روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ سه شنبه ۱ آذر - شماره 4255

 مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت:

بهره گیری از ظرفیت سفیران ایمنی در سطح مدارس برای فرهنگسازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی

 مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل  بر استفاده از ظرفیت سفیران ایمنی در سطح مدارس برای فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اردبیل، میر سعید سید متین مدیر عامل این شرکت در حاشیه جلسه  امضای تفاهم نامه فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی فی ما بین شرکت گاز و آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت عظیم دانش آموزان بخصوص در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی به منظور فرهنگ سازی در حوزه استفاده بهینه و ایمن از گاز طبیعی را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: آموزش و پرورش از ظرفیت بالایی برای رشد فرهنگ مصرف بهینه و استفاده ایمن از گاز طبیعی  برخوردار است و اگر واقع‌بینانه به جامعه نگاه کنیم تقریباٌ هر خانواده‌ای با تعلیم و تربیت سروکار دارد، این ارتباط به واسطه دانش‌آموزان و معلمان در همه خانواده‌ها ایجاد شده و بهترین بستر برای فرهنگسازی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گاز طبیعی را اصلی ترین انرژی مصرفی خانوار برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر تمامی 29 شهر و بالغ بر 97 درصد خانوار روستایی در استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و پروژه گازرسانی به 44 روستای استان نیز در دست اجراء می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به حوادث رخ داده طی سالهای گذشته ، خطای انسانی را یکی از عمده ترین دلایل حوادث ناشی از گاز طبیعی برشمرد و افزود: همسو با توسعه شبکه های گازرسانی، مقوله فرهنگسازی از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این بخش نیز شرکت گاز استان با بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش و حضور کارشناسان و متخصصان ایمنی در مدارس درصدد ارتقاء فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در منازل مشترکین می باشد.
سید متین در ادامه، مصرف بی رویه گاز طبیعی را بزرگترین معضل در حوزه رعایت الگوی مصرف برشمرد و ادامه داد: هر ساله شاهد افزایش میزان مصرف گاز طبیعی هستیم که بواسطه جذب مشترک جدید و عدم رعایت دمای رفاه (18 تا 21 درجه سانتی گراد) علاوه برهزینه های هنگفت موجب هدر رفت منابع ملی می گردد و در این بخش نیز امید داریم با بهره گیری از ظرفیت سفیران ایمنی در مدارس و کاهش یک درجه حرارت در منازل انشاالله بیش از 6 درصد در میزان مصرف گاز طبیعی صرفه جویی خواهیم داشت.
در ادامه این جلسه کلام الله صفری مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به تعداد دانش‌آموزان و معلمان در سطح استان، گفت: آموزش و پرورش به عنوان متولی امر آموزش در سطح جامعه پتانسیل بسیار بزرگی برای اشاعه هرچه بهتر فرهنگ رعایت الگوی مصرف و استفاده ایمن از گاز طبیعی را در میان اقشار مختلف جامعه دارد و این قدم بزرگ فرهنگی را تنها نهاد آموزش و پرورش می‌تواند نقش‌آفرینی کند.
وی به قابلیت‌های آموزش و پرورش در بهره گیری از ظرفیت های فناوری های جدید اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش در زیست بوم جدید با استفاده از امکاناتی که اینترنت در اختیار قرار داده، شبکه شاد را ایجاد کرده و این شبکه از ظرفیت بالایی برای تولید محتواهای الکترونیکی و همچنین یاددهی و ایجاد نگرش نوین در دانش آموزان برخوردار است.
در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری فی ما بین آموزش و پرورش و شرکت گاز استان اردبیل در خصوص فرهنگسازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی به امضای مدیر عامل شرکت گاز و مدیر کل آموزش و پرورش رسید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه