روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲ آذر - شماره 4256

برندگان امی بین‌امللی ۲۰۲۲ معرفی شدند

 پنجاهمین دوره اهدای جوایز امی بین‌المللی با بررسی آثار تلویزیونی از ۲۳ کشور در ۱۵ رشته و از میان ۶۰ نامزد برگزار و برندگان معرفی شدند.
به گزارش ورایتی، در این دوره که روز گذشته در نیویورک برگزار شد، می‌کلی لی نایت رئیس گروه سی‌جی از سونگ جونگ لی بازیگر کره‌ای جایزه بین‌المللی‌ امی را گرفت و جایزه بین‌المللی مؤسس‌ امی هم به ایوا دوورنی رسید.
در بخش برنامه هنری فردی مرکوری: برنامه نهایی از انگلستان به عنوان برنده معرفی شد و جایزه بخش بهترین بازیگر زن را نیز لو دی لاج برای بازی در جشن زن دیوانه از فرانسه در دست‌های خود گرفت. جایزه بهترین بازیگر مرد را نیز دوگری اسکات برای ایفای نقش در جنایت ایروین ولش از انگلستان تصاحب کرد. بچه‌های داعش، فلاکت جنگ از فرانسه جایزه بهترین مستند را گرفت و جایزه بهترین مستند ورزشی هم به ملکه سرعت از انگلستان اهدا شد. دنیای بهتر من از آفریقای جنوبی برنده بخش بهترین برنامه سرگرمی کودک شد و جایزه بهترین برنامه زنده برای کودکان نیز به کابام! از هلند رسید. در بهترین انیمیشن کودکان هم، ‌شان گوسفنده: پرواز پیش از کریسمس جایزه گرفت. دعای شب از انگلستان بهترین سریال درام معرفی شد و جایزه تله‌نوولا هم به محبت پادشاه از کره جنوبی رسید. کمک از انگلستان جایزه مینی سریال را برد و جایزه سریال در فرم کوتاه هم به رورانگی از نیوزیلند اهدا شد.

تهیه‌کننده «پدرخوانده» درگذشت
 «گری فردریکسن» تهیه کننده برنده اسکار سه‌گانه «پدرخوانده» و فیلم «اینک آخرالزمان» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
به گزارش هالیوود ریپورتر، «گری فردریکسن» در سال ۱۹۷۵ جایزه اسکار بهترین فیلم را به صورت مشترک با «فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان و دیگر تهیه‌کننده فیلم «پدرخوانده ۲» دریافت کرد و یک بار دیگر نیز برای فیلم «اینک آخرالزمان» نامزد اسکار شده بود.
«فردریکسن» همچنین چهار ساخته دیگر «فرانسیس فورد کاپولا» شامل «یکی از قلب» (۱۹۸۱)، «بیگانگان» (۱۹۸۳)، «پدرخوانده ۳» (۱۹۹۰) و «دید دور» (۲۰۱۶) را تهیه‌کنندگی کرده است و همچنین تهیه‌کنندگی فیلم «قلب تاریکی: آخرالزمان یک فیلمساز» (۲۰۱۶) به کارگردانی «النور کاپولا» و فیلم «خودکشی باکره» به کارگردانی «سوفیا کاپولا» (۱۹۹۹) را هم بر عهده داشته است. او در ایتالیا تهیه کنندگی فیلم «ناکیتا» (۱۹۶۳) و مدیر تولید فیلم «خوب، بد و زشت» (۱۹۶۶) اثر «سرجیو لئونه» را بر عهده داشت و سپس در فیلم «فاوس کوچک و هالسی بزرگ» (۱۹۷۰) و «پیتر بارت» به عنوان دستیار تهیه کننده فعالیت کرد و یک سال پس از آن یعنی در سال ۱۹۷۲ نیز فیلم «پدرخوانده» را تهیه‌کنندگی کرد.

بر اساس گزارش‌های اولیه؛
«آواتار ۲» برای جبران هزینه باید حداقل ۲ میلیارد دلار بفروشد
 ساخت «آواتار۲» آنقدر پرهزینه شده که برای سوددهی باید به چهارمین یا پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما بدل شود.
به گزارش ورایتی، گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که بودجه تولید فیلم دوم «آواتار» حدود ۲۵۰ میلیون دلار شده ؛ با این حال هنوز جیمز کامرون سازنده فیلم حاضر نیست آمار دقیقی ارایه کند. تنها پاسخی که کامرون داده این بوده که: لعنتی خیلی گران درآمد.
مثل این که کامرون حتی به مدیران دیزنی و استودیو قرن بیستم گفته بود که بودجه ساخت دنباله «آواتار» آنقدر بالاست که می‌تواند به بدترین مورد تجاری تاریخ سینما بدل شود. طبق برآوردهای این کارگردان فیلم باید به سومین یا چهارمین فیلم پرفروش تاریخ بدل شود تا بتواند به سوددهی برسد. در فهرست فعلی پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان (بدون توجه به تورم)، «آواتار» کامرون در سال ۲۰۰۹ با ۲.۹ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم جهان است. «انتقام‌جویان: پایان بازی» دیزنی با ۲.۷ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار دارد و «تایتانیک» کامرون با ۲.۱ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد. به این ترتیب گفته کامرون چنین معنی می‌دهد که اگر «آواتار: راه آب» بخواهد به نتیجه برسد، باید از «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با فروش ۲.۰۷ میلیارد دلار یا «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» با فروش ۲.۰۵ دلار پیشی بگیرد. یا به عبارتی فیلم باید بالای ۲ میلیارد دلار بفروشد. تاکنون تنها پنج فیلم از مرز ۲ میلیارد دلار در سرتاسر جهان عبور کرده‌اند که تازه بدون توجه به تورم است. با این حال و با وجود تاثیری که پاندمی بر فروش سینماها گذاشت، فیلم‌هایی مانند «مرد عنکبوتی: راه برگشتی به خانه نیست» با فروش ۱.۹ میلیارد دلار و «تاپ گان: ماوریک» با فروش۱.۴ میلیارد دلار توانسته‌اند سود کلانی کسب کنند و می‌توان امید داشت که همین موفقیت برای «راه آب» هم رقم بخورد. فیلم اصلی «آواتار» ۷۸۵ میلیون دلار فروش داخلی در آمریکا را ثبت کرد و بدون محاسبه تورم در جایگاه چهارم جدول فروش در گیشه‌های آمریکا قرار دارد. در جایگاه پنجم، «تاپ گان: ماوریک» با ۷۱۶ میلیون دلار فروش داخلی قرار دارد. «آواتار: راه آب» ۱۶ دسامبر در سینماها اکران می‌شود.

برای دومین بار؛
کیت بلانشت در جشنواره پالم اسپرینگز تجلیل می‌شود
 با اهدای جایزه نخل صحرای جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۳، از کیت بلانشت برای ایفای نقش در فیلم «تار» تجلیل می‌شود.
به گزارش ورایتی، کیت بلانشت که ۲ جایزه اسکار در کارنامه‌اش دارد، در جوایز بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز، با دریافت جایزه دستاورد نخل صحرا برای یک بازیگر زن، تجلیل می‌شود. وی برای بازی در فیلم «تار» این جایزه را به فهرست گسترده دستاوردهایش اضافه می‌کند.
هارولد ماتزنر، رییس جشنواره پالم‌اسپرینگز گفت: کیت بلانشت واقعا یکی از بهترین بازیگران زن این نسل است و نقش‌آفرینی‌هایش بدون توجه به نقش، همیشه خارق‌العاده بوده است. در این درام بلانشت در نقش رهبر ارکستری به نام لیدیا تار بازی می‌کند، که با قدرتی پویا در حرفه‌اش تأثیرگذار است. این فیلم توسط تاد فیلد نوشته و کارگردانی شده و خود وی تهیه‌کننده فیلم هم بود. وی آخرین بار با کارگردانی فیلم «کودکان کوچک» در سال ۲۰۰۶ در سینماها دیده شده بود.  بلانشت پیش از این هم در سال ۲۰۱۶ برای درام «کارول» ساخته تاد هاینس جایزه دستاورد نخل صحرا را دریافت کرده بود. چهره‌های معتبری مانند جسیکا چستین، هالی بری، ساندرا بولاک، اولیویا کولمن و ویولا دیویس پیشتر این جایزه را دریافت کرده‌اند. پیش از این جوایز بین المللی فیلم پالم اسپرینگز دو برگزیده دیگر مراسم امسال را معرفی کرد که شامل کالین فارل بازیگر و کارگردان سارا پولی بودند. فارل برای بازی در «ارواح اینشیرین» جایزه دست‌آورد نخل صحرا را برای یک بازیگر مرد و پولی برای «زنان حرف می‌زنند» جایزه کارگردان سال را دریافت می‌کنند. مراسم اهدای جوایز از ۵ ژانویه ۲۰۲۳ در مرکز همایش پالم اسپرینگز آغاز خواهد شد، اما جشنواره فیلم تا ۱۶ ژانویه ادامه خواهد داشت.

کمدین آمریکایی از سوختگی شدید جان سالم به در برد
 «جی لنو»‌ کمدین مشهور آمریکایی که چندی پیش به دلیل سوختی شدید ناشی از آتش‌سوزی اتومبیل بستری شده بود، از بیمارستان مرخص شد.
به گزارش گاردین، «جی لنو»‌ که به دلیل آتش‌سوزی اتومبیل دچار سوختگی جدی شده بود، از بیمارستان مرخص شد و جشن شکرگزاری را در کنار خانواده‌اش خواهد بود. مجری سابق برنامه تلویزیونی «تونایت شو»‌ (The Tonight Show) هفته گذشته در نزدیکی اتومبیلش در کالیفرنیا بود که حادثه آتش‌سوزی بنزین خودرو اتفاق افتاد. در پی این حادثه، «جی لنو»‌ دچار سوختگی درجه دوم و تا حدی سوختگی درجه سوم شد اما پزشکان برای بهبودی کامل او ابراز امیدواری کردند. مرکز درمانی که «لنو» در آن بستری بوده است، عکسی را منتشر کرد که در آن این کمدین به همراه پرسنل بیمارستان دیده می‌شود. آثار به جای مانده از سوختگی در صورت، گردن و دست این کمدین در تصویر منتشر شده،‌ مشهود است. «لنو» پیش‌تر در مصاحبه‌ای بعد از آتش‌سوزی اعلام کرده بود که با وجود سوختگی جدی ناشی از آتش‌سوزی بنزین، حالش خوب است و پس از یک یا دو هفته می‌تواند روی پاهایش بایستد. این کمدین و مجری آمریکایی، پس از بازنشستگی «جانی کارسون»‌ در سال ۱۹۹۲ میلادی،‌ مجری‌گری برنامه «تونایت شو» در شبکه «ان بی سی» را بر عهده گرفت و  بار دیگر از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به این برنامه بازگشت و سپس برنامه را به مجری کنونی آن یعنی «جیمی فالون»‌ تحویل داد. «لنو»‌ که اکنون ۷۲ساله است، با توجه به علاقه‌اش به اتومبیل برنامه «گاراژ جی لنو»‌ را در شبکه «سی ان بی سی»‌ اجرا کرد و اکنون نیز مجری‌گری برنامه مسابقه‌ای «You Bet Your Life» را برعهده دارد.

«هریسون فورد» ۴۰ ساله می‌شود
 «هریسون فورد» ۸۰ ساله برای بازی در پنجمین قسمت از سری فیلم‌های اکشن و ماجراجویانه «ایندیانا جونز» جوان می‌شود.
به گزارش هالیوود ریپورتر، «جیمز منگولد» کارگردان فیلم «ایندیانا جونز» که ساخت این مجموعه فیلم را از «استیون اسپیلبرگ» تحویل گرفته، قرار است برای قسمت پنجم این فیلم، سکانسی را بسازد که در آن بینندگان می‌توانند شخصیت «ایندیانا جونز» با بازی «هریسون فورد» را بار دیگر در دوران اوج خود تجربه کنند.بر اساس اعلام شماره جدید مجله امپایر، سکانس آغازین فیلم «ایندیانا جونز ۵» در سال ۱۹۴۴ و حدود هشت سال پس از وقوع رویدادهای فیلم «مهاجمان صندوق گمشده» اتفاق می‌افتد و در آن با استفاده از فن‌آوری‌های جوانسازی، «هریسون فورد» به مبارزه نازی‌ها در یک قلعه می‌رود. همچنین از تصاویر فیلم قدیمی «ایندیانا جونز» و همچنین ژاکت اصلی این بازیگر در فیلم «مهاجمان صندوق گمشده» برای ایجاد بهتر این سکانس، استفاده شده است. استفاده از تکنیک‌های جوان‌سازی در آثار سینمایی کمتر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته، همانطور که «رابرت دنیرو» در فیلم «مرد ایرلندی» و «کرت راسل» در فیلم «نگهبانان کهکشان ۲» چندان طبیعی به نظر نمی‌رسیدند اما «هریسون فورد» تاکید دارد که فیلم جدید «ایندیانا جونز» که هنوز عنوان خود آن فاش نشده با موفقیت از این فن‌آوری استفاده کرده است. پس از این سکانس، فیلم جهشی به سال ۱۹۶۹ دارد و در آنجا «هریسون فورد» را در شکل و شمایل امروزی‌اش در نقش «ایندیانا جونز» می‌بینیم و بسیاری از حوادث اکشن فیلم نیز در این بخش روی می‌دهد. آخرین قسمت از مجموعه «ایندیانا جونز» با عنوان کامل «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» به کارگردانی «اسپیلبرگ» در سال ۲۰۰۸ و ۱۹ سال پس از سه‌گانه اصلی این مجموعه به سینما آمد و با بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری در نهایت به فروشی بالغ بر ۷۸۶ میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت. «مهاجمان صندوق گمشده» (۱۹۸۱)، «ایندیانا جونز و معبد مرگ» (۱۹۸۴) و «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» (۱۹۸۹) سه فیلم از سه‌گانه اصلی هستند که همگی آن‌ها را اسپیلبرگ کارگردانی کرده و این مجموعه فیلم تاکنون به فروش نزدیک به دو میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته است. «جورج لوکاس» که به خلق شخصیت «ایندیانا جونز» کمک کرده در قسمت پنجم تهیه‌کننده اجرایی خواهد بود و «جان ویلیامز» آهنگساز برنده ۵ جایزه اسکار نیز بار دیگر موسیقی متن این فیلم را خواهد ساخت، ضمن این که «هریسون فورد» نیز بار دیگر ایفای نقش اصلی را بر عهده دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه