روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ آبان - شماره 4254

استاندار کرمانشاه:

جای «یارِ مهربان» را شبکه‌های اجتماعی گرفته که مصیبت آن را امروز می‌بینیم

 استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم جهاد تبیین و بیان حقایق قبل و بعد از انقلاب برای نسل امروز گفت: نوجوان و جوان ما باید با جنایات کشورهایی مانند آمریکا، اسراییل و عربستان آشنا شود تا بدانند این کشورهای خونخوار یارِ مهربان هیچ کس نیستند.
بهمن امیری مقدم در مراسم هفته کتاب و تجلیل از برترین های حوزه کتاب و کتابخوانی استان، که امروز (29 آبان) با حضور جمعی از مسئولان و اهالی کتاب و کتابخوانی در محل کتابخانه عمومی امیرکبیر برگزار شد، از کتاب به عنوان «یار مهربان» یاد کرد و افزود: متاسفانه با نامهربانی های صورت گرفته این یار مهربان از خانه های ما پرکشیده و جای آن را شبکه های اجتماعی گرفته اند که آسیب ها و مصائب آن را این روزها در اغتشاشات اخیر می بینیم.
وی افزود: این شبکه ها نه تنها یار مهربان را از خانه های ما فراری داده اند، بلکه به جان خانواده ها افتاده و اعضای خانواده ها را از هم دور انداخته و جدا کرده اند.
امیری مقدم گفت: در همین راستا همه باید برای آشتی جوانان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی تلاش کرده و نخبگان هم باید در حوزه تالیف و نگارش کتاب وارد شوند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به لزوم تقویت فرهنگ کتابخوانی در استان گفت: در کنار این باید زیرساخت های این حوزه هم تقویت شود که در این راستا 30 میلیارد تومان در سفر هیات دولت به استان برای راه اندازی کتابخانه مرکزی کرمانشاه اعتبار گرفته ایم.
وی در ادامه به آسیب های دوری از کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: کسی که اهل مطالعه باشد، عقل و درایت او افزایش پیدا کرده و تصمیمات عقلایی می گیرد.
وی افزود: در اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم که بی بصیرتی برخی افراد چه آسیب هایی به دنبال دارد و این بی بصیرتی ناشی از جهل آنها نسبت به برخی مسائل است که آن هم ناشی از عدم مطالعه و تحقیق در این زمینه هاست.
امیری مقدم گفت: بطور مثال کسی که با وجدان بیدار شرایط قبل و بعد از انقلاب را با هم مقایسه کند، خود گواه به خدمات بی شمار این انقلاب می دهد که طی 40 سال علی رغم هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم های ناجوانمردانه که اگر بر هر کشور دیگری اعمال می شد آن را نابود می کرد، ایران توانسته به چه پیشرفت هایی برسد.
وی افزود: یک کشور وابسته در تمام حوزه ها اکنون به یک کشور مستقل و قدرتمند در جهان و منطقه تبدیل شده، طوری که کشورهای غربی از سلاح های تولیدی و پیشرفت های آن امروز هراسانند.
امیری مقدم گفت: جهاد تبیین امروز این است که این دستاوردها و وضعیت قبل و بعد از انقلاب را برای نسل امروز شفاف بیان کنیم و بگوییم در زمینه راه، آب، برق، صنعت دفاعی و نظامی، پزشکی، کشاورزی، صنعت و ... قبل از انقلاب چه بودیم و الان در چه جایگاهی هستیم.
وی با بیان اینکه سرعت پیشرفت ایران در سالهای پس از انقلاب به اذعان خود غربی ها بینظیر بوده افزود: باید برای نسل امروز بیان کنیم که با دست خالی و تحریم جهانی چه دستاوردهای بزرگی به دست آورده ایم و از وابستگی به یک کشور تولیدکننده و مولد تبدیل شده ایم.
امیری مقدم همچنین با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر اگر مدارایی صورت می گیرد برای این است که برخی افراد بی بصیرت هستند و باید آنها را آگاه کنیم، افزود: باید جوان و نوجوان خود را آگاه کنیم که عربستان و آل سعود، آمریکا و اسراییل یار مهربان هیچ کس نیستند و برای این خونخواران فقط منافعشان مهم است. اینها همان هایی هستند که به اعتراف خودشان داعش را بوجود آوردند، داعشی که جنایات زیادی انجام داد و این جنایت ها باید بارها و بارها برای نسل امروز بازگو شود که بدانند با چه ناانسان هایی مواجه هستند و باید دست های پشت پرده این جنایت ها برایشان افشا شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه