجموعه داد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه